Julian Barratt-Due Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Heisann! Når jeg skal fly en t/r f.eks til EKCH, så har jeg for det meste en bakke stopp på ca 30 minutter! Det jeg lurer på er at når jeg skal re-connecte til SB for å få skiftet callsignet mitt, så får jeg da doble oppkoblinger av alle de andre flyene som er i min session! Noen som vet hvordan jeg kan koble opp slik at de flyene som var i min session da jeg disconnectet fra SB forsvinner? Pleier kun å re-connecte i SB... Takker for svar Siter
Einar Kristiansen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Slik jeg skjønner ditt spørsmål her så re-connecter du SB kun for å skifte callsignet.Det fins en "change callsign" fuksjon i SB som du kan bruke.Da slipper du å logge deg av. Var dette noe nytt for deg? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Ja, hehe, hvor finner man den? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Har nettopp snakket litt med Einar på MSN, og vi fant ut at det ikke gikk, så da er vi like langt... Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Ein måte er jo å koble heilt ut, dvs laga ein ny mp session. Men det vil jo vere mye tulletid, det vil sikkert bli en ordning for sånt i sb3 som forhåpentlegvis ikje er langt unna. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Det som skjer at dersom du disconnecter, bytter callsign og så reconnecter igjen uten at dette tar for langt tid så har ikke multiplayeren og serverene rukket å fjerne de andre flyene fra din multiplayer. Det du må gjøre er å vente 3-5 min før du reconnecter igjen. Da er de andre flyene borte fra din multiplayer og alt er slik det skal være. Dette kalles "treghet i systemet". Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Ok, jeg skjønner! Med andre ord, så kan jeg la FSNAV stå på når jeg disconnecter, og når jeg ser at det er null fly igjen, da kan jeg connecte...? AI-Bridge, vil den måttes restarte? (tool som brukes for å se andre fly på TCAS`en i DF737) Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Lurer nu litt på hvorfor du må skifte callsign jeg da...? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Vel, det er jo piloter som flyr med sin Virtual Airline ID, f.eks at jeg(SVA641) bare skulle fløyet som SAS641 på VATSIM. Men jeg syns at det å bruke samme callsign på alle turer blir litt kjedelig. Derfor gjør jeg det som blir gjort i real life, og som de aller fleste på VATSIM gjør, jeg bruker rute-nummeret. F.eks ENGM-EGLL-ENGM som SAS509 og SAS510! Jeg vet at dere i VCA bruker deres ID når dere er ute og flyr, men hvorfor dere gjør det, ja det vet jeg jaggu ikke... Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Jo for det er jo den ID jeg har i VCA enten jeg flyr nord eller sør! Forøvrig ville det vært interresant å vite hva dere gjør dersom dere flyr en tur sammen 2 stk med samme filosofi? Blir vel litt vanskelig å logge samme callsign! Og hva gjør du dersom den som har SVAID 509 eller 510 har koblet seg opp? Siter
Kristian B.bood Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 SAS509A eller SAS509B tenker jeg... Virtual British Airways gjør det sånt så vidt jeg vet... Siter
Einar Halvorsen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Vel, det er jo piloter som flyr med sin Virtual Airline ID, f.eks at jeg(SVA641) bare skulle fløyet som SAS641 på VATSIM. Men jeg syns at det å bruke samme callsign på alle turer blir litt kjedelig. Derfor gjør jeg det som blir gjort i real life, og som de aller fleste på VATSIM gjør, jeg bruker rute-nummeret. F.eks ENGM-EGLL-ENGM som SAS509 og SAS510! Jeg vet at dere i VCA bruker deres ID når dere er ute og flyr, men hvorfor dere gjør det, ja det vet jeg jaggu ikke... Men det vet vi!!!!! Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Ja det vet både jeg og Einar, når jeg er ute å flyr turer for VCA, så ønsker jeg at det skal komme frem hvilket VA jeg representerer! Ønsker jo også at de timer jeg flyr, og som jeg logger, skal være korrekte! Vet av erfaring at SVA har et system som heter SVATT og som automatisk registrerer dine flytimer og hvor du må sende en PIREP via en lagret fil for flyturen! Hvordan den vil forholde seg til et slikt system som Julian beskriver, vet jeg ikke! Forøvrig så er jo mitt engasjement i denne posten litt "Off Topic", så for all del ikke legg så stor vekt på det i forhold til hva Julian i utgangspunktet spurte om hjelp til! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Når det gjelder problemet med at det fortsatt "sitter igjen" noen fly når du reconnecter, er som Einar nevnte tidligere treghet i systemet. Dette ordnes, som igjen sagt tidligere ved at du venter 5-6 minutter før du reconnecter igjen. Jeg vil annbefale deg å stenge av FSNavigator når du disconnecter, og starter den opp igjen før du logger deg på. Når det gjelder valg av callsign, så har iallefall jeg og Julian gjort det slik at han velger den øverste ruten, og jeg velger den nederste eller omvendt. Hvis det bare er et flightnummer bruker jeg som regel et standard callsign, da somregel BLX375 (for charterflights) og SAS1355/SAS1375. Men når jeg flyr alene for SVA, så bruker jeg det rutenummeret vi får oppgitt fra SVA timetabellen. Det har selvfølgelig hendt at en annen SVA pilot har logget seg på med sin ID, som i det tilfellet har vært mitt callsign slik at det har oppstått komplikasjoner, for han.. Men det skal relativt mye til for at noe slikt skal skje, det er jo utallige mange callsign, og sannsynligheten for at en person skal logge akkurat samme callsign er jo veldig liten. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.