Gå til innhold

Gutta På tur til Innsbruck Fredag 13. Februar


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei gutter!!

Da var det nok en gang spekket for en tur med en litt utfordrende destinasjon, denne gangen står Innsbruck i Østerrike for tur!

Denne eventen vil skje Fredag 13. Februar, og første fly vil ta av fra Gardermoen klokken 19:00 norsk tid!

Vi vil holde 5 minutter seperasjon mellom hvert fly, for å lette på arbeidsoppgaven til flygelederne!

Jeg har bestillt ATC på Innsbruck, og vi håper at en eller flere ATC stiller for oss på Gardermoen under denne eventen!

Retur vil bli påfølgende dag, altså Lørdag 14. Februar med avgang klokken 11:00 norsk tid!

 

For at turen skal gå så smertefritt som mulig, så ber jeg alle som har ønsker om å delta på denne eventen om å melde seg på, slik at dere får tildelt flightlevel, slot time og gate på Gardermoen.

Vi har valgt å sette opp rekkefølgen etter hvor mange timer du har registrert på VATSIM, med noen unntak.

Fristen for påmelding er satt til Torsdag 12. Februar klokken 18:00!

 

For påmelding kan dere gå til hjemmesiden vår hvor du finner nyttig informasjon om flyturen.

 

For dere som ennå ikke er på "medlemslisten", må dere registrere dere før dere melder dere på, dette gjøres ved at dere besvarer en teoritest.

Ved dette tidspunkt (23:00 den 8. Februar) er denne ennå ikke satt opp, men vår hjemmeside annsvarlig jobber med det og regner med å ha dette oppe og klart til bruk iløpet av morgendagen.

 

Til dere som ønsker å sitte ATC, det hadde vært greit om dere sendte en mail til meg, slik at jeg får sendt dere pilotlisten med div. informasjon om hver pilot kvelden i forveien!

 

Ellers så ønsker vi dere en fortsatt fortreffelig uke, og vel møtt!

 

MVH

Ivar Skaugstad & Julian Barratt-Due

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp en e-post fra Michael Brueckler som "jobber" i Wien FIR.

Vær vennlig å les denne meldingen nøye..

Dear Ivar,

 

Thanks for your request, I will arrange some ATC for you on 13 & 14th February. You can expect LOWI Approach, LOWI TWR and LOVV CTR (Wien Radar).

 

Pls advise your pilots to download the charts & the procedures for LOWI from www.firwien.at because of the very challenging approach in Innsbruck ""

 

Best regards,

Michael Brueckler / FIR Wien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per-Kristian, jeg tror nok at vi får nok ATC på Gardermoen.

Dette er jo tross alt en fredags kveld, og jeg ser av VACCN bookingen at vi får både TWR og APP, så det skulle vel rekke.

CTR kunne jo like godt vært bra det også.

Ikke for å være nedlatene, og vi lever jo selvfølgelig i et fritt samfunn, men jeg tror ikke du har nok kunnskap om effektiv trafikkflyt på Gardermoen til å sitte der når det er så mange fly som er inne i bildet.. ennå!

Men det kommer skal du se, her snakker jeg ut fra egen erfaring.

Det ble en del timer på Værnes før jeg fortsatte til Gardermoen, for der stilles det virkelig krav!

Lykke til på evt. praktisk test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ no når jeg har registrert meg så står det at jeg må ta opptaksprøve og så trykker jeg på ta opptaksprøven men det kommer ikke noen prøve. Hva skal jeg gjøre?

 

Du skal snakke med IVAR.. Jeg har absolutt ikke noe tid til å fikse dette på siden innen torsdag, beklager så mye.. men det er mere avanserte ting "under panseret" enn de fleste skulle tro ""

 

*sukker* trening og skolearbeid.. *sukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den er grei.

Da vil jeg at dere som ønsker å fly med oss gjør følgene:

1. Registrer dere på hjemmesiden vår

2. Send en mail til icskaug@hotmail.com som inneholder fullt navn.

3. Da vil jeg sende dere teoritesten, og denne skal dere sende tilbake så fort som mulig!

4. Da er det bare å avvente, hvis dere består testen vil Marcus godkjenne dere manuelt, og dere kan logge inn.

 

Det er ikke sikkert Marcus klarer å oppdatere med en gang, så det kan da en dag eller to før dere kan logge dere inn, men vi skal prøve å få dere alle godkjennt før klokken 17:00 på Torsdag.

