Gå til innhold

Flight Sim Yoke på Elkjøp (Stavanger)


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

29,90?

 

Ja 29,90,-

 

29,90, utrolig, var det USB? Mange igjen? Kan du handle for meg og jeg overfører penger til konto for pedaler, porto, jobben etc.

 

Kansje, kan jo sjekke senere om det er flere igjen..

 

Jeg også vil ha et sett! Har de flere igjen? Bor i Ålesund, så jeg kan komme å hente de, bare du kjøper de og legger ut for meg! Det er pedaler for fly ikke sant? Og ikke til bil?

 

Lars

 

Det er en bryter på siden der du kan swicthe mellom Flight/Racing.

 

Kan hende jeg kjøper et par stykker når jeg tar turen innom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil ha et sett! Har de flere igjen? Bor i Ålesund, så jeg kan komme å hente de, bare du kjøper de og legger ut for meg! Det er pedaler for fly ikke sant? Og ikke til bil?

 

Lars

 

Det er en bryter på siden der du kan swicthe mellom Flight/Racing.

 

Kan hende jeg kjøper et par stykker når jeg tar turen innom da.

 

Send meg en PM da når du har vært innom Elkjøp, så blir vi enig om hvordan vi skal ordne dette.. ""

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. at pedalene går hver for seg, ikke helt ”riktig”.

Vis du mener to potmetere så er svaret ja.

Flypedaler er som sykkelpedaler, når den ene går ned, kommer den andre opp. Bilpedaler går hver for seg.

Flypedalene utgjør én akse sammen (sideror).

Bilpedaler er i prinsipp uavhengige, men som regel brukes ikke samtidig. Én akse er dermed tilstrekelig også for bilspill.

Er du sikker på at disse pedaler har 2 potensiometre?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo laget en prop og mixture controll av de.

God utnyttelse av ressurser. Hvordan var pot.ene opprinelig koblet?

 

 

Så nå ble det yoke også for meg, må bare vente til søndag for å åpne pakken.

Dere som har kr.1300,- til overs kan også bestille CH-pedaler hus Elkjøp, de har dem nemlig i hovedlageret.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minireview:

Etter å ha brukt yoken i noen dager har jeg noen kommentarer som forhåpentligvis kan hjelpe dere som vurdere å kjøpe den:

 

En yoke er klart bedre for styring av sivilfly enn joystick. Man får bedre presisjon og bedre komfort: Man kan holde yoken med venstre hånd, høyre hånd eller begge, eller la være å holde den når flyet er godt trimet (Min ”ergonomisk” ForceFeedback joystick beslaglegger min høyre hånd hele turen).

 

I tilegg til selve yoken har enheten masse knapper og tre spaker for motor, propell og blanding. Helt nødvendig for propellfly. Elektronikken fungerer upåklagelig og krever ingen installasjon (USB). Yoken har ingen akse for trim, men en av de mange toveis knaper kan brukes som trim.

 

Mekanisk derimot er yoken lite imponerende. Den ser ut og føles som om den ble kjøpt på Europris. Når en FF-joystick med atskillig mer komplisert mekanikk og elektronikk selges for mindre en kr.1000,- er det litt merkelig at denne yoken koster så mye.

 

Windows-driveren oppdaget ikke pedalene i gameporten. Jeg har ikke prøvd å installere driveren fra den medfølgende CDen.

 

En yoke er mindre passende for kamp, og kan ikke brukes for helikopter. For lange turer med sivile fly bør man ha en yoke. Om den er verdt pengene må hver enkelte bestemme selv etter behov og lommebok.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØP OG KJØP !!! ""

Dette var utrolig bra. Jeg har holdt på med FS i 3 år nå, og satt med et stort smil da jeg prøvde Yoken. Du får en fantastisk ny "flyfølelse ", så de som har anledning bør skrive brev til julenissen eller kona. ""

DETTE VAR KONGE !!!

 

( Elkjøp på Forus fikk inn 10 Yoker med pedaler i dag 13-10-03 )

 

-Yoke 1490 kr

-Pedaler 1200kr

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedaler komplimetterer (?) yoke så til de grader. Pedalene virker mer robuste enn selve yoken. For å omformulere Ilan; dette er plastbestikk å regne, men det er bedre å spise med plastbestikk enn med hendene. Det oser billig plast lang vei, skjønt til en dyr pris. Allikevel, løp og kjøp, du vil ikke angre.

 

Har selv usb-versjonen av pedalene, og etter lan-partiet i helgen opplever jeg nå en "smitte-effekt" på en av aksene; trør jeg for mye venstre rudder får jeg automatisk full venstre toe-brake. Men de har holdt lenge, og det er kanskje bare å bytte ut potmetrene. På yoken er det en switch som ikke lenger funker. Men, med i snitt 4 timer flygning hver eneste dag over laaang tid, er det vel ikke mer å vente heller - misbruk kaller man slikt ""

 

Mao; dette er ikke superkvalitet, men syns det er langt bedre enn alternativene (joystick). Pga min 'love for twins' vurderer jeg å bygge min egen twin throttle-quadrant. Noen som har en ekte DC3 quadrant liggende? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...