Gå til innhold

Hvilke selskaper er farlig!


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Mener du Russiske fly eller flyselskaper?

 

Fra 1991 har jeg reist 20 ganger med 6 forskjellige russiske selskap og altid med russiske fly (TU-134 TU-154 IL-86 og IL-96).

Jeg kan ikke si at jeg noen gang har merket at de har dårligere flysikkerhet en andre europeiske selskap. Det verste jeg har reist med var en charter fra "Air Europe"

 

Der er nok farligere å ta flybussen til flyplasser i Norge enn å kjøre russiske fly ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Russiske fly eller flyselskaper?

 

Fra 1991 har jeg reist 20 ganger med 6 forskjellige russiske selskap og altid med russiske fly (TU-134 TU-154 IL-86 og IL-96).

Jeg kan ikke si at jeg noen gang har merket at de har dårligere flysikkerhet en andre europeiske selskap. Det verste jeg har reist med var en charter fra "Air Europe"

 

Der er nok farligere å ta flybussen til flyplasser i Norge enn å kjøre russiske fly ""

 

Og der ble Christer puffet ut på tynn is, og tråkket igjennom...

 

Nei, jeg har aldri flydd med hverken russiske fly eller flyselskaper, men jeg har hørt mye rart og at standarden er en del lavere enn i andre land, som f.eks Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelske myndigheter la i dag ut offentlig en liste over flyselskap som er uønsket i landet både på grunn av dårlig sikkerhet og slurv hos selskapene. Myndighetene gjør dette for å sette fokus på at enkelte selskap er direkte livsfarlige å reise med og vil ikke under noen omstendigheter får landingstillatelse i Storbritannia.

 

Selskapene som står på listen er ;

 

 

Star Air Ltd (Sierra Leone)

Air Universal (Sierra Leone)

Cameroon Airlines

Albanian Airlines

Central Air Express (Congo)

Enimex (Estonia)

Inter Trans Air (Bulgaria)

Mempis Air (Egypt)

Air Bosna (Bosnia)

Kyrgyzstan Airlines

Raf-Avia (Latvia)

 

 

Også alle flyselskaper fra Guinea, Gambia, Liberia og Tajikistan er uønsket i England.

 

Kilde: Hangar.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...