Andrè Amundsen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 I dag kl.17.00, så jeg et gigantsik kondens stripe over Larvik. På vei mot nordlige strøk så det ut som. Det kom, tror jeg fra syd. Noen som vet hvilket selskap eller hvor den flyr fra til? Har sett noen ganger, men først nå jeg vil vite hvilket fly og hvor det skal hen? Fikk desverre ikke noe bilde. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Husker fra "gamle dager" at både Lufthansa og JAL fløy med Boeing 747 fra Frankfurt/Hamburg via AAL VOR og på vei oppover Norge (rett over Larvik) via Nordpolen over til Anchorage, Alaska. Videre derfra til Osaka, Japan. Ser stadig vekk én jumbojet på vei nordover rett over Larvik sånn litt utover ettermiddagen. Selv om det er flere år siden jeg satt med rutetabellen og speidet oppover, gjetter jeg det fortsatt gjelder samme rute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 British Airways flyr via norge til å fra Tokyo med B744. Kan det ha vert en av disse du har sett? Nå veit ikke jeg hvor de kommer inn over Norge, men det er ikke uvanlig at vi ser de pasere over Fauske eller Bodø påtur nordover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Ja, det kan hende det ligger noe i ordene dere sier her. Mulig det er det. Jeg har prøvd å lete på nettet, men uten svar. Finner ikke helt hvilket selskap det er ennå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Prøv om du ser noe mer med en god kikkert neste gang André. Den gule rundringen med fuglen i på halen (hvis det er Lufthansa) er ikke så vanskelig å se, selv om avstanden opp er 310 flygenivåer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Prøv om du ser noe mer med en god kikkert neste gang André. Det skal jeg gjøre Har desverre ikke sånn sikkelig kikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Tatt ved Ålgård, Rogaland, 26.feb. 2005 [image]http://home.online.no/~jimvold/images/Sas 2005.02.26.jpg[/image] Med en god foto kan du få fine bilder av store fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Se her ja! Dette er vel en SAS maskin? Jo, sant som du sier, skal prøve å få tatt bilder av det siden Om det kommer noen ganger over her igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Kalseth Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Brukte du optisk eller digital zoom? Evt. hvor mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tatt ved Ålgård, Rogaland, 26.feb. 2005 Med en god foto kan du få fine bilder av store fly det er vel en airbus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 dette er helt klart en SAS A340...sikkert på vei til seattle ellerno... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 dette er helt klart en SAS A340...sikkert på vei til seattle ellerno... Jepp! Helt korrekt!! Ang hvilke fotoutstyr, det er en Canon EOS300D med dårlig objektiv 75-300 mm!! (omgjort til 120-480mm pga crop i EOS300d) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 4. mars 2005 Premium Medlem Del Skrevet 4. mars 2005 [image]http://home.online.no/~jimvold/images/Sas%202005.02.26.jpg[/image] Dette flyet, SAS A343 passerer over Sandnes området til daglig mellom kl 17:00 og 17:15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tok bilder 17.25-17.28 ved Ålgård. Så du har rett i det, Reid Ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 4. mars 2005 Premium Medlem Del Skrevet 4. mars 2005 Jepp Det passerer på tilbakeveien om formiddagen, husker ikke tidspunktene helt eksakt, men tror det er mellom kl 10:00 og 11:00 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det har du helt sikkert også sett under Sola Airshow til samme tidspunktet!! Jeg og en kamerat var så skråsikker på dette når vi så det flyet nærmet seg Sola og tok bildet av flyet for å bevise oss selv. Det var også en annen Icelandair på samme retningen omtrent samme tid kan jeg huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.