Ole-Jørgen Søberg Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Takk til alle for en trivelig kveld , selvsagt også til Einar H. som ventet på meg i Trondheim. Selv om jeg som vanlig roter litt, kom jeg meg da fra A til B (og til C og D etterhvert). Fint vær i nord og hyggelig ATC. Dette må vi da gjenta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 det er jo anledning også neste søndag. Ellers så vil jeg jo minne om flyin søndag 7. nov. Da blir det trafikk, mye trafikk. Mer info om flyinet og hvilke plasser som er bemannet finner dere på forumet til vACCSCA. Følgende land er med: Finland, Sverige, Norge, Danmark og Island. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Well well....kom online idag...fikk til slutt en slags kontakt med app i Bodø...hørte hverandre dårlig+ noe misforståelser.....Har fått hjelp her i etterkant...vært en liten tur med vectoring sånn at jeg vet litt mere...Blir med neste gang ja.Såg og hørte i allefall masse fly.. Bedre lykke neste gang Asbjørn Furu LN-AFU/orbit63 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Bedre sent enn aldri så vil jeg få takke alle som har sittet ATC i kveld, selv om jeg bare var innom Einar H. og Jan Tore så er jeg sikker på at alle dere andre også gjorde en framdragende jobb slik som oppnevnte. En liten takk også til mine medkapteiner som gjør controller jobben artig når man først går inn for det! Selv ble det desverre bare en rask tur fra Værnes til Bodø, har en matteprøve som venter i morgen (eller i dag med tanke på at klokken snart er 2) og måtte derfor tilbringe noen timer rundt oppgavesamlingen.. Men hadde fortsatt en flott tur, ser fram til neste event, eller neste gang det er god bemanning og trafikk i Norge generelt. God natt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Med utrolig masse ATC i hele Norge, fikk vi en del i Nord-Norge; endelig! (Har jo hatt tfc når SAG VACC kom innom da.. men det er ikke så ofte det skjer ) [image]http://www.litangen.net/~doffen/vatsim/picture_010.jpg[/image] [image]http://www.litangen.net/~doffen/vatsim/picture_009.jpg[/image] Takk for en fin kveld!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Så det er sånn vi vises på skjermen hos dere? Interessant å få se det også fra den siden og ikke bare fra cockpit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Med utrolig masse ATC i hele Norge, fikk vi en del i Nord-Norge; endelig! (Har jo hatt tfc når SAG VACC kom innom da.. men det er ikke så ofte det skjer ) Takk for en fin kveld!! Argh! Ikke rart jeg ikke så bildene . *se bildene lokalt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan jo ta med et nærbilde. Her fra Sverige i kveld: [image]http://www.sortklubb.org/flybilder/Image1.jpg[/image] Vi ser bl.a.: callsign, klarert høyde, virkelig høyde og destinasjon. Feks. SK221 som skal til ESSD, klarert til FL100, er i 5000ft og den lille v-en bak callsignet betyr at han har voice. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Fint å se oversiktsbilder/radar.Synd man fikk litt problem med voice/AVC.Hører det har vært noen før meg med samme problem.Uansett litt morsomt å se at jeg var med der på listen i radarbildet. Ser ut dom om denne newbie'n ikke kan være med førstkommende Søndag,men det kommer vel flere dager. Asbjørn Furu LN-AFU/Orbit 63 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Likte lista med arrivals til ENBO;) Hadde laga squawkkode til deg Asbjørn og all ting Synest eg hørte deg et par ganger men det var veldig broken, pluss at du forsvant rett som det var fra skjermen, håper vi får afisn i lufta også Det blir neste gang! Eller var du i lufta seinere da Mr. Sommer var online som app? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja,stemmer nok det ja.Hadde problemer som sagt med voice'n.Hørte bra,men det jeg sa var hakkete...Fikk nok litt ekstra tull/feilmeldinger pga at fs pauset hver gang jeg åpnet SB.(fikset nå)Ellers mye slike rare feilmeldinger.tror PC'n til slutt fikk litt astma Så fant ut at den hadde godt av en restart. Til det siste du spurte om.JA Fikk tatt en kjapp tur fra ENEV -ENBO bare for å få et lite innblikk i hvordan det foregår..."litt"prosedyrer for ATC kjenner man jo til,selv om man er en liten AFIS.... Håper på at ting går bedre neste gang. Asbjørn Furu LN-AFU/Orbit63 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Flotters, da forventa eg å sjå deg på himmelen etter kvart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.