Gå til innhold

SS trening på ENGM Søndag 17. Oktober

Sondre Aabø

Anbefalte innlegg

Jeg og Hans Utne vil ha ATC trening på Gardermoen Søndag 17. oktober.

Dere er varmt velkomen online den dagen.

Ta med dere hele familien og få de opp i lufta på en svevende tur over hovedstaden Oslo.

Vi kan tilby 2 rullebaner som er aktive til en hver tid.

Vi har henholdsvis rullebane 19L/R og 01L/R,

rullebanene i sin helhet ligger gunstig til i forhold til vindforhold som er i området.

Vi tilbyr tjenester både på voice og på tekst, voice er 5 by 5. ATC service er noe vi setter høyt på lista!

Vi ses på VATSIM i tidsrommet 1830 til 2300 Søndag 17. Oktober.

God tur !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gratis kaffe og kaker, ta med godt humør!"

En liten påminner til de som ikke vet at det er gratis kaffe og kaker til alle som tar turen innom Gardermoen til Søndag.

Ivar Skaugstad står ved gate og ønsker dere velkommen!!

Må vel kun være på min avgang det, SAS Braathens serverer gratis kaffe på ruten Værnes - Gardermoen.

Men desverre blir det ikke jeg som deler ut, men de håndplukkede flyvertinnene.. ""

Hvorfor hører jeg ingen klage? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hatt det veldig moro i kveld!!! Vil rette en takk til alle som fløy enten til eller fra Gardermoen, Tusen Takk!!

Her er lista jeg fikk skrevet ned: (mangler et par)

Depature:

SAS107, VBX161, VBX144, DAH145, SAS345, SAS779, ATL909, SASxxx, SAS168, SAS1549, SAS869, VBX114, SAS1399, VBX018,SS293, FUA752,FUA752.

Arrival:

BRAxxx, BRA833, BRA064, VBX114, BAW768, SAS779, SAS3737N, VBX027, VBX018, SAS293, VBX141, FUA751, SAS1483, SAS1371, VBX114, SAS1371, VBX114.

Det blir ca 35 fly det, og på ca 5 timer. Hadde alltid noe å drive med, dere er veldig koselige folk å ha med å gjøre online. Vi ses på neste trening!!

NB: Nå er det samling i kafeteriaen nede i ankomsthallen Ivar står klar med Kaffe og Kaker ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondre, kaffe og kaker kan du bare glemme!

Her dropper jeg øving til matteprøve bare for å komme fra Værnes til Gardermoen så du skulle få litt mer trafikk, men da jeg er halvveis så logger du av!

Når du annonserer slik burde du iallefall holde åpent litt lengre, makan til uhøfflighet!

Skal sterkt vurdere min framtreden ved neste trening/test.. ""

Dessuten, det er AVINOR som stiller med kaffe og kaker, og glem at denne SAS Braathens kapteinen stiller seg til disposisjon for noen som bare logger av på den måten.. ""

Var jo godt med trafikk du fikk der Sondre, det var bra å se.

Vi gleder oss til den store testen din kommer!

Ha en meget fortreffelig kveld! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dropper jeg øving til matteprøve bare for å komme fra Værnes til Gardermoen så du skulle få litt mer trafikk, men da jeg er halvveis så logger du av!

Når du annonserer slik burde du iallefall holde åpent litt lengre, makan til uhøfflighet!

Skal sterkt vurdere min framtreden ved neste trening/test.. ""

Hmmmm, måtte en tur opp og strekke på meg, kom tilbake som APP få minutter senere. Og du hadde ingen ting å være redd for får når du passerte FL190 som er øvere grense til Oslo App så var jeg på plass.

Ha forsatt en god natt alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, startet med kjeftsmellen litt for tidlig, bare minutter etter at det forrige innlegget ble skrevet så kom Sondre online igjen.

Så oppførselen min skal være eksemplarisk framover, skulle bare mangle etter den flotte servicen vi fikk så og si fra hele Norge i kveld! ""

Desverre var det en liten request fra vestlandet om at jeg skulle få runway på 01L slik at jeg måtte begynne å bla i ILS kartene mine etter frekvensen på den siste delen av turen.

Men forbredt som jeg er så viste jeg den allerede fra før så for meg gjorde det ingenting, alltid hyggelig med en forandring, men personen som requestet dette vet godt selv hvem det er, og det vet jeg også, så jeg ser fram til å ha deg under min kontroll.. ""

God natt folkens, og nok en gang takk til alle ATC som gjorde en flott jobb i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, startet med kjeftsmellen litt for tidlig, bare minutter etter at det forrige innlegget ble skrevet så kom Sondre online igjen.

Så oppførselen min skal være eksemplarisk framover, skulle bare mangle etter den flotte servicen vi fikk så og si fra hele Norge i kveld! ""

Desverre var det en liten request fra vestlandet om at jeg skulle få runway på 01L slik at jeg måtte begynne å bla i ILS kartene mine etter frekvensen på den siste delen av turen.

Men forbredt som jeg er så viste jeg den allerede fra før så for meg gjorde det ingenting, alltid hyggelig med en forandring, men personen som requestet dette vet godt selv hvem det er, og det vet jeg også, så jeg ser fram til å ha deg under min kontroll.. ""

God natt folkens, og nok en gang takk til alle ATC som gjorde en flott jobb i kveld!

Snakker vi ENSV her? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba ikke om at han skulle få 01L. Det må vær noe du har funnet på ""

Når jeg logget på så kom det en privat melding til meg:

"Kødd litt med Ivar for meg"

Kan sikkert finne på noe, svarer jeg.

Og i stede for å legge han i "hold" hele natta så tenkte jeg at han kunne få prøve seg på ILS på 01L.

""""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...