Gå til innhold

Ny Rwy på Flesland?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

lurer på om noen av dere vet om det kommer ny rwy på flesland? Mener jeg har hørt om at det skulle komme en gang, men er ikke sikker.. Noen som vet når de har tenkt å lage den? Hvis den kommer da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

lurer på om noen av dere vet om det kommer ny rwy på flesland? Mener jeg har hørt om at det skulle komme en gang, men er ikke sikker.. Noen som vet når de har tenkt å lage den? Hvis den kommer da.. hehe

Har ikke hørt om noe på Flesand, men jeg vet at det blir vurdert å lage en tredje rullebane på Gardermoen. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte noe om dette for et par år siden. Det dreide seg vel mer om enkeltes forslag enn om konkrete planer. Planen var noe likt som å bygge en rullebane tverrstilt til den nåverende borte på millitærflyplassen, samt å bygge enda en terminal. Selvsagt var det ingen som ville finansiere dette, og Flesland - som er norges mest lønnsomme flyplass - har ikke mye penger å rutte med siden overskuddet skytes rett inn i alle underskuddsflyplassene i grisgrendte strøk. Nå skal jo i alle fall terminalen utvides, og det er på høy tid siden tre flyankomster på en gang er nok til å skape køer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...