Gå til innhold

Flying Heavy Metal på discovery idag


Even Ericsson

Anbefalte innlegg

Jeg så et program på Discovery i helgen når jeg var i Køpenhamn.

 

Det var en 707 som måtte cirkle over JFK i 1 time og 17 min, og på innflyvningen gikk den tom for fuel og crasher.

 

Noe som hørt om denne incidenten ?

Har ikke no dato eller mer info dessverre....

 

Flyet var en 707 med rød/brun maling, vit hale.

Avianco eller Avianca heter selskapet.

 

edit: det var Avianca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et program på Discovery i helgen når jeg var i Køpenhamn.

 

Det var en 707 som måtte cirkle over JFK i 1 time og 17 min, og på innflyvningen gikk den tom for bensin og crasher.

 

Noe som hørt om denne incidenten ?

Har ikke no dato eller mer info dessverre....

 

Flyet var en 707 med rød/brun maling, vit hale.

Avianco eller Avianca heter selskapet.

 

edit: det var Avianca.

 

Hei, Timmy.

 

Jeg har ikke selv sett dette Discovery-programmet, men jeg har lest om denne ulykken tidligere og er derfor rimelig sikker på at det er denne ulykken i 1990 som du ber om henvisning til. Det var en god del som sviktet her, både i luften og på bakken, og som forårsaket ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en 707 som måtte cirkle over JFK i 1 time og 17 min, og på innflyvningen gikk den tom for bensin og crasher.

 

Jeg tror nok det at en eller annen [*********] hadde fylt på bensin istedenfor jet fuel hadde mere med saken å gjøre "" Nå skal ikke jeg si for sikkert at motorene på 707 ikke kan gå på bensin da (Garrett motorene kan faktisk det, i "nødstilfeller" kan vi faktisk fylle 100 LL på conquesten).

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en 707 som måtte cirkle over JFK i 1 time og 17 min, og på innflyvningen gikk den tom for bensin og crasher.

 

Jeg tror nok det at en eller annen [*********] hadde fylt på bensin istedenfor jet fuel hadde mere med saken å gjøre "" Nå skal ikke jeg si for sikkert at motorene på 707 ikke kan gå på bensin da (Garrett motorene kan faktisk det, i "nødstilfeller" kan vi faktisk fylle 100 LL på conquesten).

 

""

 

Hei, Tarjei.

 

Dette handler nok mer om kommunikasjon, eller brist på sådann, enn feiltanking. Her er en ulykke som kanskje også hadde noen fellestrekk med den forannevnte Avianca-ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke smiley'ene med på skjermen din i innlegget mitt ?

 

Joda, men siden dette dreide seg om en alvorlig flyulykke med 73 døde i tillegg til vinklingen din mot hvilke flymotorer som kunnne gå på hvilken type fuel oppfattet jeg faktisk innlegget ditt som noe mer seriøst ment, og tenkte at det kanskje derfor var noenlunde seriøst ment den første halvdelen også da.

 

Og siden vi generelt og ofte til en viss grad misbruker smileys, at skriftlig kommunikasjon mangler noen dimensjoner, at emnet var såpass alvorlig, samt at jeg ikke kjenner deg for å være den største spøkefuglen her inne, ja, så valgte jeg faktisk å ta deg på alvor.

 

Jeg beklager misforståelsen. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav, det stemmer, husker Avianca Flight AV052 fra Discovery. Veldig bra dokumentær det der.

 

 

Det var en 707 som måtte cirkle over JFK i 1 time og 17 min, og på innflyvningen gikk den tom for bensin og crasher.

 

Jeg tror nok det at en eller annen [*********] hadde fylt på bensin istedenfor jet fuel hadde mere med saken å gjøre "" Nå skal ikke jeg si for sikkert at motorene på 707 ikke kan gå på bensin da (Garrett motorene kan faktisk det, i "nødstilfeller" kan vi faktisk fylle 100 LL på conquesten).

 

""

hahaha, pinlig feil ""

 

Var ikke smiley'ene med på skjermen din i innlegget mitt ?

 

Hehe, har du våknet på den gode siden av senga idag ? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav: poenget her var ikke å herse med ulykker og døde, men å påpeke for vår kommende flyger Timmy, at det ikke er det samme hva han fyller på flyet når han skal ut å fly :-)

No probs, Tarjei, jeg mente heller ikke å si at du herset med ulykker og døde. Seriøsiteten er opprettholdt den! ""Jeg også burde vel kanskje festet meg litt mer med Timmy's bruk av ordet "bensin" ovenfor. Jeg er nok litt ekstra treig og uklar på mandager.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...