Gå til innhold

Borte bra, men hjemme best!!


Ivar Amundsen

Anbefalte innlegg

Etter å ha slettet FS98 fullstendig for snart 4 måneder siden, har jeg i kveld innstallert på nytt.

Jeg tok noen få utvalgte fly, real weather og ikke minst NORWAY 98.

Det å få tilbake fjell, fjorder, veger og bygninger som jeg virkelig kan kjenne meg igjen i var en fornøyelse.

Her blir jeg til jeg ser meg råd til å kjøpe en maskin på over 1ghz, så får himmelhvelvingen i FS2000 se ut som independent day med sin rwy lys på kryss og tvers så mye den vil.

Det var godt å komme hjem!

mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heppz!

 

Jepp, FS98 er noe HELT spesiellt ja.. Jeg tror den

versjonen lenge vil utmerke seg, og ikke bare bli en

versjon som blir glemt og lagt på hylla uten videre.

FS98 er i dag den simulator jeg velger uten å tvile,

selv om jeg innehar lisens på den FS2000 prof. versjon.

MVH:

FS98-fan: Lars B. Frostad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Hallo Håkon!

Vi har helt sikkert fattet det! Jeg sier bare hva som passer meg og min maskin og jeg blir nok å fornye den etterhvert samtidig som FS2k antagelig trenger 1 år på bli stabil og bug's fri. Jeg har fremdeles pro-utgaven på HD og den blir der og nye addon's med, men vil nok benytte FS98 80% av tiden.

mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser på antall innlegg i "FS2000-problemer", så velger også jeg å fortsette med FS98 som er glimrende til mitt bruk.

Mursteinskyer? Det finnes jo en fil som gjør skyene "nesten" like fine som i FS2k blæ.... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

I tillegg må dere med fs2k vente et par år før tilbudet av scenery-addons o.l. blir like bra som til FS98.

Poenget er at jeg har lastet ned så mange megs til FS98 at jeg ikke har hjerte til å slette den...

Mvh

HelgeB.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge jeg liksom... Gøy på hver sin måte.

Har maskin nok og ASUS GeForce men det er fortsatt gøy med FS98 og fjorder og fjell [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Kos dere med begge sier nå jeg

Helge [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tro det eller ei folkens, men FS98 har faktisk sjel!!

Jeg har aldri vært borti noe spill eller program som har slik en særegenhet.

Og jeg tror ikke at FS98 har blitt til det det har blitt pga. markedsføring, men heller fordi det var/er et program som er lett å lage tillegsprogram og add-ons til, og som alle kunne være med på å utvikle.

Selvfølgelig har FS2000 mye flottere grafikk og er mye bedre på flere måter, men mangler allikevel et eller annet!

Kanskje ikke alle forstår hva jeg babler om her, men når jeg forventningsfullt startet opp FS2000 for første gang, fikk jeg etterhvert et inntrykk av at det hele var som en annen James Bond film (du vet hver Bond-film må være ti ganger mer påkostet enn forgjengeren for å slå an), og jeg følte nesten det samme prinippet galdt her også.

Jeg er til grasrota flyinteressert, og ble derfor lei av alle de fancy effektene til FS2000, og slettet programmet til fordel for Fly!. Jeg vil fly simulator, og ikke bare sitte og la meg imponere over hvor bra Microsofts programmere klarer å få til Empire State Building, eller Eiffeltårnet. Eller alle bilene som kjører rundt i Chicago!

Fly! har i forhold til FS2000 en utrolig kjedelig scenery-grafikk, men hva gjør vel det?

En flysimulator for meg er et program der du skal leke pilot, og forsøke å fly litt rundt og se om du klarer den landingen i 30 knops sidevind.

FS98 var en god avløser fra TV-titting (og forøvrig hjemeleksene), og jeg storkoste meg når jeg fløy i Stavangerområdet med Norway98! Programmet funka 100%, og var akkurat passe stort til at jeg kunne bruke det uten irriterende stakato-bevegelser.

så...

tommelen opp for FS98,

FS2000....bob-bob.

Fly! er bra, men det er tidkrevende å bruke bare for korte flyturer.

....men NÅ gidder jeg ikke å skrive mer, og halvparten har vel sovnet allerede også kan jeg tenke meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heizann.

Måtte mesten hive meg på denne diskusjonen. For å si det sånt så har jeg bare fs98 og jeg kozzeer meg med det. Det viktigste for meg er å ha det gøy å virkelig ha følelsen av at jeg flyr et fly. Så Fs98 eller 2000, det driter jeg i, det er gøy vi skal ha det, ikke sant?

eller har jeg missforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...