Gå til innhold

Bilder?


Linda Nilsson

Anbefalte innlegg

Hvis jeg får e-postadresse, kan jeg sende deg en veldig fin tortual(den har jeg brukt selv).

 

Bare for å pirke, hva er en "tortual"? Du mener vel tutorial? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

grunnen til at jeg ikke får laget en hjemmeside er at når jeg kommer inn på hjemmesideeditoren står det: index.html er ikke opprettet av hjemmesidegeneratoren og kan dermed ikke redigeres med dette verktøyet. Hva skal dette bety? Og er det noen som er villig til å hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeside generatoren er fullstendig ubrukelig.

Det enkleste du kan gjøre er å skaffe deg et program som lager sidene for deg.Det finnes flege gode html programmer på de store freeware sitene.

Så finner du en tutorial(kokebok) i html programmering og lærer deg de mest vanlige html kodene (slik at du vet hva det betyr)

Så bruker du html programmet til å lage sida for deg (sette inn html koden)De fleste html programmer har også en browse funksjon slik at du kan se resultatet av det du har gjort med en gang.

Så bruker du et ftp program til å laste opp sidene dine på serveren.På denne måten har du full kontroll over hva som blir lasta opp og hva som vises når noen åpner sida di.

Det er mange kloke hoder som skryter av at det eneste å bruke er notepad.....disse er enten meget glade i å skrive eller skjønner ikke hva de snakker om.Et html program setter inn html tag'ene for deg slik at du slipper å bruke allverden tid på å skrive dem inn manuelt og muligheten for å gjøre feil er minimal.Ett tegn snudd feil vei i en html tag er nok til at den er ubrukelig.....

Å lære seg litt html tar ikke mange minuttene.Det viktigste å lære seg når det er snakk om å vise bilder er bruk av tabeller.De fleste html programmene har denne funksjonen innebygd slik at du bare velger hvor mange ruter horisontalt og vertikalt du ønsker og programmet setter så dette inn i dokumentet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...