Gå til innhold

United Airlines, Nytt design


Espen Furfjord

Anbefalte innlegg

United sitt gamle livery var kanskje litt kjedelig, men det var i alle fall spesielt. Det nye er helt likegyldig. Begynner å bli litt lei av alle de hvite flyene nå. Det er i og for seg ryddig og pent, men det er litt kjedelig når du nærmest må lese på siden om det er Lufthansa, Air France, SAS eller United. Lengter i grunnen tilbake til designet i gullalderen på 60- og 70-tallet da flyene var fargerike og hadde fartstriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

United sitt gamle livery var kanskje litt kjedelig, men det var i alle fall spesielt. Det nye er helt likegyldig. Begynner å bli litt lei av alle de hvite flyene nå. Det er i og for seg ryddig og pent, men det er litt kjedelig når du nærmest må lese på siden om det er Lufthansa, Air France, SAS eller United. Lengter i grunnen tilbake til designet i gullalderen på 60- og 70-tallet da flyene var fargerike og hadde fartstriper.

 

Kunne ikke vært mer enig,Øyvind ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken av de som er enige med kommentaren til Øyvind, liveryene har bare blitt mer og mer kjedelige

desverre. Før i tiden kunne man si hva slags flyselskap det

var på lang avstand, i dag blir dette bare verre og verre.

Det er jo selvsagt ikke tilfeldig at fargene (eller mangelen på dem) har utviklet seg til den graden det har

gjort i dag. Det ene er at mange selskaper vil at fargene

skal moderniseres, og representere ofte forandringer i selskapene. Det skal forenkles, og det skal være stilfullt

og "classic". Rent og effektiv logo med andre ord. I tillegg

sparer man jo selvsagt mye kostnader pga. vedlikehold, har

flyet mye "hvitt" i painten og lite av andre farger blir det billigere... Heldigvis er det fortsatt noen "fargeklatter" der ute, som livner det til litt.

 

 

Mer info om UA's nye farger finnes her:

 

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1402040/

 

Hilsen en som fortsatt savner de gode gamle "Landor" fargene

på BA-flyene... ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte egentlig den gamle painten til UA veldig bra, en av de bedre synes jeg, men da synes jeg halen var det verste partiet. Nå synes jeg omvendt, halen er jo nydelig, men står ikke i stil med flykroppen som jeg ikke kommer på noen fine passende ord om nå. Tror kanskje en eller annen kombinasjon av gamle flykropp+ny hale hadde vært best, da kanskje meed noe rødt i halen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...