Gå til innhold

EKSTREMVARSEL i Nord-Norge i morgen !!


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Siste METAR:

ENBO 041020Z 25042G60KT 6000 SHRA SCT012 SCT020 05/04 Q0983 REGS TEMPO 2000 TSRASNGR SCT006 BKN012CB

Oversatt:

Location: ENBO

Day of month: 04

Time: 10:20 UTC

Wind: True direction = 250 degrees, Speed: 42 knots, with Gusts of maximum speed 60 knots

Visibility: 6000 m

Weather: Showers of Rain

Clouds: Scattered , at 1200 feet above aerodrome level

Clouds: Scattered , at 2000 feet above aerodrome level

Temperature: 05 degrees Celsius

Dewpoint: 04 degrees Celsius

QNH (Sea-level pressure): 983 hPa

Since the previous observation (but not at present), the following

meteorological phenomena were observed: Small hail (< 5 mm diameter) and/or snow pellets

The following weather phenomena are expected to arise temporarily:

Visibility: 2000 m

Weather: Thunderstorms Rain Snow Hail

Clouds: Scattered , at 600 feet above aerodrome level

Clouds: Broken sky , at 1200 feet above aerodrome level, cumulonimbus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudene vet hva som egentlig skjedde. Lynet slo ned rett borti her med dunder og brak, og samtidig smalt det ett eller annet sted her inne (Jeg tror det var i skrivebordslampen), og sikringen til den kursen gikk. Alle maskinene her ruslet og gikk, men webserveren var altså fri for nettverksforbindelse.... Etter litt testing fram og tilbake funket det med nytt nettverkskort, men ikke uten at jeg flyttet serveren hit på en annen kabel. Hvordan det er mulig at nettverkskortet og kabelen går uten at f.eks modemet som står i andre enden av kabelen er for meg uforståelig.

Joda, ting kan jo skje etter dette, men det er jo litt drastisk å bytte ut maskinen bare på mistanke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det er mulig at nettverkskortet og kabelen går uten at f.eks modemet som står i andre enden av kabelen er for meg uforståelig.

Joda, ting kan jo skje etter dette, men det er jo litt drastisk å bytte ut maskinen bare på mistanke....

Dette skjedde hos meg her ifjor på en gammel Compaq-PC her hjemme. Verken Routeren eller modemet tok noe skade, men nettverkskortet og kabelen der tok kvelden. Synes det er veldig rart at sånt i det hele tatt kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eksakt samme skjedde med fattern sin maskin i natt/morges. Nettverkskortet ble blåst til h******, mens router og resten av sulamitten ikke merket noe.

 

Nytt kort ble handlet inn igjen fra Elkjip få timer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...