tony klementsen Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Hei. Er det mulig å ha en slags treningskveld for nye og uerfarne flygere som vil begynne med online-flyging? Før var det en trenings server, hvor man lærte av sine feil og fikk rettledning. Tror det er mange som ikke våger å fly online grunnet usikkerhet. Vil bare "lufte" tanken. Siter
Thomas Gundersen Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Dette har vært oppe mange ganger før, og hver gang blir det masse fine ord, men ingen handling. Det er rett og slett tragisk. Så lite trafikk som det er på VATSIM fortiden syns jeg at vi som er ATCer skal stille opp og hjelpe nye piloter i gang. Vi trenger å rekrutere piloter. For at det ikke bare skal bli ord denne gangen også stiller jeg som ATC (Oslo control)på onsdag den 16 februar. Jeg tviler på at vi klarer en treningskveld i uken, men en i ny og ne bør være mulig. Altså: onsdag 16. februar, jeg stiller som oslo control med formål å hjelpe nye piloter i gang. Håper jeg får flere ATCer med på laget! Siter
Jim Grav Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 driver å prøve å komme meg i gang som pilot, men mitt størtse problem er å koble meg opp mot en server med AVC. Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Serveren til AVC stilles inn av Squawkbox. Altså. Du er logget på Vatsim med SB. I options har du noe som heter Communicate with RogerWilco. Ha denne huket av. RogerWilco er nå AVC. Fungerer på samme måte. I SB er det også et valg for standard server. Her kan du feks bruke rw.avsim.net. Når du skal kalle opp en ny trafikkstasjon dobbeltklikker du på ønsket stasjon. Da skal AVC automatisk tune seg inn på riktig server og kanal. Det samme med COM1 i panelet ditt. Håper dette var forståelig. Lykke til. Siter
Jim Grav Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Squawkbox. hvor lastes den ned da? har aldri brukt dette før,, spør kansje mye Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 hem.. hem.. Link til om hva VATSIM er og hvordan du conecter Siter
Bobbo Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Tidligere var det en fast treningkveld, men grunnet mangel på både ATC og piloter døde det hele bort. Jeg skal ta dette opp i VACCSCA og når ny chief Instructor er tilsatt, skal personen få dette i fanget (selv om det strengt tatt ikke ligger i hans "hylle") Men da skal vi se om vi ikke får til noe her..... I mellomtiden er det ingenting i veien for å logge på en vanlig dag/kveld og sett i remark-feltet at du/dere er ny - så får dere hjelp deretter... Så det er bare å komme online, og ting ordner seg nok. Lykke til. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 I tillegg ta i bruk dette innlegget hvis det er noe du vanskes med. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Eller denne kjempe bra link der du finner alt du trenger (igjen) Siter
Thomas Gundersen Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Hmm.....det virker til å være laber interesse for dette? Påmelding på PM til meg for de som vil være med på onsdag. Siter
T. Paulsen Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Dette er virkelig noe å satse på for dere som vil fly på Vatsim. Vet at mange ikke tør fordi de ikke helt vet åssen ting fungerer, men det får dere greie på her. Jeg kommer nok også mulig til å logge opp for å hjelpe dere. Det er ikke farlig å spørre om ting. Vi har alle vært nybegynnere. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Hej. Det lyder spændende at der synes at været et stort behov for træningsaftener i forbindelse med vatsim. Jeg kunne godt tænkt mig at høre, hvad det er for nogle ting I som nye piloter gerne vil vide noget om. Desuden vil jeg også gerne lige høre omkring hvor mange der er villige til at indgå i en mere struktureret form for instruktion. Fx med en fast aften om måneden. Det er planen at der skal et pilot-trænings-program op at køre på vaccsca, og i den forbindelse vil det jo være rart med input. Hilsen Peter Chief of Pilots VaccSca Siter
Thomas Gundersen Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Minner om at de pilotene som vil lære mer om vatsimflyging bør møte opp i kveld mellom 2000 og 2200 på en eller annen flyplass i Sør-Norge. (alle trenger ikke fly fra Gardermoen ) Siter
Sondre Aabø Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hei, link til Markus Hundstad. Her kan du finne kart: Her har du for Gardermoen og noen andre Litt annet info: http://www.vatsim.net/ På venstre side så står det Pilot Resources. Her vil du finne det du trenger. Bare å sende PM hvis du lurer på noe! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.