Gå til innhold

RWY lys på natten. Av eller på?

T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Torp-siden var ikke oppdatert i sta når jeg kikket på den, men ser at den er det nå. ""

Hva nå? Skal du ha nattbilde av rullebanelysene? ""

Var meningen å ta et nattbilde av flyplassen ja.

Får se hvor kreativ jeg orker å bli på en Søndagskveld. ""

Takk for info`n. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om hvilke lys som er radiobetinget? Widerøe kan jo selv slå på enkelte lys ved hjelp av en bryter i cockpit etter som jeg har skjønt. (Tror det er "running rabbits")

Det var nytt for meg... Enkelte plasser har "radiostyrt" belysning, som aktiveres ved diverse krumspring med PTT-knappen på en gitt radiofrekvens, men har aldri hørt noe om det du nevner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bryteren" i cockpit er ingen bryter som kun widerøe har, det er snakk om å sende på radiofrekvensen i x antall sekunder. Og dette er kun noen få flyplasser som har.

Notodden har i utgangspunktet dette, men systemet står ikke aktivert utenom etter avtale med tårnet. Og etter nye interne regler på notodden kan man uansett ikke fly om natta på Notodden uten at AFIS er betjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndager var det bare ambulansefly som kom.

Det må være utenom ordinær åpningstid du mener da!

Vadsø har bestandig hadd trafikk på søndager,før vi fikk berdskapsavtale for amb fly var det bare afis som tok imot amb.

Flyklubben har avtale om landing og avgang uten afis bemannet,da bruker de systemet som nevnes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...