Gå til innhold

*Cockpitbesøk med fatale følgjer...


TOS

Anbefalte innlegg

tja... har vert i cockpit fleire gangar eg under takeoff.. ahr sittet fleire gnagar heile turen frå gate til gate i cockpit "" så det var vel noko slikt som var årsaken til at det var "sivile" der.... men korleis han klarte å distrahere BEGGE pilotane på den måten er vel eit betre spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Toorstein; har etterhvert sittet flere ganger i cockpit under hele flyturen...

Spørsmålet er vel egentlig åssen disse pilotene var, i og med at de LAR seg distrahere under take-off/climb... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jeg vel ikke satt spørsmålstegn ved pilotene, ser for meg at denne sivile personen sørget for at pilotene ikke hadde noe valg enn å lede oppmerksomheten bort på noe annet enn akkurat flygningen.

Det kan f. eks være at den sivile personen på en eller annen måte sølte varm kaffe ut over hele cockpiten, det mest utrolige kan skje når man minst venter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Ivar.. Men kor fekk han varm kaffi frå under takeoff?... Er ikje serveringa først under cruise eller eit stykek uti climb? Har i allefall vore slik på dei flygnignane eg har delteke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om ikke kaffe, så kan man tenke seg andre ting. F.eks. at passasjeren blir overivrig og lener seg frem i cockpit og ramler på trynet i fanget på kapteinen. Eller at det klikker for fyr'n og han røsker tak i stikka, eller han vil ta selvmord, eller eller eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om ikke kaffe, så kan man tenke seg andre ting.

 

F.eks en driiiit deilig dame med hønndigre brø som skal sette seg på plass i klappsete.

OI !! Der kom puppa borti engine control, drar helt av gassen og pilotene synes hu dama er så fine, at de glemmer å dra på gass igjen.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er greit for kapteinen og styrmannen, og vedkommende ser til å holde kjeft "" under takeoff og landing, evt. andre stunder da crewet ser ut til å være opptatt, ser jeg ikke det gale i å ha en passasjer i cockpit. Men jeg skjønner det prinsippmessige med at cockpit'en tross alt er en arbeidsplass og at crewet skal kunne konsentrere seg 100% om det de skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...