Einar Kristiansen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei! Trafikken har økt drastisk på vatsim siden SB3 kom ut,dette har medført mange nybegynnere som vil prøve seg i denne fantastiske hobbyen.Tenkte å legge ut noen bilder fra en hektisk kveld som Gardermoen Tower slik at dere newbees kunne få se hvordan det er å sitte som ATC. Enjoy! [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/1.jpg[/image] Først et bilde fra kontrollsentralen,kartene er rigget opp og litt kjøligdrikke står klar.kjører Serv-info på skjer 2 [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/2.jpg[/image] Så sjekkes Metar ENGM [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/3.jpg[/image] som blir satt inn i min ATIS [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/4.jpg[/image] Gardermoen apron [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/5.jpg[/image] Velger så Gardermoen Tower i mitt ferdigutfylte oppsett [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/6.jpg[/image] Tower i option [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/7.jpg[/image] Conect [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/8.jpg[/image] Da er jeg i gang.Går straks i gang med å få oversikt.LN-VOY observing som dere ser i FP [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/9.jpg[/image] TNF50 skal til Arlanda og får sq 4200.Oppe til venstre vises trafikken inn/ut GM A LN-VOY D ENGM B TFN50 D ENGM osv. Opee til høyre ser vi ATC som er online. [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/10.jpg[/image] More traffic.. [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/11.jpg[/image] FP til SAS195 [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/12.jpg[/image] Stressfaktoren øker,SAS195 og CNO4565 har fått push back [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/13.jpg[/image] SAS195 er handoffa til Approach.A'en ved flyet betyr at Approach har kontrollen. [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/14.jpg[/image] Fly på rekke og rad mot holding rwy 19L.her gjelder det å være så effiktiv så mulig.Svette..svette har ikke hatt pusterom på 1,5 time nå. [image]http://home.no/emagnk/bilder/Tower/15.jpg[/image] Ei 2 timers økt er snart over for min del.trafikken har roet seg ned litt nå.Håper dere har fått et lite innblikk hvordan det kan være og sitte som ATC en travel kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hehe meget bra Einar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Anders Myklatun Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hehe, kjempe bra og spennende. Ser man det, jeg er på en av bildene jo . Jeg synes du var flink jeg, merket ikke at du var stresset! Du taklet det bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Dette var MEEEGET interessant!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Florian Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 spørre meg så, så dette kjempe morro ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Så meg selv jo Synes du var bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McGowan Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 LN-VOY er også glad for å se se selv der Og takket være litt oppmuntring,(og at det var heldigvis rolig akkurat da...) våget han seg å faktiskt lete og fly litt i kveld! Takk for en fin kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Flotte greier Einar. Spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei Ja, ser du bruker Logitech MX700 mus også, det er jo nesten obligatorisk for oss som sitter ATC hehe Ha en riktig god natt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Intelli 3.0 funker også bra for ATC I alle fall CTR Hehe, Einar, ut ifra skrivingen din kan det jo kanskje virke som om at det ble litt for mye kjølig drikke Er av prinsipp imot å nyte alkohol / være i alkoholpåvirket tilstand når man sitter som ATC. PS! Piloter som helt klart er beruset kan få problemer med clearence fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.