Gå til innhold

Planlegger åpen dag for F14 simulatoren


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Om interessen er stor nok for Sim-flygere her på forumet planlegger jeg åpen dag for å teste ut F14 jager simulatoren for fs simmere.

 

Legger opp et løp som skulle passe de fleste.

 

Betaling: Symbolsk betaling kun for å dekke kostnader så vi snakker om småpenger på denne dagen.

 

Meld dere gjerne på her slik at jeg ser om det er noe interesse og at det kan bli noe av.

 

Planlegger dette gjerne om ca. 1 mnd. frem i tid.

 

Legg gjerne inn en komentar om opplegget!

 

 

mvh

 

Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som skal til for å få i gang noe for simmere...

Jeg registrerer at det er ganske mange som har vært inne og lest dette innlegget, men registrerer laber interesse fra sim miljøet?

 

Hva er galt?

1. Er det som følge av siste dagers mange menings-ytringer/meningsmålinger som har trettet ut folk?

 

2.) Eller er det beliggenheten Hadeland som gjør dette?

Det er vel slik at mange fs simmere bor spredt over det ganske land?

 

3) Hvorfor komme til Hadeland for å teste en hjemebygd F14 sim?

 

Nei jeg vet ikke helt, men det som er rart er at det er mye større interesse her lokalt på Hadeland enn det jeg har registrert her på forumet? Det har vært mange her hos meg og testet den? Det har nesten vært vanskelig å få dem ut av simulatoren...

 

Jeg kunne tenke meg å organisert et skikkelig opplegg for dette (spessielt for fs-simmere) men da det innebærer ganske mye jobb så vil jeg gjerne vite litt om dette er interisant først? Om ikke så kunne det vært fint å vite litt om hvorfor det ikke er interisant?

 

Mener å ha lest et sted at Fligthsim.no har over 3000 medlemmer? Vel, ut i fra de tallene burde det kansje spores noe mer interesse fra sim miljøet for slike ting?

 

Men det er kansje slik at det for Fs miløet her basert på at det fungerer best med en cocpit i hver vår kjeller...

 

Det finnes jo nå endel prosjekt her i Norge:

 

En simulator i et vaskerom i nor.

En simulator i en kjeller i Drammen.

En simulator her på Hadeland.

 

Kansje finnes det flere også for alt jeg vet?

 

Er det slik at Fs-simmere her på forumet bare er nysgjerrige på nye ting, eller kan det spores ytterigere interesse for å gjøre noe større som gagner miljøet?

 

Litt frustrerende for oss entusiaster som legger mye arbeid og tid i dette og bli møtt med laber interesse...

Men ikke missforstå dette for all del! Jeg er ikke lei meg for det. Jeg har mange planer og er ikke avhengig av Fs-miljøet for det jeg driver med. Jeg er bare nysgjerrig på hva sim-miljøet mener?

 

 

Håper vi kan diskutere ideer og tanker rundt dette her i dette innlegget?

 

Håper på sakelige, seriøse svar som gagner fs miljøet i dette innlegget.

 

mvh. Rune Karlsen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal være forsiktig med å måle interessen i antall visninger kontra svar. Du har nok svart ganske godt på ihvertfall ett av spørsmålene dine selv, nemlig at det blir alt for langt for de fleste å reise land og strand "bare" for å prøve en simulator.

 

For min del hadde simulatoren din vært mye mer aktuell hvis du hadde bygget den opp mot F-16 og brukt Falcon 4.0 som software. Tomcat i fs9 er liksom ikke den helt store opplevelsen for meg (min personlige mening her nå).

 

En annen ting er å kreve oppslutning. Selv om vi er interessert i fly og flysimulatorer, så betyr ikke det at drømmen vår er å dure rundt eksempelvis Agnor&Oscar sin 737-cockpit eller din Tomcat. Selv flyr jeg ikke så mye MSFS på grunn av at feelingen rett og slett ikke kan sammenlignes med the real thing når du først har vært oppe i det blå.

