Gå til innhold

Hoppe over FS2002


mwalther

Anbefalte innlegg

I den grad fs2004 er så utrolig bra da. Ut fra bildene jeg har sett til nå, er jeg faktisk ikke blitt veldig overbevist. Noe bedre scenery og bedre værmuligheter er det vel, men det kan man vel få som addons til fs2002 også.

Personlig har jeg altså ikke satt av en egen budsjettpost til fs2004 - i alle fall ikke ennå! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt skal man ikke forvente for mye. Da blir man som regel skuffa. Men syntes Fs2004 ser mer "real" ut og bedere ut enn Fs2002. Men det med fly og scenery må vi koste på/Payware.

 

De eneste jeg har lagt merke til er dette:

- Bedere vær System

- Penere Grafikk og horisonten er bedere

- Mye mer trær og hus

- Bedere vann texturer og sola å månen ser greit ut(vet ikke ossen stjernene ser ut)

- Veldig fin himmel og natt lys i byer ser lovende ut. Og lysa på flyplassen ser virkelig pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt skal man ikke forvente for mye. Da blir man som regel skuffa.

 

Heh, stemmer det. Forventet meg egentlig det samme tragiske som har vært standard til nå, og derfor ble jeg svært positivt overrasket. Krever sin maskin, men dog. Forutenom gjengangerne; bedre atc, vær osv; er det de mange små ting som gjør det hele bedre. F.eks i virtual cockpit (ennå ikke backlightede instrumenter, grr), så isteden for å "trykke" på gear lever, så må du "grab&drag" for å lykkes. Mus-area etter trykk er kun begrenset av skjermens størrelse, ikke som før ved gaugens/knappens størrelse; f.eks trimmen på cub'en, hvor du grabber trimmen og bruker resten av skjermen for å dra musa over for å justere. Masse ord for å beskrive en liten men svært vellykket detalj.

 

ATC er bare så mye bedre at det blir umulig å få med seg alt. Kunne vært flere stemmer kanskje... Været; sett dewpoint lik temp - det er nok til å starte skydannelse! Alle nye gauger er xml-basert; helt åpen kode, t.o.m. GPS'en er (litt spesiell) "xml"; derfor den er så treig kanskje :P

 

Småplukk som lyd når du åpner/lukker canopy/dør, men dog ingen lyd på gauger (arrg)! Dårlig sikt er MYE MYE bedre simulert, skjønt jeg tror jeg har noen grafikkproblemer. Taxeskilt på flyplassene kan gjøre det lettere å finne frem; ja, også på norske flyplasser. Klareringer fra ATC blir automatisk notert ned. Manuell setting av vær kan gjøres ved å dra en firkant rundt de værstasjonene som skal oppdateres - slipper å sette en og en stasjon - jippi. Dog; interfacen bugger kraftig til tider: "altitude layer conflict osv osv).

 

Skal se om jeg gidder (les:får tid) å lage en review i helga hvis noen er intressert (sitter dog bare på en P3-733).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noen som har prøvd den Wright Flighten? De andre flightene har "time to complete: 1-1.5 hours". Wright flighten; "time to complete = about 16 seconds" """"

 

Glemte å skryte av manualen, den er rimelig bra til Microsoft å være. Det som derimot irriterer meg er at det ser ut som å bli ett ork å printe ut checklistene; copy&paste til Word var heller mislykket, og Word (v7?) klarte ikke å åpne html-filene. Noen som gidder å oversette checklists/reference til rtf eller liknende som beholder formatteringen sånn cirka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...