Gå til innhold

Avionor streik fra i morgen.


Ole-Andre Lindanger

Anbefalte innlegg

Fra i morgen truer streikespøkelset oss i Bergen og Sandnessjøen. Det skyldes urealistiske krav fra de ansatte som allerede er overbetalte og preget av den tidligere arbedsgiver som var staten. Dette er et fenomen som er gjennomsyret i hele den generasjonen som har gjort at Norge er utkonkurrert internasjonalt i de fleste bransjer. De unge som skal arve det vanstyrte landet, må engasjere seg, og ta til motmele mot bedervelsesgenerasjonen. Dersom vi skal ha noe å bygge samfunnet videre på, må vi vise moderasjon, slik at vi med tiden ikke lar oljerikdommen ta knekken på det vi har bygd opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i morgen truer streikespøkelset oss i Bergen og Sandnessjøen. Det skyldes urealistiske krav fra de ansatte som allerede er overbetalte og preget av den tidligere arbedsgiver som var staten. Dette er et fenomen som er gjennomsyret i hele den generasjonen som har gjort at Norge er utkonkurrert internasjonalt i de fleste bransjer. De unge som skal arve det vanstyrte landet, må engasjere seg, og ta til motmele mot bedervelsesgenerasjonen. Dersom vi skal ha noe å bygge samfunnet videre på, må vi vise moderasjon, slik at vi med tiden ikke lar oljerikdommen ta knekken på det vi har bygd opp.

 

Det er godt du vet hva du prater om! ""

 

Avinor ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten beklagelse for at jeg i de sene nattetimer, vel hjemme fra byen, hadde litt for mye meninger etter en generell diskusjon om lønn.

Det var ikke meningen å ta en Schanke mot de Avionor ansatte, så jeg beklager at jeg skrev det som jeg gjorde.

 

Mvh

 

Hmmm, skriv det på den måten du mente å skrive det da. Så får vi se hva du står for!

PS: Det heter AVINOR.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ingenting om deres tilfelle, men jeg mener at vi må vise moderasjon slik at vi kan heller sikre arbeidsplasser. Min situasjon er for øyeblikket slik at jeg, og mange med meg, står i fare for å miste jobben pga lønnsforhandlinger til en lønnsledende gruppe i firmaet. Når det er vanskelige tider trenger en ikke slå spikeren ekstra langt inn i kisten, slik at det vi har bygd opp knekker ryggen.

Tar den med AVINOR.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Ole-Andre. Blant de som krevde høyere lønn var flygelederne, og de har mer enn nok som det er. Streiken er avblåst, og det eneste partene ble enige om er at Avinor-ansatte ikke skal ha en dårligere lønnsutvikling enn statsansatte forøvrig. Og det er jo greit nok... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge, tror du bommer litt her. Flygelederne har forhandlet om forlengelse av gjeldende produktivitetsavtale, som går ut 31.12.2005. Denne fikk sitt utspring i 1996 som følge av underkapasitet i lufttrafikktjenesten og ble forlenget for 3 år siden. Avtalen skulle sikre driftsstabilitet gjennom bl.a. økt arbeidstid og overtidsbruk i tillegg til andre ubekvemme forhold som normalt sett er hjemlet i arbeidsmiljøloven. Økt utdanning skulle også hjelpe til med å nå normaliserte forhold ved avtalens utløp.

 

Angående lønn, registrerer jeg at det har kommet frem tall i enkelte medier den siste tiden som nærmest stempler yrkesgruppen med skyhøye gjennomsnittslønninger. Etter statens lønnregulativ ligger de ulike lønnstrinn for flygeledere på 240-250K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg hadde da aldri trodd at avisbud tjener bedre enn flygeledere ""

 

Nei du har vel ikke tatt med et større antall kroner i form av overtid og diverse hyggelige tillegg ""

 

Men om noen bommer her så må det være Avinor da, siden dette er deres uttalelse...et resultat de er godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streiken er avblåst, og det eneste partene ble enige om er at Avinor-ansatte ikke skal ha en dårligere lønnsutvikling enn statsansatte forøvrig. Og det er jo greit nok...

 

Og du vil fram til??

Det var bestemt at den vanlige trekk og skyv arbeider sku få null lønnsvekst eller ka det nu heter,mens lederene hadde bevilget seg ett større lønnshopp.

Derfor ble det krevd og bestemt at det sku være samme lønnsutvikling som de ansatt i staten.

Helge mener vi tjener for mye tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...