 

Nei jeg vet ikke helt, men det som er rart er at det er mye større interesse her lokalt på Hadeland enn det jeg har registrert her på forumet? Det har vært mange her hos meg og testet den? Det har nesten vært vanskelig å få dem ut av simulatoren...

 

Nok en gang, det er klart jeg hadde vært mer interessert hvis jeg hadde bodd i nærheten av deg. Men nå har det seg nå slik at landet vårt et ganske så langstrakt, og det er fullstendig uaktuelt for meg (og flere til) å svi av flerfoldige lapper bare for å reise ned til deg.

 

Skal du får noe særlig ut av dette prosjektet (økonomisk sett), så tror jeg du må basere deg på å drive hovedsaklig på lokalt plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som skal til for å få i gang noe for simmere...

Jeg registrerer at det er ganske mange som har vært inne og lest dette innlegget, men registrerer laber interesse fra sim miljøet?

 

Interessen er nok til stede...på "papiret" vil jeg tro.Men når det kommer til stykket er det vel som normalt i de fleste miljøer....at en av hundre stiller opp....

 

 

 

Hva er galt?

1. Er det som følge av siste dagers mange menings-ytringer/meningsmålinger som har trettet ut folk?

 

Tja....hva er galt? Ingenting spør du meg.Hva vil du at folk skal svare da? At det blir tilbudt en annen "simulator" laangt frem i tid burde ikke ha noe å si for ditt prosjekt.

 

 

2.) Eller er det beliggenheten Hadeland som gjør dette?

Det er vel slik at mange fs simmere bor spredt over det ganske land?

 

Det er klart beliggenheten er av avgjørende betydning.

Jeg regner meg selv som rimelig flyinteressert, men kunne ikke tenke meg å reise til Hadeland får å se på en simulator.Hadde den vert i Bergen-Haugesund-Stavanger hadde saken vert en annen.Da hadde reisetida vert +/- 2 timer.

 

3) Hvorfor komme til Hadeland for å teste en hjemebygd F14 sim?

 

Nei jeg vet ikke helt, men det som er rart er at det er mye større interesse her lokalt på Hadeland enn det jeg har registrert her på forumet? Det har vært mange her hos meg og testet den? Det har nesten vært vanskelig å få dem ut av simulatoren...

 

Som sagt så tror jeg avstand er nøkkelordet.de som befinner seg i nærområdet har selvsagt lettere for å "stikke innom"

 

Jeg kunne tenke meg å organisert et skikkelig opplegg for dette (spessielt for fs-simmere) men da det innebærer ganske mye jobb så vil jeg gjerne vite litt om dette er interisant først? Om ikke så kunne det vært fint å vite litt om hvorfor det ikke er interisant?

 

Avstand til hadeland gjør det uinteressant for de fleste som ikke befinner seg i nærheten av det sentrale området.

 

Mener å ha lest et sted at Fligthsim.no har over 3000 medlemmer? Vel, ut i fra de tallene burde det kansje spores noe mer interesse fra sim miljøet for slike ting?

 

Tvilsomt....Interessen finnes kun på pariret tror jeg.

 

Men det er kansje slik at det for Fs miløet her basert på at det fungerer best med en cocpit i hver vår kjeller...

 

Det finnes jo nå endel prosjekt her i Norge:

 

En simulator i et vaskerom i nor.

En simulator i en kjeller i Drammen.

En simulator her på Hadeland.

 

Kansje finnes det flere også for alt jeg vet?

 

Er det slik at Fs-simmere her på forumet bare er nysgjerrige på nye ting, eller kan det spores ytterigere interesse for å gjøre noe større som gagner miljøet?

 

Litt frustrerende for oss entusiaster som legger mye arbeid og tid i dette og bli møtt med laber interesse...

Men ikke missforstå dette for all del! Jeg er ikke lei meg for det. Jeg har mange planer og er ikke avhengig av Fs-miljøet for det jeg driver med. Jeg er bare nysgjerrig på hva sim-miljøet mener?

 

 

Håper vi kan diskutere ideer og tanker rundt dette her i dette innlegget?

 

Håper på sakelige, seriøse svar som gagner fs miljøet i dette innlegget.

