Ivar Skaugstad Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hei, da har jeg så smått i privat sammenheng startet treningen til Senior Student testen min.. Men før testen skal avholdes har jeg og Einar avsatt noen kvelder, hvor jeg håper jeg kan få litt trafikk slik at jeg får "varmet" opp før den store dagen. Jeg er ikke ute etter en bisverm med trafikk, på treningskveldene. Men det er helt klart flott om noen gidder å stille opp, helst så mange som mulig slik at jeg får kjørt meg litt! Disse treningskveldene vil bli holdt på Gardermoen og Oslo sektor. Gardermoen approach onsdag 12. Mai fra klokken 20:00 til 22:00 Norsk tid, og Oslo controll fredag 14. Mai fra klokken 20:00 til 22:00 Norsk tid. Slik som det ser ut nå, så kommer hovedtesten som avgjør om jeg får Senior Student ratingen Torsdag 27. Mai fra klokken 20:00 til 22:00 Norsk tid. Med forbehold av endringer, men jeg håper at dere har tid og annledning til å ta en eller flere flyturer inn eller ut av Gardermoen denne kvelden! Dette hadde jeg satt stor pris på, men mer informasjon ang. dette kommer senere! Da håper jeg at flere av dere stiller opp på treningskveldene mine, og selvfølgelig at trafikken tar av på utsjekkingskvelden min. Jeg skal se om jeg i samarbeid med mine "kolleger" får ordnet med ATC på et ukjent antall andre flyplasser i Norge, så kan vi lage oss selv et lite fly-in.. Vell møtt til erfarne og uerfarne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Vil bare benytte annledningen til å minne om at jeg skal ha treningskveld i morgen! Håper på trafikk, slik at jeg virkelig får kjørt meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Regner med jeg kan fly litt med dere ikveld ja! Plage deg med Cessna 152`en min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Høres flott ut, artig å få trent litt på VFR prossedyrer også vet du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Ivar! Jeg kommer på plager deg med intet mindre en to flighter ikveld Først for du en ankomst med BRA199. Så vil jeg etter et kort bakkeopphold sette kursen nordover til enten Evenes eller Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Da var kvelden omme, og jeg var passe fornøyd med trafikken. Hadde det kommet mer trafikk ville jeg nok blitt litt stresset, var så mye jeg måtte stille inn på ATC klienten. Det ble forøvrig til at jeg trener litt mer på stillingen som approach før jeg prøver meg som controll, så jeg håper å se litt trafikk på fredags kveld! Takk til dere som fløy i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Trøftmoen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ikke for å være ekkel, Men controll, og S1 hvordan er det mulig? Hilsen Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Å sitte CTR er vel ikke mulig før man kommer seg opp til S3 (Senior Student)på VATSIM... Men hvordan er det blitt nå, folk uten utsjekk for ENGM har ikke lov å sitte ENGM: DEL, GND, TWR eller APP, men kan sitte som ENOS CTR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Center CTR er en del av treningsopplegget for Senior Student leval i Scandinavian vACC, og med en Instruktør under test/treningsopplegg blir vel CTR også tatt med som en del av treningsopplegget - før Checkout og online test for Senior Student. Dette er helt sikkert årsakent til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Som Jan sier så er Ivar under trening for S3. Da er det naturlig at han også prøver seg på senter. Under denne perioden er jeg med som instruktør. Han kan altså ikke selv logge seg på som senter uten at en instruktør er med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Jepp, skal bli artig og utfordrende å sitte som control! Forøvrig så skal jeg prøve å bemanne ENGM iløpet av kvelden, om ingen andre tar possisjonen før meg, hører også ryker om at Sola og Værnes også skal være online, så det er store muligheter for god ATC denne kvelden! Don't waste it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Trøftmoen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Når ble det fysisk mulig å logge seg på som CTR med S1 a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Lurer jeg også på.. Men det jeg lurte på, som jeg ikke (som jeg forstod) fikk noe klart svar på, var at nå som man må ha en "utsjekk" for å sitte på ENGM (+ de to i de to andre landene), kan man sitte ENOS CTR uten den "utsjekken" på ENGM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Stig, svaret er nei ifølge ENOS positions reference.pdf, men du er så heldig at du var STU+ før mergen så du slepp å tenke på restrictive rating ENOS_V_CTR NO 125.050 Oslo Control Senior Student with RR Check Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Lurer jeg også på.. Men det jeg lurte på, som jeg ikke (som jeg forstod) fikk noe klart svar på, var at nå som man må ha en "utsjekk" for å sitte på ENGM (+ de to i de to andre landene), kan man sitte ENOS CTR uten den "utsjekken" på ENGM? NEI det kan man ikke, MEN i forbindelse med trening så kan man sitte som senter under forutsetning av at det er en instruktør sammen med vedkommende. Ble det klart nå. Dog med det forbehold at det er mulig for en STU og logge seg på som senter. Det er mulig det ligger en sperre der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Så det Jan Tore sier ovenfor stemmer ikke? Bare spørr for å være på den sikre siden ass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Sjekket nå nettopp. Som STU kan du ikke logge på som senter ctr. Så da er svaret klart. Da tok jeg litt feil på akkurat det punktet. Når det gjelder hvem som har/ikke har utsjekk på ENGM så vil dere finne dette i lista til alle aktive ATC på vACCSCA sine sider. Der er det et nasjonsflagg bak alle som har utsjekk på de tre hovedflyplassene. Du får et flagg for hver hovedflyplass du får utsjekk på. Mener bestemt at alle som var STU+ og høyere før sammenslåingen automatisk for amnledning til å sitte på sitt eget lands hovedflyplass. Et tips til slutt: Dere MÅ være flinkere til å følge med på vACCSCA sine websider for ulik info. Der vil dere bl.a. finne svar på mye av det dere nå spør om. Feks. hvem som har utsjekk til å sitte som ATC på ENGM. vACCSCA sine sider er de eneste sidene hvor det blir lagt ut slik info, samt annen info som dere har nytte av. Bl.a. om fremtidge fly-ins. Årsaken er enkel. All info på en plass, vi kan ikke drive og skrive all info i flere forum. En kjapp sjekk på de sidene sa meg at STIG har anledning til å bemanne ENGM som ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ok. Men hva med mitt spm.? Kan jeg som ble senior-student (S3) før SCA VACC ble til, sitte ATC på ENGM uten den utsjekken på ENGM? Evt. sitte ENOS CTR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ok. Men hva med mitt spm.? Kan jeg som ble senior-student (S3) før SCA VACC ble til, sitte ATC på ENGM uten den utsjekken på ENGM? Evt. sitte ENOS CTR? Stig, se svaret mitt ovenfor, men for å gjenta, JA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hehehe, okei, ro ned, svaret jeg var ute etter stod ikke der før du oppdaterte innlegget ditt. Har merket de flaggene der, og har ett slikt ja. Men viste ikke helt hva det betydde... (skal sjekke sidene der oftere fra nå av så jeg slipper plage dere mer med slikt...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hehehe, okei, ro ned, svaret jeg var ute etter stod ikke der før du oppdaterte innlegget ditt. Har merket de flaggene der, og har ett slikt ja. Men viste ikke helt hva det betydde... (skal sjekke sidene der oftere fra nå av så jeg slipper plage dere mer med slikt...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.