Gå til innhold

WideWiew/FS


S. L.

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva er egentlig forskjellen på WideWiew og WideFS? Dette har jeg tenkt litt på uten å engasjere meg så voldsomt... En annen ting: For å kjøre FS på tre eller to skjermer, trenger man da det skjermkortet som jeg ikke husker navnet på som har tre utganger, eller klarer jeg meg med de utgangene jeg har på Pc`en/ene? Tilslutt lurer jeg på hva jeg egenlig trenger av programvare, maskinvare, systemkrav, osv for å kjøre spillet uten at det hakker og det du vet...

 

Prøv å svar så godt du kan, uten å henvie til hundrevis av linker..Å bare spør hvis det er noe jeg skal utdype, det gjør i hverfall jeg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg to skjermer på laptopen min, altså en ekstra i tillegg til den eksterne, og det går helt fint i FS. Legger som regel Overhead-panelet og Squawkbox på skjerm nr. 2, skal du ha tre skjermer anbefaler jeg en maskin til og bruk av WideView. Jeg kan kun komme på et skerjmkort med tre utganger, men det er ment for officebruk og egner seg ikke til spilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 skjermer på en PC. Et skjermkort VGA som støtter 2 skjermer, og et PCI skjermkort som støtter 2 skjermer.

Til dette har jeg en monster PC som koster flesk. Dette får duge til mitt cockpitbygg er ferdig. Nærmer seg vær uke.

Men til disse fire skjermene trenger du ikke noe wide wiew eller wide FS. Man un-docker viduene man vil ha til den skjermen man ønsker. Når alt er slik du vil ha det, saver du det. Da er oppsettet slik vær gang du velger fra my saved flights.

Lykke til med masse skjermer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 skjermer blir helt topp det.

Prisen på en kraftig PC kan være mye. Min er selvbygd og har stort sett det kraftigste av alt. Du klarer deg med langt mindre PC enn det jeg har.

Men om du lurer på priser, er det bare å lete på nettet. Min PC (uten skjermer) koster ca 30000.-

Men tipper du kommer langt fra 8 til 15 lakser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeling av bildene på skjermene er meget enkelt. Dette ligger innebygd i FS. Det som er viktig er at du kjører i windowsmodus når FS er oppe. Kjører du i fullskjerm, trykker du ALT+ENTER. Da skal du være i Winmod. Det bildet du ønsker å bruke/flytte, høyreklikker du på og velger UNDOCK. Så drar du bildet over i den skjermen du ønsker. Når du er fornøyd med oppsettet, tar du å saver denne flighten. Neste gang du loader opp denne flighten fra FS, er alle skjermene dekket opp slik du gjorde sist.

Hva slags systemkrav du bør legge deg på, vil jeg ikke begi meg utpå. Ikke på dette forumet. Her skal man tråkke varsomt med hva man sier. Det er like mange meninger om systemkrav til FS, som det er medlemmer her inne.

Jeg for min del bygger min cockpit og holder meg i bakgrunn.

Håper du får dette til og at det var til litt hjelp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gi f*** i hva andre sier. Kan du ikke forsøke å sette opp handleliste fra Komplett.no, Mpx.no, eller lignende, så har man i hvertfalll noe å forholde seg etter. Jeg begynner å bli lei av å kjøre på bærbar-pc!!! Husk at det trenger ikke være den beste og peneste Pc-en, bare den ikke er så "fryktelig" dyr og at den kan kjøre FS uten å "hakke" på tre skjermer.

 

KJØR PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

Slik ville jeg brukt 8 til 10000.-

 

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

Fortron/Source Powersupply ATX 550W

Abit AN8 SLI,nForce4 SLI

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

XFX GeForce 6600GT 128MB PCI-E,

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

 

Dette er uten skjermer. Jeg har 4 stk, Samsung 21" LCD Syncmaster 213T TCO03. Disse er det ikke så gal pris på. Mener de ligger på rett under 7000.- pr stk. Men har du skjermer, så ikke tenk på det.