 

mvh. Rune Karlsen ""

 

Jeg må jo si at jeg synes prosjektet ditt ser utrolig bra ut, selv for en som ikke er interessert i jagrefly ""

Hvordan du skal kunne øke interessen rundt din simulator er ikke godt å si.Men de som befinner seg i nærområdet burde jo kunne ta seg en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror nok at avstander er ganske avgjørende!

Men det kan jo være andre ting også som medlemene syntes er av betydnng?

Det jeg mener med dette er å se om det går an å gjøre ting på en måte som tilfredstiller medlemmers tanker og meninger.

 

Det er jo gjerne slik at vi som er veldig entusiastisk har en tendens til å tenke inne i vår egen boble...

Vi brenner for det vi driver med og tror gjerne at resten av verden er like entusiastisk...

 

Nei jeg måler ikke antall treff som represativt for meningsmåling, men det kunne vært spennende å lese om forskjellige meninger om dette!

 

Det er jo en gang slik at skal man få til noe så må man høre på folks meninger først, så blir gjerne veien til i mens man går?...

 

mvh. Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg nok på toget denne dagen!

Synes det er genialt å arrangere dette, helst på en solskinnsdag om sommeren meg grilling osv.

Vi andre kan sikkert stille med mat brus osv ""

Forresten, har du mulighet til å flytte simulatoren?

Tenkte at det hadde vært kult å ha den ute denne dagen slik at den kanskje trekker litt oppmerksomhet fra forbigående folk. Og kanskje avisen får høre om det da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg får vel komme med noen kommentarer til det spørsmålet du stilte, men mye av svarene som har kommet i denne tråden er jo det samme. Norge er et langstrakt land og her er det simmere i fra Toten området i øst og Bergen i vest, Kristiandsand i sør og Sulitjelma i nord. Derfor er det litt feil å vinkle det opprinnelige spørsmålet ditt;

 

Jeg lurer litt på hva som skal til for å få i gang noe for simmere...

Jeg registrerer at det er ganske mange som har vært inne og lest dette innlegget, men registrerer laber interesse fra sim miljøet?

 

Du har vitterlig bygget en simulator som vi alle har sett er oppe å går, men de andre derimot vinkler det på en annen måte med å prøve å logge stemningen på om interessen er der. Selvfølgelig er den det, men når vi nå er spredd over det ganske land og aldersfordelingen varierer fra 12 til 50+ år, så sier det seg selv at prioriteringen for flysim er like forskjellig som det er med aldersfordelingen.

 

Selv har jeg lenge sysslet med tanken på å bygge min egen 737NG cockpit, men tiden strekker bare ikke til så lenge en har full pakke hjemme "".

Da får en heller ta til takke med det enkle oppsettet man har i dag og la heller tida jobbe for en til en har nok av tid til å starte et prosjekt som cockpit bygging.

 

Til slutt, hadde du hatt F14 simulatoren i nærområdet hvor jeg selv bor, da tror jeg du hadde hatt flittig besøk fra oss som bor på vestlandet.

Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Dette er komentarer som jeg liker!

Dette kan det gjøres noe med!

Veien blir til mens man går og dette hjelper meg med videre utvikling.

Ja jeg har nok svart på noen av spørsmulene selv ser det ut som. Det som går igjen er beligenheten / avstander.

Men stå på! Tror det kan være mange opplysniger å ta lærdom av her så skriv gjerne kommentarer både posetivt og negativt.

 

Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Veien blir til mens man går og dette hjelper meg med videre utvikling.

 

Et viktig poeng Rune!

 

Litt off topic;

Jeg har tidligere i en annen tråd, nemlig Agnor's tråd om interessen for å bestille timer oppgitt en link til Delta Flight sin hjemmeside. Det er en kar ved navn Matt Olliman som bygger en A340 cockpit.

Karen har holdt på i årevis for å få den til å fremstå slik den er i dag, og derfor blir jeg veldig skeptisk til folk (ungegutter) som påstår at de skal bli ferdig med simmen til over sommeren, eller var det høsten 2006? som til og med er en fullmotion simm!

