Gå til innhold

Online flyging


Asbjorn Furu

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvis man en gang skulle få lyst til å kaste seg inn i online flygingen er det vel selvsagt noen "må ha"programmer som trengs ...Sb osv...

MÅ man ha noe spesiell god erfaring i FS?Jeg personlig flyr bare med default fly og gjør det forholdsvis enkelt,tenker da på oppstart,sjekklister etc.

Ellers;MÅ man ha addonfly?Kan man f.eks kalle seg Landmark 103 etc?Og fly med default fly?

Kan jo være greit å vite dette FØR man evt kaster seg ut i det.Virker jo unektelig morsomt ut da.

Nå har jo jeg riktignok noe erfaring med å prate på radio,men å foreta det som min copilot dame gjør i fs,kan av og til virke litt utfordrende.Er vel som jeg har forstått forståeksesfulle folk der ute:-)

Vel,det var nå en liten kveldstanke fra min side da.

Ha en god kveld alle.

 

Asbjørn

AFIS'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja!

 

Ja, vi er forståelses-fulle mennesker vi.

Du trenger ikke fly addonfly eller noe slikt, callsignet på VATSIM er vel hips om haps hva du velger, så lenge det ikke overstiger 7 tegn er det vel.

Alle er nybegynner en gang, eller alle er det hele tiden for å sette det på spissen, men de som kan mer en andre er som regel bare glade for å kunne hjelpe nye med å komme igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja!

 

Ja, vi er forståelses-fulle mennesker vi.

Du trenger ikke fly addonfly eller noe slikt, callsignet på VATSIM er vel hips om haps hva du velger, så lenge det ikke overstiger 7 tegn er det vel.

Alle er nybegynner en gang, eller alle er det hele tiden for å sette det på spissen, men de som kan mer en andre er som regel bare glade for å kunne hjelpe nye med å komme igang!

 

Og konklusjonen er. Hva venter du på Asbjørn. """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da er den pakken lasta ned.Syns det var nevnt noe der om FSUIPC eller noe slikt?

Leste litt,men synes det var mye å sette seg inni for en som ikke er noe særlig flink til å legge inn programvare.Bli vel å ha mange vinduer åpne hvis jeg skal legge inn alt..har ikke skriver.

Vel,takk uansett.

 

Asbjørn

AFIS*n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da er den pakken lasta ned.Syns det var nevnt noe der om FSUIPC eller noe slikt?

Leste litt,men synes det var mye å sette seg inni for en som ikke er noe særlig flink til å legge inn programvare.Bli vel å ha mange vinduer åpne hvis jeg skal legge inn alt..har ikke skriver.

Vel,takk uansett.

 

Asbjørn

AFIS*n

 

Ja, du må legge inn Fsuipc.Dll

Dessuten må du registrere den, registrering ihop med squawkbox er gratis, da må du klikke deg innpå menyen til fsuipc inne i fs og klikke deg innpå "register an application program" å legge inn disse kodene;

Name = squawkbox / Key = LWVQ 7I2V 9GPB

 

Viss du ikke har dette inne så vil du antageligvis stå som "?" på status når du skal fly, ellers så vil atc se deg på radaren flere hundre nm fra den plassen du egentlig står på ""

 

Så, du får bærre spørre hvis det skulle være noe mere ""

 

Vi venter på deg mr Furu "" (søøskenebarnet til læreren min ) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,skal si det spant på seg med "må ha"her.Får se hva jeg drister meg til ,kanskje i helgen.Må vel ha cognac glasset i cockpit.....

Ett spørsmål til:hvordan er det med været når man er online?Laster alle ned real weather individuelt,eller hva?

 

 

Asbjørn

AFIS*n

Mulig online pilot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...