Gå til innhold

VA


Anbefalte innlegg

Noen som kunne tenke seg å være med å starte et VA?

 

Ja, jeg vet at det er bra eksisterende VAs nå, og man ikke trenger en til, men jeg har så inderlig lyst til å starte et VA med en litt raffinert flypark.

 

Min tanke:

 

Stort sett basere seg på innenriks ruter, helst på VATSIM slik at det blir litt trafikk i Norge.

 

Litt "uvanlig" flypark , ikke bare Boeing maskiner (ingen vonde ord om Boeing), men hva med et utvalg i BA, EMB , Airbus, Cessna Citations etc etc.??

 

Men trenger hjelp fra folk som sitter inne med paint kunnskap..

 

Bare lufter tankene mine egentlig nå, men har gått og tenkt på dette lenge.

 

*tenker videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at det er bra eksisterende VAs nå, og man ikke trenger en til, men jeg har så inderlig lyst til å starte et VA med en litt raffinert flypark.

 

Ikke for å være frekk men: Det sier de alle! ""

 

Slike prosjekt ender vanligvis opp med at det ikke blir nok folk, eller at man ikke overlever oppstartsfasen. Så tenk igjennom det før du går igang.

 

Men for all del, hvis du vil prøve å gå videre med å starte opp et VA, så lykke til på veien ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne tenke seg å være med å starte et VA?

 

Ja, jeg vet at det er bra eksisterende VAs nå, og man ikke trenger en til, men jeg har så inderlig lyst til å starte et VA med en litt raffinert flypark.

 

Min tanke:

 

Stort sett basere seg på innenriks ruter, helst på VATSIM slik at det blir litt trafikk i Norge.

 

Litt "uvanlig" flypark , ikke bare Boeing maskiner (ingen vonde ord om Boeing), men hva med et utvalg i BA, EMB , Airbus, Cessna Citations etc etc.??

 

Men trenger hjelp fra folk som sitter inne med paint kunnskap..

 

Bare lufter tankene mine egentlig nå, men har gått og tenkt på dette lenge.

 

*tenker videre*

 

Vel kan du lage websider har jeg en bra ide på lager! Kontakt mg på PM du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke VATSIM være så realistisk som mulig da? Vi har jo allerede et "ikke eksisterene VA" nemlig Virtual Coast Air, VBX, Coast***. Sjeldent man ser Coast Air med ATR' maskiner som IRL, og ICAO "CST." Da er btw cs COASTAIR.

 

Men det er mye styr å lage et VA, og oppstarsfasen er tung, bare de største overlever virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim, jeg aner ikke hva du snakker om. Virtual Coast Air er da fullt ut et eksisterende VA, bare se på VATSIM og www.virtualcoastair.org! Coast Air flyr da ATR i reallife, bare ta deg en tur til BGO du. IATA code for Coast Air er BX, Virtual Coast Air benytter VBX for å markere at vi er et VA, og ikke ekte vare (VCA har faktisk inngått avtale med CA). Jeg vet ikke hvor mye du lytter på flyradioen, men på min radio sier dem klart å tydelig Coast*** IRL.

 

Er ikke bare i oppstartfasen at enkelte virtuelle selskaper sliter, enkelte sliter også nesten hele tiden, får mye kritkk og prøver seg med dårlig gjennomførte omlegginger/endringer. Heldigvis er ikke VCA et slikt selskap, vi har stabil medlemsmasse med fornøyde piloter (fordi alle får stort sett viljen sin) og ikke noe behov for større endringer. Så vær klar over at det blir hardt (Joachim kan vel fortelle deg mer om det, da han har litt erfaring der).

 

EDIT: Men jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn VCA inn i dette her i det hele tatt, og i vertfall ikke fortsett diskusjonen om VCA vs. andre selskaper eller lignende her, da denne tråden ikke dreier seg om det. Vi kan ta den på PM eller starte en annen tråd. Du kunne i det minste trukket frem VA som ikke baserer seg på ekte selskaper (da jeg tror det er det du prøver å si at VCA er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte eit VA er tungt. Har sjølv vore med sidan oppstarten av Virtual Norwegian og det har vore mange tunge stunder, mykje diskusjonar og EKSTREMT mykje arbeid. Men når du har fått hjula til å rulle så går det greitt. Fortsatt ein del arbeid etterkvart som ting utviklar seg. Men du bør ha god tid å setje avti leit slikt prosjekt. Det tar ein del tid. Eg bruka rundt ein itme dagleg på noko så enkelt som å godkjenne PIREP's for våre pilotar samt sjekke forum og andre ting. Får og ein del mail frå våre pilotarsom må svarast på. Så ver forberedt på mykje arbeid. Dersom det er noko du lurar på om oppstart av VA og drifta, så ta gjerne kontakt på mail. Er meir enn glad for å hjelpe. Litt konkurranse er berre sunt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim, jeg aner ikke hva du snakker om. Virtual Coast Air er da fullt ut et eksisterende VA, bare se på VATSIM og www.virtualcoastair.org! Coast Air flyr da ATR i reallife, bare ta deg en tur til BGO du. IATA code for Coast Air er BX, Virtual Coast Air benytter VBX for å markere at vi er et VA, og ikke ekte vare (VCA har faktisk inngått avtale med CA). Jeg vet ikke hvor mye du lytter på flyradioen, men på min radio sier dem klart å tydelig Coast*** IRL.

