Gå til innhold

747-Ryan-air innflygning til ENGM IDAG


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte bare på om noen vet hvor lavt/høyt dette flyet kom idag!?

Det passerte nemlig rett over hustaket her (det virker sånn ihvertfall), forøvrig et imponerende syn, men "litt lavt" syns jeg.

Det la seg pent på ILS 01R så jeg.

Det merkelige er at flyene før, og flyene etter kommer høyere, så hvorfor skal det største flyet fly lavest!?

mvh.

Arnt Kalseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ikke før skrevet det, så kommer det en 757 med blå bunn passerende rett over her. Nesten lavere en den tidligere nevnte 747!

Er det noen spesielle på vakt idag kanskje?!:-))

Anybody?

Arnt OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjell,

Neida, jeg bor i OSlo, på Haugenstua.

Så jeg har innflygingen til ILS 01 R/L ut av vinduet mitt her.

Og så er det sikkert noen "skolefly" som kommer sørfra og flyr opp til Stovner eller deromkring, og så "ser" de vel Gardermoen i det fjerne, og så bråsnur de...... :-))

Jøss, Hercules ( med gromlyd) inn for landing her..... 01L

og så kommer Bråthens over og tar 01R.....

Trafikk idag....

 

mvh.

Arnt OK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnt !!!

Jeg også synes Jumboen kom lavt inn over Groruddalen i dag, jeg selv bor på Høybråten. Men når jumboen kom var jeg på jobb på Haugerud skole, jeg fikk den med meg for det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mora mi var hjemme, så ett minutt etter den hadde passert Haugerud så ringte mobilen, da fikk jeg beskjed om at jumboen lå veldig lavt over dalen.

Var det BA eller Atlas i dag ?????

 

snakkes

mvh

Stian Svensen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle kommentere topicen som er valgt her:

1. Ryanair har ikke Boeing 747!

2. Ryanair flyr ikke til ENGM!

Ryanair flyr kun Boeing 737-200 og Boeing 737-800(3 stk pr. idag: EI-CSA, EI-CSB, og EI-CSC).

Ryanair flyr Stansted- Torp, og har ingen planer(offentlige sådan) om å begynne ruter til OSL, men har derimot planer om å øke antallet avganger til Torp (Er 2 ganger daglig pr. idag).

De sender normalt Boeing 737-200 til Torp, men det kommer en Boeing 737-800 i ny og ne.... Etterhvert skal hele flåten bestå av Boeing 737-800 (De har bestilt 45), og da blir det mer støysvake tider på Torp [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Håper noen lærte noe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Hilsen

Kenneth G. Sørensen

VNoAF ID16

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Kenneth G. Sørensen:

Jeg tenkte jeg skulle kommentere topicen som er valgt her:

1. Ryanair har
ikke Boeing 747!

2. Ryanair flyr
ikke
til ENGM!

Ryanair flyr
kun
Boeing 737-200 og Boeing 737-800(3 stk pr. idag: EI-CSA, EI-CSB, og EI-CSC).

Ryanair flyr Stansted- Torp, og har ingen planer(offentlige sådan) om å begynne ruter til OSL, men har derimot planer om å øke antallet avganger til Torp (Er 2 ganger daglig pr. idag).

De sender normalt Boeing 737-200 til Torp, men det kommer en Boeing 737-800 i ny og ne.... Etterhvert skal hele flåten bestå av Boeing 737-800 (De har bestilt 45), og da blir det mer støysvake tider på Torp [image]
'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Håper noen lærte noe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]


 

Greit det Kenneth, er ikke så lett å huske når man blir "gammel", og må jo bare beklage min ringe feilinfo.

Syntes å huske noe om Ryanair på tirsdager, så jeg fant frem tråden igjen her, og jeg tar som du sier HELT FEIL:

http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001442.html"'>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001442.html" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001442.html

i alle fall kom flyet LAVT og var 747!?

mvh.

Arnt Kalseth

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette kan jeg nok kommentere litt....

Vi kan slippe flyene helt ned i 3000' i det området du er i Arne...

Som regel så ligger de i 4000' eller descending til 4000' og intercepter LLZ på ca 10-12 Nm, men når det passer så kan vi gi 3000' og vektorere mot 7-8 nm, poenget er at de skal ikke intercepte glidebanen fra oversiden. Flyr de en visuell innflyging så skal de etablere seg på finale via 7nm og holde min 3000' for så å descende på glidebanen...

En 747 som passerer over deg i 3000 fot er stor...og ser ut som han er veldig lavt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Tror ikke det har vært noe unormalt...

Sander Johansen

ATCO

Oslo ATCC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad diskusjonen om "store" fly: Her i Bodø ser vi for det meste

B737, MD-80 og den slags på enten approach eller take-off. Denne størrelsen er dermed det "normale" for våre øyne.

I forbindelse med øvelsene i Nord-Norge om vinteren kommer det fra tid til annen C 5 Galaxy og C 141 Starlifter opp hit, og jeg kan fortelle at de flyene er STORE når de er etablert på innflyging ca 1000 fot over hovedveien ut av Bodø.....

Kan bekrefte at så store fly ser ut som de er "helt nede" og nesten står stille i luften. Dette er vel et optisk bedrag fordi vi er vant til å se fly av "normal" størrelse?

BHJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte en 747 under landing på Miami Intl en gang, og var sikker på at det skulle gå gale. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Flyet tippet over og tok bakken ganske hardt med det andre hjulsettet, men for piloten opplevdes det helt sikkert som normalt. Han svidde en del gummi! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Ganske fantastisk å se 350-400 tonn i sakte grasiøs flukt rett over bakken!!

------------------

Håvard Sande

havarsa@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Sander Johansen:

Dette kan jeg nok kommentere litt....

Vi kan slippe flyene helt ned i 3000' i det området du er i Arne...

Som regel så ligger de i 4000' eller descending til 4000' og intercepter LLZ på ca 10-12 Nm, men når det passer så kan vi gi 3000' og vektorere mot 7-8 nm, poenget er at de skal ikke intercepte glidebanen fra oversiden. Flyr de en visuell innflyging så skal de etablere seg på finale via 7nm og holde min 3000' for så å descende på glidebanen...

En 747 som passerer over deg i 3000 fot er stor...og ser ut som han er veldig lavt [image]
[/image]

Tror ikke det har vært noe unormalt...

Sander Johansen

ATCO

Oslo ATCC

Takk for det Sander.

Var nok 3000 FT det da, de gikk langt innover før de svingte på ILS, så jeg.

mvh

Arnt Kalseth

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...