Gjest Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Hei! lurer på om noen av dere vet om det kommer ny rwy på flesland? Mener jeg har hørt om at det skulle komme en gang, men er ikke sikker.. Noen som vet når de har tenkt å lage den? Hvis den kommer da.. hehe Siter
Frank Ånstad Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Nei, dette har jeg ikke hørt om før. Spurte en nabo av meg som er Flygeleder på Flesland. Dette hadde ikke han hørt om. Hilsen Frank. Siter
Aleksander Berge Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Hei! lurer på om noen av dere vet om det kommer ny rwy på flesland? Mener jeg har hørt om at det skulle komme en gang, men er ikke sikker.. Noen som vet når de har tenkt å lage den? Hvis den kommer da.. hehe Har ikke hørt om noe på Flesand, men jeg vet at det blir vurdert å lage en tredje rullebane på Gardermoen. Siter
Thomas Olsen Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Om ikke jeg tar helt feil, så er det lagt fram planer for ny rullebane, men, med tanke på trafikken, har vi ikke bruk for det. Så, OM vi noen gang sku trenge det, MENER jeg at planen ligger gravd ned i en skuff Mulig jeg er HELT på bærtur her, azz Siter
Arild Oldervoll Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Men vi får i dte minste en ny terminal før året er slutt, i følge BT Siter
Øyvind Hansen Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg hørte noe om dette for et par år siden. Det dreide seg vel mer om enkeltes forslag enn om konkrete planer. Planen var noe likt som å bygge en rullebane tverrstilt til den nåverende borte på millitærflyplassen, samt å bygge enda en terminal. Selvsagt var det ingen som ville finansiere dette, og Flesland - som er norges mest lønnsomme flyplass - har ikke mye penger å rutte med siden overskuddet skytes rett inn i alle underskuddsflyplassene i grisgrendte strøk. Nå skal jo i alle fall terminalen utvides, og det er på høy tid siden tre flyankomster på en gang er nok til å skape køer. Siter
Geir G Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Snakket med en flyveleder for noen uker siden... Tror han sa at de hadde lagt av plass til rullebanen hvis trafikken steg... Ny terminal? Den er da ganske ny? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 ENBR skal få en ny utenlandsterminal, og arealet er omtrent på størrelse med dagens terminal. Bygget skal være ferdig før 2005 Siter
Gjest Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hva pokker meg skal Bergen med ny rullebane og ny terminal ? Flesland er da ikke noe stort internasjonalt flyplass... Siter
Øyvind Hansen Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Du har åpenbart ikke reist mye med fly til og fra Flesland. Dagens terminal er rett og slett for trang, og det danner seg unødvendige køer og trengsel. Utenlandsavdelingen er spesielt utsatt pga at den er delt inn i mange rom og mangler et skikkelig vrimleareal. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Og når det er trangt, så blir det jo ikke plass til så mye trafikk heller. Så det går jo opp i opp. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.