TOS Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hehe dette må vere ein av dei kjipaste tinga ein må forklare sjefen hehe Kjip ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Anders Myklatun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har sett den før men, hehe, det er litt sykt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Tror nok ikke det er en bombe, ser mer ut som et pylon. Er ikke helt sikker på hva som skjedde, men det var hvertfall under en F-18 testflight. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Her er en større versjon av samme greia http://www.big-boys.com/articles/FA18eject.html Følg med på høyre haleror på F-18 det ser ut som han mister den også (kan hende at man ikke ser den fra den vinkelen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Og om du ikke følger godt med når du håndterer fly, så biter dem deg i ræva... http://www.big-boys.com/articles/goesaround.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det ser mer ut som en større pylon fra en av inboard wing stations, ja. Den fikk vel en viss angrepsvinkel etter at den ble jettisoned, men kan ikke sies og ha hatt mye stabilitet rundt verken den ene eller den andre aksen. Hadde det vært en ordinær bombe ville den ikke fått en slik bane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det jeg ble sittende og lure på etter å ha sett disse klippene, er hvor mistenkelig godt ulykken (?) er dokumentert på film. Hvorfor det, tro? Og hvordan gikk det egentlig med piloten? Fikk han skutt seg ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 http://www.big-boys.com/articles/goesaround.html Heldig han som hadde sånn guff i flyet sitt. Kjøpte meg et billig modellfly som synker sakte men sikkert ned mot bakken igjen like etter jeg har kastet det i lufta med motorene på full guffe . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Piloten fikk skutt seg ut (Se på slutten av den filmen som jeg linket til), ulykken er godt dokumentert pga. av at det var en Testflight. Dette skjedde vel i 1981 om jeg ikke husker helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Så ett eller annet som "forlot" flyet ja, men jeg trodde flyet rett og slett gikk i oppløsning og nærmest eksploderte. Det var jo omspent av flammer. Håper du har rett! God kameraføring var det i alle fall på denne sekvensen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Som Martin sier, så er dette en testflight, derav bruk av følgefly og filming. Dette er fly fra USN, brukt før innføringen av flyet på 80-tallet. Piloten i Skyhawken fikk skutt seg ut, og berga seg. Høyre haleror falt ikke av, bare en pylon. Pga dårlig oppløsning og skrå vinkel ser en bare ikke haleroret så godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.