Gå til innhold

invalid callsign or password


Bjørn Erik Stensby

Anbefalte innlegg

Har registrert meg på Vatsim, og fått tildelt pilot.nr. og passord. Innstallerte SquawkBox og skrev ut tutorial for SB for Fs2002. Fulgte den til punkt og prikke da jeg skulle koble meg til for første gang. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg gjorde det som sto skrevet. Likevel får jeg denne feilmeldingen når jeg skal koble meg til.

Er også 100% sikker på at jeg har skrevet inn pilot.nr og passord korrekt.

 

ERROR: Invalid callsign or password

 

Håper inderlig noen kan hjelpe meg nå, for jeg hadde tenkt å bli med på Vatsim førstkommende torsdag, da det skulle prioriteres nybegynnere på vatsim den dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når det gjelder påloggingsproblemene med invalid ID eller pasword så kan jeg ikke hjelpe dere. Her må dere sende en mail til VATSAIM. Det er godt mulig at oppdateringene ikke skjer før en gang pr uke. Det veit jeg ikke.

 

Når det gjelder hvilken server dere skal bruke så er dette beskrevet ganske godt på både VATSIM sine sider og på vACCNorge sine sider. Dere har valget mellom mange ulike servere og hvilke som til enhver tid er opperativ kan dere finne ved å gå til vACCNorway sine sider, i menyen der så finner dere et valg som heter users online. Klikk på den og dere får opp en liste over alle tilgjengelige servere, ATC og piloter online.

 

Disse spørsmålene er besvart så mange ganger nå at det er nifst. Ja jeg veit at det stadig kommer nye til og derfor har vi laget en del step for step instruksjoner som beskriver dette og det finner dere på vACCNorge. Dere må bare lete litt i menyene så finner dere frem.

 

Håper dette hjelper.

 

Her dere forresten sett på vACCNorge sine sider om dere finner svarene der?? Blir disse sidene benyttet??

 

For ordens skyld, her har dere listen over tilgjengelige servere. Kommer dere ikke inn på den første dere prøver på så velg en annen:

152.104.96.225 ASIA-S

200.223.140.250 BRAZIL-C

137.56.42.18 EUROPE-C

212.47.22.26 EUROPE-CE

62.80.111.100 EUROPE-CW

195.78.48.15 EUROPE-E2

212.205.81.22 EUROPE-SE

195.23.79.203 EUROPE-W

210.15.254.125 OCEANIA

139.179.14.84 TURKEY

80.249.98.88 UK-1

66.98.168.65 USA-S1

66.221.192.84 USA-S3

208.224.174.24 USA-SE

216.93.170.44 USA-W

 

Jeg benytter disse mest:

137.56.42.18 EUROPE-C

80.249.98.88 UK-1

62.80.111.100 EUROPE-CW

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vatsim har endret ALLE passordene, grunnet innbrudd på 4 servere. Det kan hende du må be om å få en " Lost password" mail, for å verifisere at du bruker riktig passord.

 

Gå til Vatsim og skriv inn ditt ID nr.

Klikk så på nummeret (blå tall), og du får en mail med passordet sendt til den epost-adressen du har oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...