Gå til innhold

Fly innet på søndag....

Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

hmm virker som en bra ide, men det er kanskje litt i tidligste laget med et flyinn igjen nå siden vi nettopp har hatt et flott flyinn. Kanskje du kan sende en mail til Scandinavian VACC og høre om de kan stå i regi av et sånt flyinn for å informere folk og ta seg av ATC booking og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som Per-Kristian snakker ut i fra at det er et fly-in på Søndag, noe det altså ikke er, ikke offisiellt.

Er vel denne søndags "Scandinavian fly-in" greiene som du tenker på, eller er jeg på villspor? ""

for det jeg har hørt så er det allerede lagt fram et forslag til VFR fly-in til Einar, så vi får bare smøre oss med tolmod å se hva det blir til.

Men det er jo ikke noe i veien for å laget oss et egent lite arrangemang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var det jeg mente, Weekly fly-in som holdes på søndag og torsdag. ""

Per-Kristian, får du lov til å sitte ATC igjen?

Ser du sitter som TWR på Bodø.

NEI Ivar

Foreløpig bare søndager så her har nok Per-Kristian rett. Og det er nå opp til dere som ATC å stille opp. Her er det ikke meningen jeg skal pushe dere. Hver søndag nå fremover er det et slikt weekly flyin. Om det blir noe på torsdager får vi se etter ferien. Blir det ingen ATC blir det helle ikke noen slike flyins. Det ville være særdeles dumt å reklamere for slike så kommer utenlandske piloter og ingen ATC. Så benytt mulighetene nå folkens til å sitte ATC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Per-Kristian.

Det forklarer hvorfor det har vært så lite ATC på torsdager det siste året.. ""

Synes å huske at det har vært en "fly-in" kveld en gang i tiden, men feil er lov å ta.

Synes egentlig ikke det burde utvides til Torsdager, synes det holder med en gang i uken, slik at man har noe å se fram til, og dette bidrar kanskje også til at det stiller flere flygeledere og piloter?

Men om det en gang i tiden skulle bli noe arrangemang en annen dag i uka (f.eks på en torsdag) så hadde det kanskje vært en ide å fylle et land med ATC, noe som går på rundgang.

Nå som vi har slått oss sammen med Sverige og Danmark er det mye større mulighet for at man har mulighet for å kunne dekke opp store deler av landet, iallefall med approach og tower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også at du har rett. Før i tiden (noen år siden eller noe slikt) var det som jeg husker i alle fall sene torsdagskvelder og søndagskvelder på meg, grunnet VATSIM ""

Er enig i at det blir kanskje bedre om vi kun har det på søndag, får det litt mer konsentrert kanskje. Skjønner ikke hvor alle ATC'ene i Norge holder hus.. lista er lang, hvis man ser bort ifra den man får opp i ASRC! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel sine grunner kan jeg tenke meg, men det er alltids slik.

Enkelte har sin "periode" hvor de brenner virkelig etter å sitte ATC, mens de kanskje har et arbeid vedsidenav som tar mye av fritiden så må de droppe en av tingene.. altså arbeid.. ""

Andreas Tollefesen så jeg som TWR på ENVA her en kveld, og for det jeg har hørt så måtte han blåse støv av "scopet". ""

Mange av de "gamle" ATC'ene, altså ikke i alder men i erfaring har vel latt på seg skrekken etter at ASRC kom ut, de gidder vel rett og slett ikke å sette seg inn i det nye.

Og jeg kan jo forstå de om de ikke har tenkt å bruke det over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...