Gå til innhold

Flyfilm - Memphis Belle


Frode Sveinungsen

Anbefalte innlegg

Det er en tøff film ja! Mener det er en mustang som er ute å flyr i den filmen...ihvertfall en norsk pilot (Rolf Meum?)

 

Rolf fløy også James Bond's fly i filmen "Tomorrow Never Dies" (hvis ingen visste det "") Har forresten fløyet med han da jeg var med min far på klappsete OSL-AAL med 737'n for noen år tilbake.....

 

mvh

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tøff film ja! Mener det er en mustang som er ute å flyr i den filmen...ihvertfall en norsk pilot (Rolf Meum?)

 

Rolf fløy også James Bond's fly i filmen "Tomorrow Never Dies" (hvis ingen visste det "") Har forresten fløyet med han da jeg var med min far på klappsete OSL-AAL med 737'n for noen år tilbake.....

 

mvh

martin

 

coolt da........jeg kjenner Rolf meget godt, vi henger sammen hele tiden....han er en meget hyggelig kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det var «Old Crow» som hadde en statistrolle i denne filmen, ja.

Hovedrolleinnhaveren heter forøvrig «Sally B» og har hovedbase på Duxford. Dette er hva jeg vet, Europas eneste flygedyktige B17.

Dessverre er den midlertidig satt på bakken pga noen håpløse EU direktiv som går på forsikring. Premien på «Sally B» ble satt i klasse med store airliners og økte med flere hundre prosent. """"""

 

«Sally B» alias «Memphis Belle» med de berømte initialene DF A har sin egen nettside her:

 

http://sallyb.dcgservices.com/

 

http://www.european-airshow.com/Default.aspx

 

Vær gjerne med å støtte opp om denne flotte damen! ""

 

 

EDIT: Anbefaler også alle som kan, å se filmen «Memphis Belle»

Den inneholder fantastiske flyscener. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg vet, Europas eneste flygedyktige B17.

 

Den fins en til: F-AZDX, den eneste flyvedyktige B-17 i verden (i hvert fall i følge maiutgaven av "Aeroplane") med "combat historie". Den var forresten også med i Memphis Belle, som "Pink Lady".

 

Takk for opplysningen......jeg burde ha visst om denne ""

«Pink Lady» finnes forresten som livery til WoP's B17, det samme gjør «Memphis Belle». Skulle gjerne ha paintet «Sally B» men denne har et karakteristisk sjakkmønster (som har en egen spesiell historie) på høyre indre motor. Dette mønsteret er helt umulig å lage kun på én motor ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ever heard about the english pilot who was shot down over Germany?

Unfortunately he broke his legs and arms upon landing, and after some time he had to amputate one of his legs.

He asked the germans if they could drop it over his base back in England, and so they did. After some time, he had to amputate his second leg aswell. Also this time his leg was dropped over England. Unfortunately, they had to amputate one of his arms too. This time when he asked if the Germans could drop his arm over his homebase they said:

Nein! We think you are trying to escape!

 

""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...