Gå til innhold

Dette er sprøtt


Kim Andrè Lindin

Anbefalte innlegg

Totalt "useriøsitet" skal man forsåvidt lete lenge etter!

jeg sendte et brev til NAC ang. Videregående Utdanning og hvilke krav dem hadde (syntes ikke den pilotutdaning.no hjalp så innmari mye med saken.

 

Dagen etterpå bestemte jeg meg for å også høre med NEAR om akkuratt dette.

 

Det som forbauser meg mest er at dette såkalte "proffe" NAC ikke svarer før 18 dager etterpå, greit nok med litt behandlingstid men når det de kommer med skal regnes som et svar, vet ikke jeg:

 

 

Hei og takk for din interesse for vår skole og utdanningstilbud.

 

 

 

Pr. akkurat nå er vi faktisk i en fase hvor det er flere spørsmål enn svar på det området du etterspør info om.

 

 

 

Universitetet i Tromsø (UiTø) har vedtatt å starte opp et bachelor studie i luftfartsfag. Det arbeides for en oppstart fra januar 2006, men dette er det faktisk UiTø som styrer. Vi er tiltenkt som en underleverandør til UiTø. På grunn av dette vil det ikke bli startet opp noe ordinært opptak av nytt studentkull ved NAC nå i høst.

 

 

 

Vi anbefaler deg å følge med utover sensommeren, på hjemmesidene våre og til UiTø. Et opptak i januar vil måtte bli markedsført ila tidlig høst vil jeg tro.

 

 

 

Uansett: Lykke til med dine planer om å bli pilot!

 

 

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Norwegian Aviation College AS

 

Frank Millerjord

 

Administrasjonssjef

 

 

 

Tlf. sentralbord 77 83 67 50

 

Tlf. dir. innvalg 77 83 67 52

 

Telefaks 77 83 67 59

 

Tlf. mobil 93 46 10 18

 

 

 

e-post frank.millerjord@pilotutdanning.no

 

Adresse Bardufoss lufthavn, 9325 Bardufoss

 

 

 

 

 

 

 

Hilsen

 

Frank

 

Husk nå at det jeg spurte om var krav til videregående.

 

Dessuten så undergraver de seg noe grundig bak Universitetet i Tromsø (UiTø). og slutter derfor opptakene selv.

 

Pr. akkurat nå er vi faktisk i en fase hvor det er flere spørsmål enn svar på det området du etterspør info om.

 

Dette er igrunn mystisk er de så useriøse at de ikke engang vet sine opptakskrav lengre!

 

Uansett jeg sendte også en mail til NEAR og fikk dette svaret:

 

Hei!

 

Hyggelig at du er interessert i vår utdanning.

 

Vi stiller ingen krav til å komme inn på vår utdanning annet enn at du må være fyllt 18 år, ha fullført 3 år på videregående skole og bestå våre opptaksprøver. I tillegg må du ha god vandel og ha gode engelsk kunnskaper.

 

Når det gjelder 3 årig vgs så krever vi ikke at du må ha gått allmenn studieretning, men vi godtar alle linjer så lenge du har bestått de 3 årene. Vi har elever som har hatt elektro som bakgrunn tidligere, så dette går helt fint. Siden deler av vår utdanning foregår i USA (2 år), og våre lærebøker er på engelsk så er det en fordel å ha gode engelsk kunnskaper.

 

Hvis du vil så kan jeg gjerne sende deg en informasjonspakke som du kan ha og lese litt på, så vet du litt mer om vår utdanning.

 

Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss igjen.

 

Lykke til med skolen!

 

Med vennlig hilsen/ Best regards

 

Ingeborg Helene Olsen Wiik

Training Coordinator

North European Aviation Resources AS

Direkte telefon/ direct phone: +47 70 18 93 03

 

og 3 dager etter eposten fikk jeg en informasjonspakke i posten.

 

Det som forbauser meg enda litt til er at de i NEAR brukte kun 4 dager. (sendte post en Fredag etter stengetid og fikk svar Tirsdag.

 

Noen synspunkter? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke svaret var useriøst i det hele tatt. Greit nok du fikk ikke info om kravene noe som kan finnes med enkele søk på internett. Men igjen fikk du en hel masse nyttig informasjon og beskrivelse på hvorfor du ikke fikk den informasjonen du var på jakt etter. Så vil du ha min mening så synes jeg ikke dette var så urimelig.

 

Bra du fikk svaret du var på jakt etter da.. Lykke til med utdanningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?

 

Du går på grunnskolen og sender et spørsmål til en skole som for kort tid siden sto i umiddelbar fare for å bli lagt ned, men som heldigvis nå får til et samarbeid med UiT. Mest sannsynlig er det vel fortsatt ferieavvikling der og. Hva så om det tar 18 dager, du har jo i hvert fall 5-6 år på deg.

 

Den tiden kan kanskje brukes til en aldri så liten holdningsendring. I løpet av mine år med utdanning var det nemlig folk som tenkte akkurat sånn som falt fra.

 

Ønsker deg i hvert fall lykke til og håper vi snakkes på radioen om ikke altfor mange år! Og det gjerne med et TFN-kallesignal ut fra Bardufoss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var så useriøst, med tanke på at du kunne funnet svar på spørsmålene ved å lete litt på NACs webside... Står tydelig hvilke fag du bør ha, 2MX og 2FY om jeg ikke husker helt feil "" Skader ikke å lete litt selv, selv om det kan være litt innvikla og bortgjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...