Gå til innhold

Amsterdam-new york


aleksander rødland

Anbefalte innlegg

boeing 747-200 ready for push back

Push and startup approved.. ""

Dette kommer vel litt raskt for de fleste, vet ikke om mange som kan ta en slik flytur på sparket?

For meg trenger jeg 1-2 dager til å forbrede meg (legge inn scenery, ordne flightplan og teste at alt funker som deg skal..) Og ikke minst handle inn godteri og matvarer som man skal nøye seg med på turen.

Men, vi har vel de som tar det på sparket også.

Du/dere får ha en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er mitt forslag til flight:

ETD:2200Z ETE:9t 30min ETA:07:00Z

_______________________________________________

Boeing 747-200/400

KEWR (0.0nm) -DCT-> LAURN (8.7nm) -J42-> SANTT (58.4nm) -J42->

PACER (84.9nm) -J42-> HFD (106.3nm) -J42-> PUT (143.0nm) -J581->

ENE (246.6nm) -J55-> FRIAR (315.3nm) -J55-> PQI (474.2nm) -J564->

PQI19 (493.2nm) -J564-> TAFFY (522.6nm) -J564-> CL (574.4nm) -J564->

PN (710.8nm) -J564-> YR (968.9nm) -5E20-> LOACH (1144.3nm) -5E20->

5850N (1419.0nm) -5E20-> OZN (1663.6nm) -5E20-> 6140N (1772.8nm) -5E20->

6330N (2078.7nm) -5E20-> EMBLA (2165.1nm) -5E20-> KEF (2285.2nm) -G3->

METIL (2313.9nm) -G3-> SKARD (2348.7nm) -G3-> MIKLA (2418.5nm) -G3->

ING (2443.4nm) -G3-> ROSTI (2514.9nm) -G3-> LINDA (2636.4nm) -G3->

MY (2710.4nm) -G3-> CONNY (2768.2nm) -G3-> VALDI (2933.0nm) -UG3->

FLS (3095.1nm) -UN623-> SOPAR (3163.2nm) -UZ15-> SIG (3229.0nm) -STAR->

ENGM (3274.3nm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boeing 747-200 ready for push back

Push and startup approved.. ""

Dette kommer vel litt raskt for de fleste, vet ikke om mange som kan ta en slik flytur på sparket?

For meg trenger jeg 1-2 dager til å forbrede meg (legge inn scenery, ordne flightplan og teste at alt funker som deg skal..) Og ikke minst handle inn godteri og matvarer som man skal nøye seg med på turen.

Men, vi har vel de som tar det på sparket også.

Du/dere får ha en flott tur!

 

Du tror ikke det er flyet som hetter "ready for pushback"?? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boeing 747-200 ready for push back

Push and startup approved.. ""

Dette kommer vel litt raskt for de fleste, vet ikke om mange som kan ta en slik flytur på sparket?

For meg trenger jeg 1-2 dager til å forbrede meg (legge inn scenery, ordne flightplan og teste at alt funker som deg skal..) Og ikke minst handle inn godteri og matvarer som man skal nøye seg med på turen.

Men, vi har vel de som tar det på sparket også.

Du/dere får ha en flott tur!

 

Du tror ikke det er flyet som hetter "ready for pushback"?? ""

 

Neida selfølgelig ikke! "" Jeg skrev det bare i feil rekkefølge. """"

 

Noen som vet om et bra scenery til KEWR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte og spørre om en ting. Jeg fant ikke en rute til Fsnavigator som går fra KEWR til ENGM så hvis det var noen som kunne laget den ruten i Fsnavigator og sendt filen til meg eller Gi en link der jeg kan finne en rute.

 

PS: Grunnen til at jeg ikke vil lage den selv er for at jeg vil ha den så realsistisk som mulig og jeg har ikke så mye greie på akkurat den ruten..... """"""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boeing 747-200 ready for push back

Push and startup approved.. ""

Dette kommer vel litt raskt for de fleste, vet ikke om mange som kan ta en slik flytur på sparket?

For meg trenger jeg 1-2 dager til å forbrede meg (legge inn scenery, ordne flightplan og teste at alt funker som deg skal..) Og ikke minst handle inn godteri og matvarer som man skal nøye seg med på turen.

Men, vi har vel de som tar det på sparket også.

Du/dere får ha en flott tur!

 

Du tror ikke det er flyet som hetter "ready for pushback"?? ""

Thomas, du trenger ikke være spydig! ""

Selvfølgelig er det ikke flyet som heter det, hvem er dum nok til å kalle flyet noe slikt? Nei, tenke seg til.. hehe. ""

 

ok nei jeg tror jeg skal ha litt DCT så jeg kan sove litt... tror at når jeg er kommet i Marsj høyde flyr jeg DCT ZOL så jeg kan sove i 3-4 timer

Du vet at det alltid skal være to piloter i våken tilstand i cockpit under en flight Per-Kristian? ""

Sørg iallefall for å disconnecte fra VATSIM før du legger deg til å sove.. Sløvt.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh hehe depature 24.00 norsk tid... du tror vel ikke jeg klarer og være oppe til klokken 09.00 om morgenen da? greit jeg har riktig nok fri på fredag så jeg blir nok og sove lenge... men da jeg var oppe til 06.00 så duppa jeg av en god stund hehe... vel det er snakk om og sove over atlanteren der er det sjeldent ATC og se om natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall skal du disconnecte når du skal ha pause, men det å fly fra 0000 til 0900 er ikke no problem """"

 

Å jo , det er et problem. De fleste ganger jeg har krysset Atlanteren, er på natt-tid. Kanskje i 70 % av tilfellene er det enn eller annen vatxxx som tar kontakt for å sjekke om det er folk i flyet. Å da bør man være der innen 20min. Helst svare omgående. Ikke at det har noen betydning for noen som helst, men disse har muligheten til å sperre deg ute fra vatsim.

