Gå til innhold

Pilotutdanning og jobb i USA!


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

 

Jeg er litt usikker om dette skal bli postet i "Piloter svarer", men jeg valgte her jeg "" Jeg er klar over at dette har kommet opp før på forumet, men jeg tenkte kanskje at det har kommet noen nye nyheter "" Håper det er greit at jeg tok opp dette ""

 

Men til spørsmålet:

1. Er det noen som har linker til noen fine sider angående pilotutdannelse i USA?

2 Fine linker til jobb i USA (som flypilot da "") Men også generelt

 

Tror dette var alt, men jeg kan bare slette dette innlegget hvis det er ønske om det ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haavard, ta kontakt med Ole Martin Walberg her paa forumet. Han er i SFO om dagen og flyr hos Sierra Flight Academy... ""

 

Dag

 

Har du en MSN/EMAIL til Ole Martin Walberg "" Vet du forresten hvilken flytype han flyr?

Men et spørsmål:

1. Er det veldig vanskelig å bli FO på en B744 f.eks? Kreves det mer enn å bli en "vanlig" 737 pilot?

 

Takk for svar Dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en MSN/EMAIL til Ole Martin Walberg
Har den ikke i farten Haavard, men du kan vel finne den her paa mail listen?

 

Vet du forresten hvilken flytype han flyr?
De har flere flytyper paa den skolen og du kan soeke paa internet siden deres.

 

Er det veldig vanskelig å bli FO på en B744 f.eks? Kreves det mer enn å bli en "vanlig" 737 pilot?

Paa grunn av ansinitet saa begynner man som regel paa en mindre flytype... mindre fly = mindre $$$... "" De fleste her i USA... som Ole Martin en dag vi jeg tro...? starter ofte i selskap som Continetal Express, American Eagle etc. og bygger opp timer, for deretter aa soeke jobb i et stoerre selskap. Dette er ikke bestandig og har du nok timer og tiden er riktig er det ikke umulig aa starte direkte paa en B737... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne emailen hans nei ""

 

Hva er hjemmesiden deres?

 

Jeg håper jeg er inne i en sånn tid "" Det hadde vært morsomt å komme direkte inn på en 737 (heller en AIRBUS), men man må ta man kan! Man skal være glad man bare blir pilot ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten hvilken flytype han flyr?
De har flere flytyper paa den skolen og du kan soeke paa internet siden deres.

Hei Dag!

Ja vi har et par forskjellige flytyper. Aller flest Cessna 172, fra N til SP, én 152 for spin-trening, og Beechcraft Duchess er i hovedsak multi-maskinene. (Et par Seminoles viste det seg også å være i organisasjonen..) Det er litt på gang på flyfronten, og de som evt. kommer over vil få se det er en lys fremtid i møte! ""

 

Er det veldig vanskelig å bli FO på en B744 f.eks? Kreves det mer enn å bli en "vanlig" 737 pilot?

Paa grunn av ansinitet saa begynner man som regel paa en mindre flytype... mindre fly = mindre $$$... "" De fleste her i USA... som Ole Martin en dag vi jeg tro...? starter ofte i selskap som Continetal Express, American Eagle etc. og bygger opp timer, for deretter aa soeke jobb i et stoerre selskap. Dette er ikke bestandig og har du nok timer og tiden er riktig er det ikke umulig aa starte direkte paa en B737... ""

Dag

Stemmer Dag, Continental Express (Expressjet) og United Express (Skywest) ansetter folk så det "ryker etter" for dagen, og på sist torsdag dro enda en instruktør for å starte groundshool på ERJ'n "" Det var vel ExpressJet som skulle øke fra 2300 piloter til 4500 innen 2006! Men det er ikke så mye $ å hente til å begynne med nei. (Men det pleier ikke å være det største problemet man tenker på når man blir ansatt på jet-maskiner visstnok..!) For å få jobb på noe større må man som regel ha en del turbintimer, og aller helst timer på type. I tillegg har det faktisk en del å si hvor man fikk utdanning. Skywest kalles på folkemunne "Sierrawest", da det er flere folk der fra Sierra enn fra noen annen skole..

