Gå til innhold

SK907 på Flesland


Anbefalte innlegg

Hei!

På Flesland i dag så jeg SK907 ta av for New York ca. kl. 1520 lokal tid.

Jeg satt og ventet på å komme til for å få clearance (ved Foxtrot), da jeg hørte "Scandinavian 907, cleared flight plan route to New York, squawk XXXX". Like etter på kom 767-en forbi meg. Den var dessverre langt borte da jeg hadde kommet meg i luften.....:-(

Noen som aner hva SK907 gjorde (så sent) på Flesland i dag?

 

-Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så SAS 767 på Flesland var fordi de hadde streik hos catering i CPH. Da mellomlandet 767 på vei fra CPH til Chicago for å etterfylle mat. Men siden jeg jobber på Flesland har jeg forhørt meg litt og hører at det slettes ikke er uvanlig med 767-besøk fra SAS. Stort sett transatlantiske rutene som smetter nedenom for å etterfylle drivstoff ved uregelmessigheter eller cargo etc.

DANIEL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel kanskje at det blir A330 / A340 å se også etter hvert på Flesland.

Ellers stakk jo SAS nedom på Flesland i fjor (trur det var i fjor) for å henta ein gjeng med buekorps som skulle til USA.

Var ein del snakk om det i avisene, fordi det visstnok var uhyre sjelden at ein gjorde mellomlandingar utanom ruteplanen for å plukka opp passasjerar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygelederene på Flesland snakker ikke med et fly som flyr over Flesland i 35-40000ft.Det tar Stavanger Ctrl.seg av.(Flesland TMA går til FL195).

Det hender at SAS lander på Flesland med sine 767,av ulike årsaker som er nevnt tidligere,så at du har hørt en SAS maskin som fikk en IFR klarering fra Flesland til New York er nok meget mulig!

Forøvrig:jeg husker at på begynnelsen av 70 tallet,fløy SAS med 747 (og av og til Dc10) fra Flesland til New York hver søndag,en rute som senere ble flyttet til Gardermoen.

Hans Petter Stue

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...