TOS Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Kva folk i cockit kan gjere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Og så er spørsmålet, hva i småskauen har "sivile" i Cocpiten og gjøre under takeoff.... Oddvar Braathen1976 VNAS325 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 tja... har vert i cockpit fleire gangar eg under takeoff.. ahr sittet fleire gnagar heile turen frå gate til gate i cockpit så det var vel noko slikt som var årsaken til at det var "sivile" der.... men korleis han klarte å distrahere BEGGE pilotane på den måten er vel eit betre spørsmål? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Samme som Toorstein; har etterhvert sittet flere ganger i cockpit under hele flyturen... Spørsmålet er vel egentlig åssen disse pilotene var, i og med at de LAR seg distrahere under take-off/climb... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Nå ville jeg vel ikke satt spørsmålstegn ved pilotene, ser for meg at denne sivile personen sørget for at pilotene ikke hadde noe valg enn å lede oppmerksomheten bort på noe annet enn akkurat flygningen. Det kan f. eks være at den sivile personen på en eller annen måte sølte varm kaffe ut over hele cockpiten, det mest utrolige kan skje når man minst venter det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Sant det Ivar.. Men kor fekk han varm kaffi frå under takeoff?... Er ikje serveringa først under cruise eller eit stykek uti climb? Har i allefall vore slik på dei flygnignane eg har delteke på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg vil bare minne om at et par ulykker i Norge mistenkes for å ha samme årsak, nemlig Brønnøysund-ulykken (se: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Number=19478&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1 ) og dessuten den med ambulanseflyet til Air Express som traff en fjelltopp under innflyvning til Bardufoss, var det vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MN Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Tja, om ikke kaffe, så kan man tenke seg andre ting. F.eks. at passasjeren blir overivrig og lener seg frem i cockpit og ramler på trynet i fanget på kapteinen. Eller at det klikker for fyr'n og han røsker tak i stikka, eller han vil ta selvmord, eller eller eller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Tja, om ikke kaffe, så kan man tenke seg andre ting. F.eks en driiiit deilig dame med hønndigre brø som skal sette seg på plass i klappsete. OI !! Der kom puppa borti engine control, drar helt av gassen og pilotene synes hu dama er så fine, at de glemmer å dra på gass igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg skjønner ikke hva passasjerer har å gjøre i cockpit i det hele tatt... De har jo faktisk ikke noe der å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ilan Sharoni Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Dette er jo hele poenget: passasjerene har ingenting å gjøre i kabinen heller. Noen i alle fall har det tøff med å sitte i timevis i hermetikkboksen uten å gjøre noe som helst. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Haldorsen Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Så lenge det er greit for kapteinen og styrmannen, og vedkommende ser til å holde kjeft under takeoff og landing, evt. andre stunder da crewet ser ut til å være opptatt, ser jeg ikke det gale i å ha en passasjer i cockpit. Men jeg skjønner det prinsippmessige med at cockpit'en tross alt er en arbeidsplass og at crewet skal kunne konsentrere seg 100% om det de skal gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.