Uansett, TTT, eller Ting Tar Tid som det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reidar og Rune! Reidar: Jeg har forståelse for en skepsis for prosjektet om det virkelig kommer til å ta form og om vi får opp simmen, men vi går ganske hardt inn for dette. Det viktigste av alt er pågangsmot, samarbeid og motivasjon. Jeg tror man klarer å komme seg et godt stykke bare med det! I tillegg har jo Oscar Florian en god del peiling på det tekniske for å si det mildt. Dette er i alle fall min mening om han!

 

Rune: Jeg håper treffet ditt blir en suksess! Flightsim-miljøet i Norge har veldig godt av et slikt tilbud. Jeg synes det er veldig trist om noen prøver å ødelegge for noe noen prøver å lage for seg selv og andre i den aller beste mening. Jeg stiller meg betenkt om hvilket syn slike personer har på saker og ting. Ta disse guttene som prøvde/prøver å lage en seilflysimualtor eller en egen flysimualtor. Jeg har selv snakket med mange programmerere og fått høre at det er en "umulig" jobb, i alle fall kjempe vanskelig. Istedet for å rakke ned på de og bruke flere argumenter mot de, så støttet jeg de og sa det var kjempeartig at de sto på og at de kunne lære masse nytt av det! Jeg mener det sier ganske mye om personer som prøver å stoppe andres prosjekter. Det sier noe om hva de selv er. Hvis man ikke er så pass moden at man har respekt for andres saker og meninger så synes jeg heller man skal la være altså! Hadde guttene tatt 2.000 kr pr stk for programvaren sin, er det deres sak. Jeg kunne selv ha tenkt inni meg at dette var alt for dyrt, men trengte ikke bruke det mot dem for å forsøke å destruere prosjektet demmes.

 

Forumet her har jo tatt helt av det siste året / to årene og blidd mye mer negativt og hårsårt for kritikk. Før, om man kom med prosjekter ble det godt mottatt og folk viste interesse, men nå er det om å gjøre å slå ned på de som prøver å opprette noe nytt og forte seg å finne de negative sidene og trekke de frem og komme med sin ovenifra og ned kunnskap som skal belære andre. Det er liksom blitt en konkurranse om hvem som har mest kunnskap. Et kappløp som aldri går opp, i stedet for å støtte hverandre!

 

Dette er min mening om forskjellige saker og ting!

 

Rune: Stå på! Er jeg i nærheten en gang skal jeg selfølgelig komme innom og se på simmen din! Om du får til en god sim/har en god sim så er jeg seff interessert i å kjøpe timer i den! Alle vet hvor mye energi og resurser som behoves for å opprette noe slikt!

 

Dette handler om å være solidarisk og vise medmenneskelighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

pågangsmot, samarbeid og motivasjon
..da er halve jobben gjordt Agnor og resten kommer av seg selv.

 

Oscar Florian kjenner jeg ikke mye til, unntatt det jeg har sett av posteringer han har kommet med i forumet.

Allikevel, dere får ha lykke til med prosjektet deres.

 

psst..ikke Reidar, men mitt fornavn er Reid, simple as that ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien blir til mens man går og dette hjelper meg med videre utvikling.

 

Et viktig poeng Rune!

 

Litt off topic;

Jeg har tidligere i en annen tråd, nemlig Agnor's tråd om interessen for å bestille timer oppgitt en link til Delta Flight sin hjemmeside. Det er en kar ved navn Matt Olliman som bygger en A340 cockpit.

Karen har holdt på i årevis for å få den til å fremstå slik den er i dag, og derfor blir jeg veldig skeptisk til folk (ungegutter) som påstår at de skal bli ferdig med simmen til over sommeren, eller var det høsten 2006? som til og med er en fullmotion simm!

Uansett, TTT, eller Ting Tar Tid som det heter.

 

Vet ikke om det er meg og et tidligere innlegg med fullmotion simm spitfire du sikter til her "Ferdig i løpet av høsten" eller om det er Simmen til Oscar?

 

Vel diskusjonen der vil jeg ikke diskutere! Den er vistnok diskutert grundig i er annet innlegg.

 

Jeg snakker for meg selv.

