Gå til innhold

airbus 380


Sindre Hansen

Anbefalte innlegg

Ingen... Än! ""

 

Men här är beställnings listan, lånad från www.airbus.com:

 

Air France: 10

 

Emirates: 43, including two freighters

 

Federal Express: 10 freighters

 

International Lease Finance Corporation: five A380s and five A380 freighters

 

Korean Air Lines: 5

 

Lufthansa: 15

 

MAS: 6

 

Qantas Airways: 12

 

Qatar Airways: 2

 

Singapore Airlines: 10

 

Virgin Atlantic Airways: 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A380 er vel hyppig brukt på Wideröes kortbanenett?

 

""

 

Nei, det er nok rett som det er sagt. Ingen som bruker Airbus sin a380 enda, siden det første flyet fremdeles er i produksjon.

 

Har en vag anelse om at fyren du siterer ikke var HELT seriøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at Widerøe skal selge alle sine Dash-fly og kjøpe én A380 i stedet.

 

Och en mängd med engångs fallskärmar. "Passenger dropping" är det nya konceptet i Distriks Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A380 er vel hyppig brukt på Wideröes kortbanenett?

 

""

 

Nei, det er nok rett som det er sagt. Ingen som bruker Airbus sin a380 enda, siden det første flyet fremdeles er i produksjon.

 

Den maskinen som settes sammen nå i Toulouse er kun ment for bakketesting, det skal ikke være en operativ prototyp så vidt jeg vet. Første flight blir med fly nr to, og det blir nok i løpet av begynnelsen av 2005, og Airbus har som hensikt å få vist fram A380 på Paris Air Show neste år ""

A380 skal inn i drift i løpet av 2006, med første fly levert til Singapore Airlines tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A380 er vel hyppig brukt på Wideröes kortbanenett?

 

""

 

Nei, det er nok rett som det er sagt. Ingen som bruker Airbus sin a380 enda, siden det første flyet fremdeles er i produksjon.

 

Har en vag anelse om at fyren du siterer ikke var HELT seriøs...

 

Meningen var at "" tegnet skulle være svar på det han skrev. "" Men det kom ut litt feil.

 

Den maskinen som settes sammen nå i Toulouse er kun ment for bakketesting, det skal ikke være en operativ prototyp så vidt jeg vet. Første flight blir med fly nr to, og det blir nok i løpet av begynnelsen av 2005, og Airbus har som hensikt å få vist fram A380 på Paris Air Show neste år

A380 skal inn i drift i løpet av 2006, med første fly levert til Singapore Airlines tror jeg.

 

Men da er jo fortsatt fly nummer en i produskjon. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra et mere oppegående forum enn dette her på Flightsim ""

 

MSN000:

It has always been the intention for MSN5000 (000) to be used for static testing, that being the one you always see in documentarys having it's wings bent and snapped, it will never fly and was never intended to fly (the wings that are snapped are a special non-flying version, ie they will not have any fuel systems, flaps etc installed).

 

MSN001:

The first aircraft to fly will be MSN5001 (001) and that will happen in January 2005, this will be used for Airfarme and systems testing, including flight envelope trials, it will also be retained by Airbus and will never pass to a customer.

 

MSN004:

this will be used for similar testing to 001 but will ultimately reconfigured for delivery to an airline.

 

MSN002:

Full interior for cabin tests - will carry out early long-range flights, will ultimately be reconfigured for delivery to an airline.

 

MSN007:

Test equipment and full cabin interior for route proving, will ultimately be reconfigured for delivery to an airline.

 

MSN003:

First Aircraft for Delivery to Singapore Airlines

 

MSN005:

Second Aircraft for Delivery to Singapore Airlines

 

MSN006:

Third Aircraft for an Airline, not sure who

 

MSN008:

Fourth Aircraft for an Airline, not sure who

 

MSN009:

First GP7000 powered aircraft, will ultimately go to Emirates but it will not be the first they receive as it will be retained for further participation in the certification programme

 

Note: MSN000-MSN008 will all be Trent900 powered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A380 er vel hyppig brukt på Wideröes kortbanenett?

 

""

 

Nei, det er nok rett som det er sagt. Ingen som bruker Airbus sin a380 enda, siden det første flyet fremdeles er i produksjon.

 

Jaja, men det kommer til å bli det. Den skal visstnok trenge kortere bane for landing og take-off enn 747, og det gjør den veldig praktisk i bruk på norske flyplasser rundt om i landet. Grunnen til at Widerøe er så jæv... dyrt å fly med er fordi de har så knøttsmå fly, og de som får plass må sammen spleise på drivstoff, lønn, vedlikehold og avgifter. Jeg tror A380 kommer til å revolusjonere kortbanenettet, og ha positiv effekt for Norges turistnæring som får fløyet ut mye flere turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...