Gå til innhold

*Request too control both ENBO and ENTR!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei, Gutta På Tur skal ha en praktisk test med to piloter på søndag formiddag mellom klokken 14 og 16, med avgang fra Bodø og annkomst Værnes.

Siden jeg skal være sensor, lurte jeg på om det går i orden for dere at jeg tar oppgaven som Bodø tower, approach og control, i tillegg til Trondheim control, Værnes apporoach og tower slik at jeg får fulgt begge pilotene hele veien?

Tenkte bare jeg skulle spørre om det var i orden slik at ingen bemanner disse possisjonene i det aktuelle tidsrommet, så hva sier dere medkontrollere? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen grunn til å poste det på VACCSCA sitt forum med tanke på at de fleste controllerne også besøker dette forumet, i tillegg mer frekvent.

 

Joda, det stemmer, som ENOS_V_CTR har du annsvar for både Oslo, Stavanger og Trondheim, så fram til at du ønsker dette.

Men saken var den, at jeg vil følge pilotene fra startup til shutdown, noe som gjør seg umulig hvis ENBO_V_APP f.eks skulle logge opp.. See the problem? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i dette Ivar og søndags formiddag er jo ikke den tiden som det er mest ATC (og piloter) online. Så dette skulle vel gå bra. Strengt tatt burde du vel sendt en forespørsel til VACCSCA, men vi får si at denne forespøselen holder for denne gang.

 

Inntil videre er det ENOS som er paraply for ENTR og ENZV - når de to sistnevnte ikke er online. Når ny sektorfil og POF-fil er klar kommer det en endring på dette. Da blir det ENBD (Bodø) som overtar ENTR - helt ned til OSLO FIR. ENOS kan fortsette å gi ATC til Stavanger FIR, dersom Stavanger ikke er online.......

 

Bare en oppklaring.... og lykke til Ivar, men du må løpe fort mellom posisjonene ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ENBD er vel kanskje ett av de CTR som har vært mest oppe en periode i det siste da? ""

 

 

Fra November statistikken:

'

ATC Positions

119.2 ESOS_CTR

116.2 ENBR_APP

088.5 ENOS_CTR

079.5 EKDK_CTR

076.9 ENGM_APP

055.5 EKCH_APP

050.7 ESSA_APP

045.3 BIRD_CTR

044.5 BIKF_APP

036.4 ENSV_CTR

027.3 ENCN_APP

022.9 ESGG_TWR

021.8 ENBD_CTR

019.2 ENTR_CTR

018.9 ENVA_APP

015.6 ENBO_APP

014.8 ESUN_CTR

014.3 ENKB_TWR

013.7 ENGM_TWR

011.6 ENBR_TWR

 

 

i rest my case "" hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...