 

En 747 med fullmotion ville jeg vel ikke ha begynt på en gang.

 

Men en Spitfire er noe helt annet og vi er i gang med den.

Det finnes helt andre enklere løsninger her.

Jeg er heller ikke kjent for å juge på meg skryt.

Er vel heller den som lager først og viser frem etterpå.

 

Flere år på en simulator...

Vel, F14 smmen har jeg vel bygget ca. 7-8 mnd. på og tror nok jeg har gått opp løypa og gjør det enklere neste gang...

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke akkuratt fått lest gjennom alle innlegg her nå. men jeg skal prøve å få meg en tur bortover i sommer kanskje. sender deg en mail hvis jeg skal. sa du at du ville ha en måneds varsel?

 

En mnd. varsel, Vel skulle det bli noe av et slikt felles treff med mange folk så er det jo en del planlegging for at det skulle bli noe bra.

En mnd går fort da, og jeg har tross alt en del andre jern i ilden. Men vi får se om dette har noe for seg...

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om interessen er stor nok for Sim-flygere her på forumet planlegger jeg åpen dag for å teste ut F14 jager simulatoren for fs simmere.

 

Legger opp et løp som skulle passe de fleste.

 

Betaling: Symbolsk betaling kun for å dekke kostnader så vi snakker om småpenger på denne dagen.

 

Meld dere gjerne på her slik at jeg ser om det er noe interesse og at det kan bli noe av.

 

Planlegger dette gjerne om ca. 1 mnd. frem i tid.

 

Legg gjerne inn en komentar om opplegget!

 

 

mvh

 

Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

 

Håper vi kan ta opp tråden igjen herfra?

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som skal til for å få i gang noe for simmere...

Jeg registrerer at det er ganske mange som har vært inne og lest dette innlegget, men registrerer laber interesse fra sim miljøet?

 

Hva er galt?

1. Er det som følge av siste dagers mange menings-ytringer/meningsmålinger som har trettet ut folk?

 

2.) Eller er det beliggenheten Hadeland som gjør dette?

Det er vel slik at mange fs simmere bor spredt over det ganske land?

 

3) Hvorfor komme til Hadeland for å teste en hjemebygd F14 sim?

 

Nei jeg vet ikke helt, men det som er rart er at det er mye større interesse her lokalt på Hadeland enn det jeg har registrert her på forumet? Det har vært mange her hos meg og testet den? Det har nesten vært vanskelig å få dem ut av simulatoren...

 

Jeg kunne tenke meg å organisert et skikkelig opplegg for dette (spessielt for fs-simmere) men da det innebærer ganske mye jobb så vil jeg gjerne vite litt om dette er interisant først? Om ikke så kunne det vært fint å vite litt om hvorfor det ikke er interisant?

 

Mener å ha lest et sted at Fligthsim.no har over 3000 medlemmer? Vel, ut i fra de tallene burde det kansje spores noe mer interesse fra sim miljøet for slike ting?

 

Men det er kansje slik at det for Fs miløet her basert på at det fungerer best med en cocpit i hver vår kjeller...

 

Det finnes jo nå endel prosjekt her i Norge:

 

En simulator i et vaskerom i nor.

En simulator i en kjeller i Drammen.

En simulator her på Hadeland.

 

Kansje finnes det flere også for alt jeg vet?

 

Er det slik at Fs-simmere her på forumet bare er nysgjerrige på nye ting, eller kan det spores ytterigere interesse for å gjøre noe større som gagner miljøet?

 

Litt frustrerende for oss entusiaster som legger mye arbeid og tid i dette og bli møtt med laber interesse...

Men ikke missforstå dette for all del! Jeg er ikke lei meg for det. Jeg har mange planer og er ikke avhengig av Fs-miljøet for det jeg driver med. Jeg er bare nysgjerrig på hva sim-miljøet mener?

 

 

Håper vi kan diskutere ideer og tanker rundt dette her i dette innlegget?

 

Håper på sakelige, seriøse svar som gagner fs miljøet i dette innlegget.

 

mvh. Rune Karlsen ""

 

Og herfra...

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...