 

 

Har ved enkelte tilfeller vært borte i 15min å fått nærmest trussler om avkobling fra vatsim og utestengelser. P.g.a unødvendig bruk av deres nett etc (over atlanteren). Og dette før de lovlige 20 min har gått (Ja noen tar tiden..). Tydeligvis enkelte (som regel amerikanere) som har veldig lite å gjøre.

 

Jeg er aldri borte mer en 15 min i ukontrollerte områder.

I kontrollerte områder, eller i nærheten er jeg alltid standby i cockpit.

 

Greit at en flight over atlanteren i utgangspungtet er unødvendig bruk av vatsim-nettet. Hvis de ikke vil ha slike flighter skal heller ikke vatsim reklamere for den realistisk fly-verden de har /prøver å være.

Så lenge piloten er der når de må, bør de være gla for de fly som er der.

 

 

Egentlig ikke rart det er lite fly på vatsim....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne saken synes jeg det blir helt feil å vende seg negativ til de som observerer på nettverket og som har myndighet til å stenge deg ute for en periode.

De er der for å sørge for at andre ikke vil bli berørt av andres handlinger.

Det finnes selvfølgelig enkelte som er sære, og bare er der for å bruke makten sin, men alt i alt er det bare for det beste.

Det er en regel som tilsier at du aldri skal være lengre borte fra "cockpiten" enn 30 minutter, og det synes jeg er en svært god regel.

Jeg synes bare det sterker VATSIM sitt realismepreg at man sjekker at pilotene er på plass, hvor ofte hender det at pilotene går seg en tur og lar cockpit overvåke seg selv i real life?`

Så vidt jeg husker er det et krav om at det til hver tid skal være minst en pilot i cockpit i virkligheten, og på lengre flygninger skal det være med nok piloter til at det alltid skal kunne være 2 våkne piloter i cockpit.

 

Jeg forstår at det kan være vanskelig å holde seg våken, hadde selv problemer når jeg og Julian var på natt-tur, men heldigvis hadde jeg en grei kamerat som hold meg våken.

No way at jeg hadde klart det uten ham, men da er det helt klart bedre å logge av VATSIM, sove noen timer og så logge på igjen når du er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er tilfelle, så virker det hvertfall fornuftig! Plutslig kommer man inn i tett trafikk, og controller blir overrasket osv... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener og ha hørt om en regel som sier at man skal ikke koble opp igjen i lufta....

 

Dette betyr jo bare at du har to valg:

- Sitte foran maskinen hele flighten.

- Gi blanke i det hele, og krype til køys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen regel som sier at du ikke kan koble deg på i lufta. Men man må være forsiktig. Det er lurt å bruke ServInfo eller "Virtual Display" på vatsim.net for å se hvordan trafikken er der du kobler deg på. Hvis dette skjer et sted nord i Canada eller et sted over Atlanterhavet tror jeg ikke du treffer på noen.

 

Sist jeg tok en langtur, var forrige uke. Da fløy jeg EGLL-KJFK, avgang kl. 2000Z og ankomst 0200Z. Leide meg en DVD, som jeg så på den ene skjermen, mens jeg hadde SB på den andre, slik at jeg kunne følge med på hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feigt å sove!! ""

 

Jeg skal fly A330'n min Seattle-Copenhagen om jeg får iorden internetttilkoblingen hjemme, som har vært borte siden sist fredag. Kommer til å stikke fra Seattle ca. kl 21-23 norsk tid, og lande på Kastrup ca. 10 timer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset og limt fra www.vatsim.net

 

When logging on to the VATSIM.net network, a member is not permitted to leave his or her connection unattended for a period in excess of thirty (30) minutes. If a member is unable to comply with this requirement, then he or she must log off of the VATSIM.net network. A member who is found to be unresponsive for more than thirty (30) minutes is subject to immediate removal from the network. Members who are found to repeatedly leave their connections unattended are subject to the terms of Article VI. of the VATSIM.net Code of Regulations.

 

Jeg ser ingen regel som tilsier at du ikke har lov til å connecte i luften, men dette bør jo selvfølgelig unngås om det er trafikk i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte og spørre om en ting. Jeg fant ikke en rute til Fsnavigator som går fra KEWR til ENGM så hvis det var noen som kunne laget den ruten i Fsnavigator og sendt filen til meg eller Gi en link der jeg kan finne en rute.

 

PS: Grunnen til at jeg ikke vil lage den selv er for at jeg vil ha den så realsistisk som mulig og jeg har ikke så mye greie på akkurat den ruten..... """"""""

 

Noen som vet om et bra scenery til KEWR?

 

Ingen som vet eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...