Gå til innhold

Tyske Charterfly inntar Vigra


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

To tyske charterfly med turister vil hver tirsdag neste sommer lande og lette ved flyplassen Vigra.

Det er da altså duket for totalt 28 charterfly med tyske turister på besøk til Sunnmøre og omegn...

 

Dette er stålende nyheter for luftfarten på Vigra som vil få en betydelig økning i antall ankommster og avganger..

 

Det er den tyske turoperatøren Trolltours som er iniativtageren til dette strålende lyspunktet neste år..

Dette turselskapet benytter i dag to selskap:

 

Hapag Loyd - Benytter Boeing 737-800

Norwegian - Benytter Boeing 737-300

 

Så gleden er for meg i allefall enorm da Norwegian atter igjen kommer til Vigra... Om vi skal tro Sunnmørsposten da.

 

Se flyene her

http://www.trolltours.no/charterfly.htm

 

Så for turismens skyld kan dette for Nordvestlandet bety så meget som 15.000 til 20.000 nye overnattinger.

 

Men størst er nå gleden for sånne som meg, nye fly, nye ruter......

 

Til lykke for alle alle som deler min glede her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hapag Loyd har jo winglets på alle sine 738, det er vel ikke hver dag man ser slike i norge? eller?

Ikke så ofte man ser fly med Winglets eller Hapag Loyd? ""

Hapag Loyd har uansett ikke winglets på alle sine fly, men mesteparten av de ja..

 

ikke så ofte jeg ser noen av delene faktisk "" har ikke sett noen bilder av 737 med winglet her heller tror jeg.

 

Trodde de hadde fått på winglets på alle sine jeg, men da er de nok på vei, de skulle få på alle sine ganske snart leste jeg ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja B737-800 er ikke akkurat "hæla i taket", en rimelig ordinær modell. Men jeg vil tro de som bor i nærheten av Vigra, vil nok finne dette interessant uansett. Er vel ikke så mange forskjellige selskaper og flytyper som trafikkerer ENAL fra før, så da vil vel en B738 allikevel være litt "eksotisk". Lokale flyinteresserte for håpe på at tilbudet blir såpass populært, at det muligens blir større fly neste sesong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom - du vet vel ikke om noen fine spotteplasser på Vigra

 

Jo det vet jeg om ,, du kan jo bli med om jeg, Werner og Knut Arne evt skal dit neste gang..

 

Er nå i god dialog med Lufthavn sjefen der til vårt nye prosjekt. Så mye morro vil skje om ikke så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...