Gå til innhold

Er Teamspeak ett alternativ til Roger Wilco??


Frode Grønnestad

Anbefalte innlegg

Jepp, det er riktig..

 

Min bror som flyr på IVAO er veldig fornøyd med TS.

Synes ikke det er så ille jeg heller...

 

Begynner IVAO å ta innpå VATSIM? """"""

 

De har jo også en mer realistisk ATC-klient. """"

(mener jeg da....)

 

 

Ha en forsatt fin kveld!

(Liker forsatt VATSIM best "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke benytte AVC HER

Kan en bytte kanal vare ved å tune radioen slik som Teamspeak??

 

Finnes addons som gjør dette mulig idag.. funket med RW, men jeg har ikke testet med AVC enda.

Tror den het rwswitcher eller noe sånt, du får søke litt ""

 

Den funket utmerket til RW! Jeg tunet frekvensen, fikk ATIS'en på tekst og et lite lydsignal når jeg var klar på voicekanalen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Begynner IVAO å ta innpå VATSIM? """"""

De har jo også en mer realistisk ATC-klient. """"

(mener jeg da....)

De skal nok gå et stykke for å ta igjen VATSIM, og da mener jeg på kvalitet på ATC (og fortrinnsvis piloter?).

Det er mulig at de bruker bedre programvare, men fortsatt er det en lang vei å gå for å overvinne "alle hjerters" VATSIM! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke benytte AVC HER

Kan en bytte kanal vare ved å tune radioen slik som Teamspeak??

 

OM du benytter Servinfo, finnes et unikt verktøy i form av en gauge man lett plasserer i ønsket fly/ cockpit ved hjelp av "sigi.exe". Gaugen følger med Servinfo og plasseres i FS200x\\GAUGES. Denne saken henter info fra Servinfo, og viser deg på en grei og oversiktlig måte om det er ATC "in range". Du kan lett se ATC pos som er bemannet, hente ATIS og TUNE radio i fly samt RW/ AVC ved hjelp av denne. I realiteten kan du minimere SB totalt etter du har fila flightplan. Gaugen funker og flott om man bruker widefs... ""

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt flott ut Freddy. Betyr dette at dersom man registrerer FSUIPC og samtidig kjøper WideFS så får man dette til å virke (ee.. ser i ettertid at du skriver "fungerer OG når man bruker WideFS" og da trenger man kanskje ikke denne)? Hvor finner jeg denne "sigi.exe"-filen og er den selvforklarende ved installasjon? Ligger denne som en gauge eller som et lite "popup-vindu" i panelet? Uff, som jeg spør ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...