Gå til innhold

Lyd i headset. vs. høytalere


Jim Grav

Anbefalte innlegg

har registrert meg, fått passord og id nr. kommer alikevel ikke inn på noen av serverne som er i avc.

 

kan noen gi meg litt opplysninger om hva som kan være galt?

 

pilit callsign har jeg lagt inn LN-WIH, server/Room har jeg 80.203.200.146 , pilot innfo,

 

noe galt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jim,

 

Hvis du ser litt rundt på VATSIM sine sider så finne du informasjon om hvordan man kobler opp til nettverket.

 

Husk at VATSIM kjører en litt "høyere" standard på pilot og ATC en vanlig MP servere etc.

 

Hvis du har lyst til å lære litt mer om navigering,flytelefoni etc så ta en titt her Pilot Resource Center

 

En siste ting, IKKE vær redd for å logge deg på, er mange flinke ATC'er som tar deg villig i mot ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jim, om du vil inn på VATSIM-nettverket bør du regne med et par timer først til å sette deg inn i hvordan ting fungerer. VATSIM er et nettverket med meget høy standard hvor man simulerer nettverket mellom flygere og flygeledere og forsøker å få dette så likt virkeligheten som mulig. Derfor bør du sette deg inn i prosedyrer som gjelder, litt lover og regler, fraseologi og terminologi osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jim.

Har du lastet ned FSUIPC.dll (kommunikasjonsmodul mellom FS og Squawkbox med hensyn til værgenerator o.a.) og installert denne? Den må i tillegg registreres. Det finnes en freeware-versjon og en payware. Du trenger bare freeware-versjonen. "Registreringsnummeret" tror jeg finnes i readme -fila. Og du lese informasjonen om onlineflyging hos Vatsim. Det er viktig. Det du MÅ ha for å flyge online hos Vatsim er: en flysimulator, fsuipc.dll, Squawkbox, HostSB (oppdatering til Squawkbox) og i tillegg AVC hvis du vil fly med voice. I tillegg til dette må du ha brukernavn og passord hos Vatsim. Onlineflyging hos IVAO er noe anderledes. Og igjen: Du MÅ lese en god del for å finne ut av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...