Men, skal du i høyresete på en 744 så må du nok fortsatt ha litt mer enn 1500 timer ""

 

www.sierraacademy.com

 

PS: Dag, fløy en nydelig ny(?) trippelsju over fra EWR til AMS på lørdag kveld, men fikk dessverre ikke sett reg. Første gang med CO wide-body og det var jo ikke dumt det heller! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ole Martin og takk for hilsen forleden. Ja, jeg regnet med at du var i Norge allerede. Vi drar fra IAH via AMS til OSL i morgen kveld. Er "bare" en B764 fra IAH... "" men det gaar vel bra... "" Skal du bli lenge? Du faar ta turen over IAH neste gang... ""

 

Har du tatt instrument check'en enda? Jeg logger mange "instrument" timer paa C-210'en men har ikke faatt rota meg til aa ta testen enda... ""

 

Haavard, Ole Martin har vel svart paa de fleste spoersmaalene dine?

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sendte Haavard en PM i tillegg. Jeg blir i Norge til 5. eller 6. januar =) Da jeg bestilte billettene hadde jeg faktisk valget om å fly over IAH på vei hjem! Men da blir dessverre ankomsten til SFO i seneste laget, med tanke på tiden det som regel tar å gjøre re-entry "" Og jeg vet akkurat hvor møkkalei jeg pleier å være på de sene kveldene der.. ""

Fikk dog ikke plass direkte til EWR tilbake heller, så jeg burde snart få en personlig takknemlighetshilsen fra Gordon synes jeg!

Jeg fløy opp og besto Instrumenten siste dagen før jeg dro hjem, så det var moro. Du har vel Gleim-boka? Tatt written ennå? Si fra hvis du vil på cross-country en gang i januar så kan jeg møte deg halvveis! "" (Begynner på Duchess mot slutten av januar også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har et spørsmål:

1. Jeg er nå 13 år. Hvordan ser det ut for meg om 5 år eller når jeg skal ta utdannelsen?

Det er vel 18 år man kan være for å begynne? Det er det på Luftfartsskolen, men det er 20 på NAC ""

Men uansett: Hvordan ser arbeidsmarkedet ut om f.eks 8 år?

Er det gode muligheter for meg? Eller har oppgangen begynt NÅ, og når jeg kommer på markedet så begynner nedgangen igjen ""

 

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Haavard.

Hvordan ser det ut for meg om 5 år eller når jeg skal ta utdannelsen?
Ja den som kan si det... "" Det er et behov for nye piloter om dagen, spesielt der hvor Ole Martin nevner, og det er ingen grunn til å tro at dette ikke kommer til å fortsette... Selv om det ikke akkurat er økonomiske oppgangstider om dagen kommer det fortsatt til å bli et behov for piloter... selv i de større selskapene.

 

Er dette noe du vil gjøre så bør du gå inn for dette... og ikke spekulere for mye på hva fremtiden bringer... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ole Martin... ja de flightene fra EWR til OSL er stort sett alltid fulle...? Vi har virkelig funnet en "gullgruve" der... "" Jeg skal si fra til Gordon neste gang jeg ser han... ""

 

Instrument allerede...? GRATULERER... ""

 

Nei jeg har ikke Gleim-boka? Bruker Jeppesen Instrument/Commercial Manual med CD supplement. Er dette noe tillegsstoff?

 

Ja skal du østover på cross couuntry så si ifra så kan vi møtes. Er du i Oslo området i Julen? Blir i Lier neste uke og skal en tur opp til Skedsmo for å se på DC10 simulatoren.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si fra til Gordon neste gang jeg ser han... ""

Ja du må skynde deg, nå slutter'n vel snart?? ""

Nei jeg har ikke Gleim-boka? Bruker Jeppesen Instrument/Commercial Manual med CD supplement. Er dette noe tillegsstoff?

Det er selve flybibelen!! ""

(alle eksamensoppgavene)

http://www.pilotstore.com/store/index.asp?DEPARTMENT_ID=56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...