 

Er ikke bare i oppstartfasen at enkelte virtuelle selskaper sliter, enkelte sliter også nesten hele tiden, får mye kritkk og prøver seg med dårlig gjennomførte omlegginger/endringer. Heldigvis er ikke VCA et slikt selskap, vi har stabil medlemsmasse med fornøyde piloter (fordi alle får stort sett viljen sin) og ikke noe behov for større endringer. Så vær klar over at det blir hardt (Joachim kan vel fortelle deg mer om det, da han har litt erfaring der).

 

EDIT: Men jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn VCA inn i dette her i det hele tatt, og i vertfall ikke fortsett diskusjonen om VCA vs. andre selskaper eller lignende her, da denne tråden ikke dreier seg om det. Vi kan ta den på PM eller starte en annen tråd. Du kunne i det minste trukket frem VA som ikke baserer seg på ekte selskaper (da jeg tror det er det du prøver å si at VCA er)

Du misforsto litt... det jeg mener er at VCA ikke baserer seg fullstendig på CST, da VCA flyr bl.a 737 og 767!! Virtual Coast Air (som IRL) ville flydd kun de maskinene real Coast Air flyr, rutene de flyr og brukt callsign coastair, icao CST. Det jeg sier er at hvis det blir for mange selskaper som ikke er basert på et real VA, eller som endrer fullstendig på et, er ikke VATSIM så seriøst lenger.

VSB sier du har mye erfaring med motgang? Vi har nå store framskritt hele tiden, ikke lenge siden vi fikk nytt design, rutene jobbes det med, prøver, pireps, design, filer og div saker. VSB baserer seg på et reelt flyselskap, SAS Braathens, flyr deres fly og deres ruter, og KUN det. Men vi følger jo ikke nødvendigvis rutetiden, det er opp til den enkelte om de vil være nøyaktige.

Alle er velkomne til å bli pilot, bli med i et hyggelig sim-miljø med ting som gruppeturer ol. innimellom. www.vbraa.com Velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sindre!

 

For å bli medlem i VCA går du til www.virtualcoastair.org, i menyen til venstre velger du Admin Office -> Join VCA og fyller ut skjemaet. Vi vil da sende deg en liten teoritest som du må besvare, denne er ikke så forferdelig vanskelig, men forutsetter at du kan de grunnleggende tingene for å være en sikker pilot i VCA. Om du ikke klarer den første gangen så får du flere sjangser om jeg ikke husker feil. Deretter får du en praktisk oppgave, der du skal fly en tur i Jetstreamen og ta opp video i FS av et stykke av denne turen og sende inn til vurdering.

 

Joachim, for det første så blander du begrepene litt, VA står for Virtual Airline, og VCA er et ekte VA. Vi har gjerne hver våre syn på hva realisme er for noe, selv bryr jeg meg ikke om CA ikke flyr akkurat den ruten med akkurat det flyet, for i cockpit'en når jeg flyr er det CA atmosfære. Jeg bryr meg ikke om hvordan flyet ser ut på utsiden (kunne like godt vært en SAS paint), om jeg flyr med en registrering som CA ikke har el. så lenge jeg får følelsen av å fly for CA, og jeg tror at alle mine virtuelle kollegaer er enige med meg når jeg sier at vi får det når vi flyr for VCA. Man kan gjerne si at VCA er et "koseselskap", med det mener jeg at selv om vi holder et høyt nivå av seriøsitet, så har vi en muntlig tone oss kolleger i mellom og alle pilotene får som sagt stort sett viljen sin når det gjelder flyflåte og ruter. Om vi bare hadde flydd J31 på ENHD-ENBR så hadde det ikke vært noe gøy å fly for VCA, men alle piloter må begynne å fly real ruter med real flåte for å få inn CA-følelsen og bli en del av familien.

 

Vi er i vertfall fullstendig basert på et real selskap, og har heller ikke endret fullstendig på det. I vertfall for oss som er piloter i VCA merkes det knapt noen forskjeller.

 

Mange liker å se på VCA som en slags fremtidsversjon av VCA, bare de får fart på økonomien "".

 

Motgang er jo bare bra så lenge man kan innrømme det. På den måten kan man nemlig vokse seg svært sterke, ja mye sterkere enn de som bare har vært ute i CAVOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før alt flyter litt væl hær ""

 

Noen kunne tenke seg og bidra med painte ferdigheter? Flott om vedkommende vil være med på utforming av logo / fargebruk etc.

 

Tenkte på flytyper:

 

Shorts 360

Embraer EMB-120

BAe-146 eller AvroJet (

Airbus A-319

Boeing 757

Antonov Maskiner 124/226

 

Flyter litt med tankene igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at hvis VATSIM er fullstendig uten SAS*** og CNO****, men kun Allaballa 421, Shitau 9931 og Halleluja 123, er liksom noe av realismen vekke, mener jeg.

 

VCA er et flott VA det, og jeg tilbringer hele turen i cockpit. Bryr meg ikke om painten, men pleier å velge SAS paint hvis jeg flyr SAS. Jeg har ingen ting imot VCA, de er jo i bunn og grunn basert på et real selskap, men hvis det kommer flere VA'er, basert på rein fantasi som flyr på VATSIM...vel, min objektive ( "") mening er at det blir litt...jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...