Frode Grønnestad Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg kom over denne filen her på avsim.net. Er dette noe som kan brukes i stedefor RW, eller kan den brukes i tillegg?? Det høres jo veldig greit ut å bare kunne endre frekvens i radioen. Er det noen som har noen kommentarer til dette?? Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja den hørtes kjekk ut! Vet dere om den funker i FS2002 og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Roger Wilco er meg bekjent ikke akkurat et av de beste programmene man får tak i. Har prøvd ventrilo og er svært fornøyd med lydkvaliteten og i tillegg blir det ikke ekko hvis man snakker flere om gangen. Noe som er fryktelig irriterende med RW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Grønnestad Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Det sies at den skal funke i både FS2002 og FS2004, men den er bare testet på IVAO, ikke på VATSIM, men det andtas at den skal virke fint der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja den hørtes kjekk ut! Vet dere om den funker i FS2002 og? Hvis du hadde sjekket linken Julian, så hadde du sett at det står for fs2004&2002 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Sjekket linken, men leste jeg igjennom godt nok? nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 På Vatsim godtas BARE Roger Wilco og den nye AVC klienten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hvorfor ikke benytte AVC HER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Grønnestad Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Hvorfor ikke benytte AVC HER Kan en bytte kanal vare ved å tune radioen slik som Teamspeak?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Nei du må bruke ATC directory i Sq-box, da gjøres kanalskifte automatisk også i AVC, som i RW. Slik jeg har forstått det med Sq box 3, når den kommer ut, skal du kunne gjøre dette ved å tune ny frekvens i COM 1 (om da ikke jeg tar helt feil). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jepp, det er riktig.. Min bror som flyr på IVAO er veldig fornøyd med TS. Synes ikke det er så ille jeg heller... Begynner IVAO å ta innpå VATSIM? De har jo også en mer realistisk ATC-klient. (mener jeg da....) Ha en forsatt fin kveld! (Liker forsatt VATSIM best ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hvorfor ikke benytte AVC HER Kan en bytte kanal vare ved å tune radioen slik som Teamspeak?? Finnes addons som gjør dette mulig idag.. funket med RW, men jeg har ikke testet med AVC enda. Tror den het rwswitcher eller noe sånt, du får søke litt Den funket utmerket til RW! Jeg tunet frekvensen, fikk ATIS'en på tekst og et lite lydsignal når jeg var klar på voicekanalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Begynner IVAO å ta innpå VATSIM? De har jo også en mer realistisk ATC-klient. (mener jeg da....) De skal nok gå et stykke for å ta igjen VATSIM, og da mener jeg på kvalitet på ATC (og fortrinnsvis piloter?). Det er mulig at de bruker bedre programvare, men fortsatt er det en lang vei å gå for å overvinne "alle hjerters" VATSIM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hvorfor ikke benytte AVC HER Kan en bytte kanal vare ved å tune radioen slik som Teamspeak?? OM du benytter Servinfo, finnes et unikt verktøy i form av en gauge man lett plasserer i ønsket fly/ cockpit ved hjelp av "sigi.exe". Gaugen følger med Servinfo og plasseres i FS200x\\GAUGES. Denne saken henter info fra Servinfo, og viser deg på en grei og oversiktlig måte om det er ATC "in range". Du kan lett se ATC pos som er bemannet, hente ATIS og TUNE radio i fly samt RW/ AVC ved hjelp av denne. I realiteten kan du minimere SB totalt etter du har fila flightplan. Gaugen funker og flott om man bruker widefs... Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Høres helt flott ut Freddy. Betyr dette at dersom man registrerer FSUIPC og samtidig kjøper WideFS så får man dette til å virke (ee.. ser i ettertid at du skriver "fungerer OG når man bruker WideFS" og da trenger man kanskje ikke denne)? Hvor finner jeg denne "sigi.exe"-filen og er den selvforklarende ved installasjon? Ligger denne som en gauge eller som et lite "popup-vindu" i panelet? Uff, som jeg spør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hei Ole! Alt dette er med i Serv-info pakka som du laster ned. Serv-info: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=1653 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Takk for info, Einar. Ser ut som dette blir et "must". Mye bedre enn å måtte hente opp SB-vinduet hver gang man skal sjekke. Jeg får laste ned og lese readme-filen først som forhåpentligvis følger med. Det bør vel være mulig også for meg å installere dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.