Gå til innhold

Hva med en treningkveld i uken!!!


tony klementsen

Anbefalte innlegg

Dette har vært oppe mange ganger før, og hver gang blir det masse fine ord, men ingen handling. Det er rett og slett tragisk. Så lite trafikk som det er på VATSIM fortiden syns jeg at vi som er ATCer skal stille opp og hjelpe nye piloter i gang. Vi trenger å rekrutere piloter.

For at det ikke bare skal bli ord denne gangen også stiller jeg som ATC (Oslo control)på onsdag den 16 februar. Jeg tviler på at vi klarer en treningskveld i uken, men en i ny og ne bør være mulig.

Altså: onsdag 16. februar, jeg stiller som oslo control med formål å hjelpe nye piloter i gang.

 

Håper jeg får flere ATCer med på laget!

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serveren til AVC stilles inn av Squawkbox.

Altså. Du er logget på Vatsim med SB. I options har du noe som heter Communicate with RogerWilco. Ha denne huket av.

RogerWilco er nå AVC. Fungerer på samme måte.

I SB er det også et valg for standard server. Her kan du feks bruke rw.avsim.net.

Når du skal kalle opp en ny trafikkstasjon dobbeltklikker du på ønsket stasjon. Da skal AVC automatisk tune seg inn på riktig server og kanal. Det samme med COM1 i panelet ditt.

Håper dette var forståelig.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det en fast treningkveld, men grunnet mangel på både ATC og piloter døde det hele bort. Jeg skal ta dette opp i VACCSCA og når ny chief Instructor er tilsatt, skal personen få dette i fanget (selv om det strengt tatt ikke ligger i hans "hylle") Men da skal vi se om vi ikke får til noe her.....

 

I mellomtiden er det ingenting i veien for å logge på en vanlig dag/kveld og sett i remark-feltet at du/dere er ny - så får dere hjelp deretter... Så det er bare å komme online, og ting ordner seg nok. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig noe å satse på for dere som vil fly på Vatsim.

Vet at mange ikke tør fordi de ikke helt vet åssen ting fungerer, men det får dere greie på her.

Jeg kommer nok også mulig til å logge opp for å hjelpe dere.

 

Det er ikke farlig å spørre om ting. Vi har alle vært nybegynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej.

 

Det lyder spændende at der synes at været et stort behov for træningsaftener i forbindelse med vatsim.

 

Jeg kunne godt tænkt mig at høre, hvad det er for nogle ting I som nye piloter gerne vil vide noget om.

 

Desuden vil jeg også gerne lige høre omkring hvor mange der er villige til at indgå i en mere struktureret form for instruktion. Fx med en fast aften om måneden.

Det er planen at der skal et pilot-trænings-program op at køre på vaccsca, og i den forbindelse vil det jo være rart med input.

 

Hilsen

Peter

Chief of Pilots VaccSca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...