Gå til innhold

Flygeleder - Headset


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Jeg kan også anbefale Thrust 410 Bass.. Jeg vet ikke om flygeledere har et headsett som ligner på dette, for dette ligner nesten mer på et vanlig headsett til fly/helikopter "" Men det er god lyd i det, og jeg har fått tilbakemelding på at de jeg snakker med over f.eks msn, hører meg bedre enn om vi skulle snakket i en telefon.. Høres ut som om jeg sitter ved siden av.. Jeg er veldig fornøyd.. Billig er det jo også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale disse to, basert på egne erfaringer.

 

AKG K141 MONITOR

Utrolig bra headset, de fleste radio stasjoner bruker faktisk dette headsettet.

(er litt tungt å drive, så du vil ikke få så høyt volum sammen med f.eks. en discman)

 

KOSS Sportapro

Veldig bra headset, mye lyd for pengene.

 

Sikkert bra disse, MEN det var dårlig med Mic ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale disse to, basert på egne erfaringer.

 

AKG K141 MONITOR

Utrolig bra headset, de fleste radio stasjoner bruker faktisk dette headsettet.

(er litt tungt å drive, så du vil ikke få så høyt volum sammen med f.eks. en discman)

 

KOSS Sportapro

Veldig bra headset, mye lyd for pengene.

 

Sikkert bra disse, MEN det var dårlig med Mic ""

 

Ja ingen mic..etter som det ikke ble spurt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, dere vil IKKE har det headset vi bruker!!! Det suger! Sennheizer har bra headset til vårt bruk.

 

Vi bruker ellers dette fra GN Netcom:

 

[image]http://www.gnnetcom.dk/europe/images/products/packshot_gnprofile_large.jpg[/image]

Vet du hvor jeg kan bestille dette headsettet som du har på bildet? Er det vanlig minijack-inngang for både mic og høytalere som på andre data-headset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at vi tårn-nisser ikke bruker headset mye i tårnet. Dette er mest fordi bare GM fikk tråløst headset før vi måtte godkjenne alt vi kjøper gjennom luftfartstilsynet. Her på Bardufoss bruker vi bare headset (stort sett)i twr under øvelser når vi har GND åpen og Safety pilot i tårnet. (Mye bråk/leven)

 

På approach bruker vi mic og høytaler på samme måte som i tårnet, såfremt det er approachen nede i kjeller'n vi sitter på. Må vi bruke posisjonen i tårnet (sent på kveld/helger utenom øvelser ved behov) brukes headset.

 

Vi har ikke jack plugg på vårt, men en overgang fra en rar "flat" plugg til vanlig 8 pins "telefon" plugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

App og Controll tror jeg sitter på samme plass. På kontrollsentralen og etter det jeg vet så bruker de hanholdt MIC Høytalere. ++(I Bodø)

 

APP sitter på rekka inn til høyre når du kommer inn. Control har resten på andre siden. N/S/E fordelt bortover, og så Oceanic innerst på motsatt av APP.

 

Og ja, de bruker håndholdt+høytaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

App og Controll tror jeg sitter på samme plass. På kontrollsentralen og etter det jeg vet så bruker de hanholdt MIC Høytalere. ++(I Bodø)

 

APP sitter på rekka inn til høyre når du kommer inn. Control har resten på andre siden. N/S/E fordelt bortover, og så Oceanic innerst på motsatt av APP.

 

Og ja, de bruker håndholdt+høytaler.

 

Som om jeg skulle sagt det selv Børge.. jeg var der jeg også, remember? "" Nei, skal se film nå, snakkes l8r m8`s!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...