Dette vil også si at dere må sende meg en mail så raskt som mulig, å svare så raskt som mulig, slik at vi får oppdatert siden.

 

Vi beklager om noen av dere har opplevd problemer med siden, den er stadig under utvikling, og det kan bli mye rot første gang en tar ibruk et system!

Håper vi har deres forsåelse! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvor lang tid tar det ca før jeg får den testen? jeg sente mail for mange timer siden.

 

(ikke for og vere utolmodig altså)

Foreløbig gjør du en dårlig jobb med å ikke virke utolmodig!

Hehe, du må tenke på at jeg har andre aktiviteter på gang her også, så dere får smøre dere med tolmodighet.

Retter og sender ut prøver så raskt jeg får mulighet, og du har fått tilsendt prøven nå Alekander..

Nok en gang, dere som har registrert dere nylig, men ennå ikke har fått tatt teoritesten.

Send en mail til icskaug@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sendte jeg ut en prøve til de fleste som har meldt seg på iløpet av de siste dagene, men har ennå ikke fått noen svar tilbake.

Skal dere rekke å melde dere på turen, bør dere sende en besvart prøve tilbake til meg for retting så raskt som overhodet mulig!

Jeg minner om at siste påmeldingsfrist er Torsdag 12. Februar klokken 18:00!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Sondre.

Litt av meningen med testen er at man skal kunne tenke litt..

Jeg er klar over at noen spørsmål er forvirrende, men om du leser spørsmålene godt så skal ikke det være noe problem.

De fleste "avkryssningstester" som for bil og fly dannet slik at man på enkelte spørsmål må merke av de "usanne" påstandene.

Det er akkurat slike spørsmål jeg brenner meg på, og jeg lærer aldri.. ""

Det er noe med at enkelte ikke ser "uriktig" eller "ikke", rart men sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser vi til Innsbruck i morgen gutter, til dere som skal være med, LES DETTE NØYE!

Til dere som ikke skal være med nedover, les slutten av dette innlegget!

 

Du SKAL logge på VATSIM 30 minutter før din slot tid.

Du joiner RW kanalen rw.avsim.net/flytur som er vår chattekanal for turen!

Rundt klokken 18:50 norsk tid vil Ivar, og kanskje Julian si noen ord før vi legger ut på denne fantastiske turen til Innsbruck!

Når Ivar og Julian har sagt sitt, kontakter dere Gardermoen TOWER (eller lavere stasjon hvis noen er pålogget) for klarering.

Det skal stå "GPT participant" i redmark'en deres, slik at ATC ser at dere er med i crewet vårt.

Tower samt Approach på Gardermoen har fått tilsendt pilot listen, så de vet hvilken reiseplan, FL og Gate du har på forhånd.

Vi vil ha ATC på voice der det er mulig i hele morgen, så vi bruker bare chattekanalen vår når det ikke er noe ATC i området vi flyr over eller inn i.

Forøvrig skal du ha lastet ned kart: http://www.firwien.at/charts/LOWI.zip

Jeg har fått beskjed fra Østerrike at vi får både CTR, APP og TWR på Innsbruck, så jeg forventer at dere er godt forbredt og gir oss et GODT rykte!

Vi møtes på RW kanalen vår når vi har parkert ved gatene og forlatt TWR frekvensen.

 

Gutta På Tur prosedyrer: http://www.buz.no/guttapatur_v3/default.asp?page=prosedyrer

Flightplan: http://www.buz.no/guttapatur_v3/upload/flightplan/engmlowi.txt

 

 

Når det gjelder returflighten så vil vi dra fra Innsbruck klokken 11:00 norsk tid, og her er det ingen krav for påmelding!

Vi har fått lovet TWR, APP og CTR da også, så det hadde vært fint om litt flere enn bare gutta på tur crewet tok turen, slik at vi får dannet litt trafikk.

Men vær vennlig å vær forbredt, vi må jo stille VATSIM Norge i et godt lys gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

 

Da er dagen vi har ventet på så lenge endelig kommet!