 

Dette er kun slik jeg ville satt det opp. Ingen fasit. Men med denne løsningen, ligger du på topp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo undocke instrumenter også som Roy forteller, men jeg anbefaller deg og bruke lit pc'r og widewiew, dette tror jeg er den beste løsningen, har testet litt forskjellig og jeg lander på dette ihverfall.....lykke til.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg har bestemt for at jeg vil ha følgende:

Tre skjermer for outsidewiew

CH Flight Sim Yoke USB

CH Pro Pedals USB

En skjerm for instrumentwiew

Flightboard 2000

 

Yoken, rudderpedalene og Flighboardet er greie, men jeg er fortsatt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med skjermene. Er det noen som har et forslagg til PC-oppsett med spesifikasjoner? Mulig jeg kjøper instrumentene fra Simkits.com hvis det ikke er rimeligere og enklere med instrumentene på en skjerm hvis jeg har skjemene fra før.

 

PS: Er det noen som har erfaringer eller formeninger om Flightboard 2000 fra Sim.itra.de? Synes det virker som et billig og bra alternativ til autopilot, trotthle, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WideVieW:

Kort fortalt fungere det slik: Du har to separate PC'er, la oss si PC1 og PC2 som står i nettverk (LAN). Begge må ha FS installert og begge må ha WidevieW.gau som er en instrument fil som ligger i Gauges mappa.

Du kjører PC1 som server, altså den maskinen som skal bruke til å kontrollere flyet. PC2 kjøres som klient, det vil si at den "kopierer" bevegelsene til PC1. Sagt med andre ord, PC2 blir en slave som kun brukes til å vise hva PC1 gjør (og vi snakker her om det du ser ut vinduet i flyet. den brukes ikke til å vise instrumenter). Så straks du har koblet dem sammen slik PC2 mottar data fra PC1 så rører du ikke PC2 noe mer.

Hensikten er å få et større visuelt skjermområde uten at du må bruke ressurser på PC1. Man kan manipulere vinkelen man "ser ut" og dermed skape en illusjon av man har flere vinduer. Du kan koble på så mange slaver som nettverksutstyret ditt tåler. Slik at du kan få sidevinduer, bakvindu osv.

 

WideFS:

I korte trekk er WideFS en nettverksmodul til FSUIPC. FSUIPC er en modul som lar deg manipulere FS ved hjelp av andre programmer på samme maskin som FS er installert. Hvis du trenger å gjøre akkurat det over et nettverk, bruker du WideFS.

 

Et typisk ekspempel kan være programmer som lager mer realistisk vær, f.eks. FSMeteo. Hensikten er selvfølgelig å avlaste den maskinen du har installert FS på. Dess færre programmer du kjører på den, dess mer prossessor tid får FS.

En vanlig misoppfatning av WideFS er at den brukes kun til å manipulere instrumenter med en annen PC. Nei, som sagt vil den gi FSUIPC nettverksfunksjonalitet, kort og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt besvart, men jeg har endret mening og har bestemt meg en prosjektor i stedet pågrunn av disse fordelen:

 

1: Billig!

2: Krever mindre av maskinen

3: Stor skjerm

4: Kan brukes til mere enn et "hav" av skjermer

 

Noen som har andre synspunkter, meninger eller fordeler og ulemper å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forklart kjendis-Haughom

 

F-kjendis ""

 

En status jeg deler med utstøtte FRP politikere, hvilken ære ""

 

Sindre:

Ja Sindre! jeg anbefaler også det, selvom jeg og faderen bruker WidevieW. Årsaken er dårlig gjengivelse av værdata mellom server og klienter. Ser veldig corny ut noen ganger hos oss. Og trafikken blir heller ikke sendt til klientene av WidevieW (hverken AI eller multiplayerfly).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok det! Leste på profilen din i sted at du hadde spillt Fs siden 2.0 versjonen som kom på disketter. Er det mulig å laste ned den et et sted, hadde vært morsomt å prøvd hvordan det var "før i tiden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...