Gå til innhold

Lage scenery


Svein Kleiven

Anbefalte innlegg

Har begynt fra 0 men kommer ikke utenom et bmp-bilde (som jeg ikke har).

Så for meg et jeg kunne endre små detaljer i allerede eksisterende scenery. ( Ikke min egen øy)

Tiden får vise om jeg klarer å finne ut av dette, men skulle ønske meg et et norsk-kurs skrevet for personer som vet lite. Drev litt til FS98 men verden har forandret seg meget nå i FS9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mesh, og øyer, du er ute etter kan du ta kontakt med meg eller noen få andre har på forumet.

Vi fins ikke mange som holder på med mesh her i landet tror jeg. Det vi trenger å vite er stort sett hvilke data du har fra før. Kart i papir, DEM filer, o.l. Alt kan brukes, men ikke til hvilken som helst pris. Noen brukes lengre tid på en andre.

 

Vi er nok noen fler som holder på med scenery design (hus, broer, bygninger, flyplasser, ovs). Men er vel ikke det du vil ha tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å lære men er helt på bunnen. Som jeg skrev tidligere behersket jeg i tidligere versjon å lage å korrigere detaljer i allerede eksisterende scenery. Har lest og lastet ned med etter hvert funnet ut at det jeg har fått tak i er noe dritt.

Derfor hadde det vært greit å funnet et sted som forklarte litt nermere hvordan man utvikler scenery i dagens FS og hvilke program som funker best til hver del. Jeg skjønner så pass at man benytter forskjellige program til forskjellige ting. Greide å lage en BGL-fil i Ground2k4 men har ikke klart å se noe i FS enda, men jeg har ikke tenkt å revlusjonere verden på 1 uke. Nå er det sommer men med litt lange høstkvelder så......

Flott å få litt input fra dere. Jeg hadde forsten ikke funnet Ground2k4 før dere tipset meg her.

Har prøvd FSBuilder og Airport men fant ut at de ikke var moderne nok.

Lastet så ned utviklingsprogram fra Microsoft men da mistet jeg helt motet (GMAX).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

GMax kan ha en litt bratt læringskurve, men når du kommer inn i det oppdager du fort at dette er et veldig bra program å bruke i bl.a. scenery design. Start med "tutorial"'en som følger med GMax Gamepack SDK, den er en grei start.

 

Ta en titt også på sidene til Windowlight Design , her er bl.a. en begynnerguide i å lage en flyplass i GMax. Bra sider!

 

Sjekk også ut sidene til Arno Gerretsen på SceneryDesign.Org , masse nyttig stoff her.

 

Ground2K4 bør du bare fortsette å lære, et kjempebra program etter min mening. Har du forresten lastet ned Ground2K_for_beginners? Finnes på AVSIM.

 

Hvis du ikke er fornøyd med AFW (hvilket jeg er) kan du jo prøve FS Scenery Creator, den finner du her .

 

For Fs2004 vil jeg anbefale SceneGenX fra Airportfolka(www.airportforwindows.com) eller AFCAD2.

 

Det finnes mange andre sider å henvise til også, men jeg vil anbefale deg å lese det du kan få tak i av info, SDK'er osv. Pløy gjennom sidene på AVSIM Design Forumet, her får du svar på det meste.

 

Mvh

Per Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...