 

Departure for første flyet klokken 1900 norsk tid! Etterfulgt av resten av gutta, med 5 minutters mellomrom! Forrøvrig så har jeg planer for morgendagen, så jeg regner med å returnere ca 40 min etter landing på LOWI i kveld, så hvis det er noen andre som er i samme situasjon som meg, så er dere hjertlig velkommen til å følge meg opp igjen! ""

 

Ses i kveld!

 

SAS4206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folkens, da er det bare en liten time igjen til jeg drar fra Gardermoen.

Sitter her å ser på noen blider fra Innsbruck for å få inn riktig stemning, skal gå ned til briefing rommet om noen få strakser.

Da vil jeg bare få ønske dere alle sammen en flott tur til Innsbruck, og jeg håper at så mange som mulig blir med på returen i morgen tidlig!

Til og med "ikke" medlemer av GuttaPåtur!

Forøvrig så kan dere ta en titt på dette bildet!

 

Per-Kristian:

Jeg skal ikke nekte deg å være med, men du må ha i tankene at du ikke blir "prioritert", verken i Norge eller i Østerrike, så du må nok belage deg på å vente en periode i lufta der nede om du kommer i rushet vårt, så ta med godt med fuel! ""

Når det gjelder RW kanalen, så synes jeg at bare "gutta" skal holde til der, no affence..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar... ein del tekniske problem her. Straumbrot satte sendaren for mitt breidband ut av drift iettermiddag. 2 mann er ute i mørkna og klatrar med truger og klatreutstyr i mærkna for å rette på feilen. Men det ser ikkje ut til at det kjem igang igjen før tidlegast om ein times tid. Ha ein god tur medan eg kjeftar litt og skjeller ut ViKom så det held og krev redusert pris nok ein gang. Er liksom min flaks dette...har gleda meg i 2 veker til turen, og dette skjer...typisk... vel nok ein gang vil eg ynskja dåke god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var vi nede i Innsbruck etter en svært så vellykket tur i mine øyne!

Mye trafikk inbound Innsbruck var det i kveld også, måtte belage meg på en holding før jeg fikk intercepte ILSDME RWY 08, for så å ta en righthand downwind i 6000m sikt med fjell på alle sider!

Dette var virkelig en tur jeg sent vil glemme, så dere som ikke var med kan angre dere nå!

Jeg er ganske sikker på at vi vil fly ned til Innsbruck flere ganger, så da får dere hive dere på!

 

Når det gjelder returen i morgen så har jeg lagt ut FP på hjemmesiden vår, så dere kan laste den ned derifra!

Dere som flyr, må huske å logge timene deres.

Vi har blitt lovt ATC på Innsbruck i morgen tidlig, så det er ikke noe problem, men vi håper at det er noen som kan stille ATC på Gardermoen fra klokken 12:45 norsk tid i morgen, slik at vi får litt service fra vår egen VACCN!

Vi håper selvfølgelig at både medlemmer og ikke medlemer blir med på turen fra Innsbruck i morgen, slik at vi både får laget litt trafikk i Østerrike og i Norge, tviler på ATC klager over det!

Vel møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der setter vi en strek for denne turen, jeg har kommet meg vel hjem, bare litt synd at jeg ble den eneste som fløy tilbake, og at det ikke var noen ATC på Innsbruck idet jeg skulle dra.

Men slikt må man regne med på en lørdags morgen!

 

Jeg vil sende en stor takk til alle ATC som stillte for oss, både på Fredag og i dag!

Vi er meget takknemmlige for at dere er villige til å "offre" litt, og det skal dere se lønner seg i den senere tid.

 

Vil også takke alle piloter som var med å fløy, som holder motet oppe slik at man får lyst til å fortsette å arrangere slike turer!

 

Personlig så har dette vært den nest beste "gutta på tur" turen jeg noen gang har vært med på.

 

Planleggingen for neste tur er allerede i gang, så følg med på forumet og hjemmesiden vår.

Vi vil også denne gang ha en poll om hvilken da som passer best, men denne gangen er det jeg og Julian som avgjør hvor destinasjonen blir!

 

[color:"blue"] Gutta på Tur ønsker deg en fortsatt flott weekend! [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...