Asbjorn Furu Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hei. Hvis man en gang skulle få lyst til å kaste seg inn i online flygingen er det vel selvsagt noen "må ha"programmer som trengs ...Sb osv... MÅ man ha noe spesiell god erfaring i FS?Jeg personlig flyr bare med default fly og gjør det forholdsvis enkelt,tenker da på oppstart,sjekklister etc. Ellers;MÅ man ha addonfly?Kan man f.eks kalle seg Landmark 103 etc?Og fly med default fly? Kan jo være greit å vite dette FØR man evt kaster seg ut i det.Virker jo unektelig morsomt ut da. Nå har jo jeg riktignok noe erfaring med å prate på radio,men å foreta det som min copilot dame gjør i fs,kan av og til virke litt utfordrende.Er vel som jeg har forstått forståeksesfulle folk der ute:-) Vel,det var nå en liten kveldstanke fra min side da. Ha en god kveld alle. Asbjørn AFIS'n Siter
Stig Sandnes Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Heisann ja! Ja, vi er forståelses-fulle mennesker vi. Du trenger ikke fly addonfly eller noe slikt, callsignet på VATSIM er vel hips om haps hva du velger, så lenge det ikke overstiger 7 tegn er det vel. Alle er nybegynner en gang, eller alle er det hele tiden for å sette det på spissen, men de som kan mer en andre er som regel bare glade for å kunne hjelpe nye med å komme igang! Siter
Einar Halvorsen Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Heisann ja! Ja, vi er forståelses-fulle mennesker vi. Du trenger ikke fly addonfly eller noe slikt, callsignet på VATSIM er vel hips om haps hva du velger, så lenge det ikke overstiger 7 tegn er det vel. Alle er nybegynner en gang, eller alle er det hele tiden for å sette det på spissen, men de som kan mer en andre er som regel bare glade for å kunne hjelpe nye med å komme igang! Og konklusjonen er. Hva venter du på Asbjørn. Siter
Geir G Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 "Hva venter du på Asbjørn" Vi venter på deg! Siter
Asbjorn Furu Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Skrevet 5. oktober 2004 Jahaja.Da er det vel ingen bønn da antar jeg. Bare sånn kort:HVA eksakt MÅ jeg ha installert først? SB,oki.Finnes hvor?Hva mere? Kanskje man "tør"til helgen.Har fri da,så vi får se etterhvert. Takk for raske svar uansett. Asbjørn AFIS'n Siter
Stig Sandnes Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Hmmm, ja... det der overlater jeg til Einar Er faktisk ikke så sikker på det der selv, lenge siden jeg har gjort det nå... Siter
Stian Nilsen Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Du må ha SB, SB Relay. og jah. og Advanced voice client. Kommer ikke på flere ting i farta Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Vatsim har laget en pakke med alle programmene du trenger. Siter
Asbjorn Furu Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Skrevet 5. oktober 2004 Ja,da er den pakken lasta ned.Syns det var nevnt noe der om FSUIPC eller noe slikt? Leste litt,men synes det var mye å sette seg inni for en som ikke er noe særlig flink til å legge inn programvare.Bli vel å ha mange vinduer åpne hvis jeg skal legge inn alt..har ikke skriver. Vel,takk uansett. Asbjørn AFIS*n Siter
Geir G Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Neida, ta det steg for steg Så er det bare å spørre! Siter
Einar Kristiansen Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Her har du en tutorails for FS2004: http://www.fsnordic.net/article/article_view.php?ID=55 Siter
Christian Alden Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Mens vi er inne på det her...må man ha mikrofon og headset, eller kan man bruke tastaturet? Siter
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Det foretrekkes voice..!Text kan kanskje fort føre til forsinkelser osv.. Siter
Geir G Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Mens vi er inne på det her...må man ha mikrofon og headset, eller kan man bruke tastaturet? Men selfølgelig er tekst også velkommen! Siter
Stig Harald Ådland Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Vil anbefale å installere AVC tuner også så slipper du å drive å switche mellom programmer når du skal gå over til ny frekvens. En grei ting å ha når Gardermoen er fullt bemannet Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Nå skal det nevnes at tekst fremdeles er primary com, så det er nok ikke opp til ATC å avfeie brukere av tekst. Siter
Stian Nilsen Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Ja,da er den pakken lasta ned.Syns det var nevnt noe der om FSUIPC eller noe slikt? Leste litt,men synes det var mye å sette seg inni for en som ikke er noe særlig flink til å legge inn programvare.Bli vel å ha mange vinduer åpne hvis jeg skal legge inn alt..har ikke skriver. Vel,takk uansett. Asbjørn AFIS*n Ja, du må legge inn Fsuipc.Dll Dessuten må du registrere den, registrering ihop med squawkbox er gratis, da må du klikke deg innpå menyen til fsuipc inne i fs og klikke deg innpå "register an application program" å legge inn disse kodene; Name = squawkbox / Key = LWVQ 7I2V 9GPB Viss du ikke har dette inne så vil du antageligvis stå som "?" på status når du skal fly, ellers så vil atc se deg på radaren flere hundre nm fra den plassen du egentlig står på Så, du får bærre spørre hvis det skulle være noe mere Vi venter på deg mr Furu (søøskenebarnet til læreren min ) Siter
Asbjorn Furu Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Skrevet 6. oktober 2004 Ja,skal si det spant på seg med "må ha"her.Får se hva jeg drister meg til ,kanskje i helgen.Må vel ha cognac glasset i cockpit..... Ett spørsmål til:hvordan er det med været når man er online?Laster alle ned real weather individuelt,eller hva? Asbjørn AFIS*n Mulig online pilot.... Siter
Thomas Gundersen Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 FSUIPC sørger for at du får det være som er i virkeligheten hele tiden Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Betyr det at mitt innkjøp av Active Sky 2004 er bortkastet når det gjelder online flyging? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.