Gå til innhold

Reverse!


Julian Barratt-Due

Anbefalte innlegg

NG anbefales å være i "idle reverse" ved 60 knots. Å "unreverse" er opp til kapteinen. Det er ikke anbefalt (NG) å bruke reversers for å bremse flyet under taxing. Scudene (-100 og -200) så man titt og ofte med reverserne ute under taxing. Tror -300/400/500 har samme prosedyrer som NG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utdrag fra Continental Airlines' B737-300,-500,-700,-800 og -900 Flight Manual:

REVERSE THRUST

 

Immediate initiation of reverse thrust at main gear touchdown and full reverse thrust will allow the autobrake system to reduce brake pressure to the minimum level, thus minimizing brake and tire wear and keep brake temperatures in the normal range.

 

The importance of establishing the desired reverse thrust level (approximately 80% N1) as soon as possible after touchdown to minimize brake temperatures and tire and brake wear and to reduce stopping distance on very slippery runways cannot be overemphasized.

 

Since the autobrake system senses deceleration and modulates brake pressure accordingly, the proper application of reverse thrust will result in reduced braking for a large portion of the landing roll.

 

Note: When using only minimum reverse thrust with autobrake, the brake energy requirements will almost double, resulting in high brake temperatures.

 

At main gear touchdown, rapidly raise the reverse thrust levers and move them aft to the interlock, then to the reverse thrust detent. Modulate reverse thrust as required and avoid exceeding engine limits. Conditions permitting limit reverse thrust to 82% N1 for passenger comfort. When required, the maximum allowable go-around N1 may be used.

 

At approximately 80 knots, gradually reduce reverse thrust so as to be at no more than idle reverse when reaching taxi speed.

Jeg skal sende hele B737 manualed til Dag så han kan legge den inn på filbiblioteket. Dere har tilgang til B777 manualen der allerede ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kristoffer. Continental Express har flere ERJ-145 enn hva man kan telle, men beklaglig vis så har de sin egen operasjon og jeg har ikke tilgang til Technical Publications deres "" Jeg kjenner Anders som er kaptein hos Continental Express og jeg skal spørre om han har en manual "" Jeg har også B757-200/-300, B767-200/-400 og MD80 manauler hvis det er noe interesse?

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Julian. Da var B737 Flight Manual filene sent til Dag... så vi får se når han har tid til å legge dem ut. Vi har en kombinert B737-300,-500,-700,-800 og -900 Flight Manual i Continental og den viser modellen i teksten.. i.e. 3,5,7 osv... Når du kan denne manualen Julian kan du jo komme og fly for oss her i Continental... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Julian. Da var B737 Flight Manual filene sent til Dag... så vi får se når han har tid til å legge dem ut. Vi har en kombinert B737-300,-500,-700,-800 og -900 Flight Manual i Continental og den viser modellen i teksten.. i.e. 3,5,7 osv... Når du kan denne manualen Julian kan du jo komme og fly for oss her i Continental... ""

 

Dag

 

Hehe! Takk skal du ha Dag!

 

Det ville vært meg en glede ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...