Gå til innhold

ATC i Nord-Norge Søndag kveld


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Well well....kom online idag...fikk til slutt en slags kontakt med app i Bodø...hørte hverandre dårlig+ noe misforståelser.....Har fått hjelp her i etterkant...vært en liten tur med vectoring sånn at jeg vet litt mere...Blir med neste gang ja.Såg og hørte i allefall masse fly..

Bedre lykke neste gang

 

 

Asbjørn Furu

LN-AFU/orbit63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri så vil jeg få takke alle som har sittet ATC i kveld, selv om jeg bare var innom Einar H. og Jan Tore så er jeg sikker på at alle dere andre også gjorde en framdragende jobb slik som oppnevnte.

En liten takk også til mine medkapteiner som gjør controller jobben artig når man først går inn for det!

Selv ble det desverre bare en rask tur fra Værnes til Bodø, har en matteprøve som venter i morgen (eller i dag med tanke på at klokken snart er 2) og måtte derfor tilbringe noen timer rundt oppgavesamlingen..

Men hadde fortsatt en flott tur, ser fram til neste event, eller neste gang det er god bemanning og trafikk i Norge generelt.

God natt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utrolig masse ATC i hele Norge, fikk vi en del i Nord-Norge; endelig! "" (Har jo hatt tfc når SAG VACC kom innom da.. men det er ikke så ofte det skjer "")

 

Takk for en fin kveld!!

 

Argh! Ikke rart jeg ikke så bildene "". *se bildene lokalt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se oversiktsbilder/radar.Synd man fikk litt problem med voice/AVC.Hører det har vært noen før meg med samme problem.Uansett litt morsomt å se at jeg var med der på listen i radarbildet.

Ser ut dom om denne newbie'n ikke kan være med førstkommende Søndag,men det kommer vel flere dager.

 

 

Asbjørn Furu

LN-AFU/Orbit 63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,stemmer nok det ja.Hadde problemer som sagt med voice'n.Hørte bra,men det jeg sa var hakkete...Fikk nok litt ekstra tull/feilmeldinger pga at fs pauset hver gang jeg åpnet SB.(fikset nå)Ellers mye slike rare feilmeldinger.tror PC'n til slutt fikk litt astma ""

Så fant ut at den hadde godt av en restart.

Til det siste du spurte om.JA

Fikk tatt en kjapp tur fra ENEV -ENBO bare for å få et lite innblikk i hvordan det foregår..."litt"prosedyrer for ATC kjenner man jo til,selv om man er en liten AFIS....

Håper på at ting går bedre neste gang.

 

 

Asbjørn Furu

LN-AFU/Orbit63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...