Julian Barratt-Due Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Heisann! Jeg lurte på når man skal "exite" reverse thrust etter landing... F.eks ved 60 kts, eller no! Tenker da mest på 737-NG og Classic... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Er vel rundt 60-70kts ja. Når jeg satt på klappsetet i 737-400 forrige sommer så la jeg merke til at de ikke skrudde reversen helt av, men satt den ned på minimum, også når de var nede i ca. 30kts så gikk den helt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har hørt at det er 70kts man skal "exite" reversen, men kanskje jeg tar feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Man kutter Thrust reverseren ved ca 70 knop, dette pga at det blant annet ved lav hastighet har motorene lett for å suge inn sand og andre ting som kan lage en FOD. Det er sikkert også flere grunner til at man kutter Thrust reverseren rundt 70-80 kts... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Man kutter den normalt ikke ved 70 kts, men rundt 70-80-90 knots begynner man å redusere til tomgangsrevers. Grunnene er at motoren ikke skal suge inn ting som ligger på bakken, og at motorrevers er mest effektivt ved høye hastigheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 NG anbefales å være i "idle reverse" ved 60 knots. Å "unreverse" er opp til kapteinen. Det er ikke anbefalt (NG) å bruke reversers for å bremse flyet under taxing. Scudene (-100 og -200) så man titt og ofte med reverserne ute under taxing. Tror -300/400/500 har samme prosedyrer som NG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Et utdrag fra Continental Airlines' B737-300,-500,-700,-800 og -900 Flight Manual: REVERSE THRUST Immediate initiation of reverse thrust at main gear touchdown and full reverse thrust will allow the autobrake system to reduce brake pressure to the minimum level, thus minimizing brake and tire wear and keep brake temperatures in the normal range. The importance of establishing the desired reverse thrust level (approximately 80% N1) as soon as possible after touchdown to minimize brake temperatures and tire and brake wear and to reduce stopping distance on very slippery runways cannot be overemphasized. Since the autobrake system senses deceleration and modulates brake pressure accordingly, the proper application of reverse thrust will result in reduced braking for a large portion of the landing roll. Note: When using only minimum reverse thrust with autobrake, the brake energy requirements will almost double, resulting in high brake temperatures. At main gear touchdown, rapidly raise the reverse thrust levers and move them aft to the interlock, then to the reverse thrust detent. Modulate reverse thrust as required and avoid exceeding engine limits. Conditions permitting limit reverse thrust to 82% N1 for passenger comfort. When required, the maximum allowable go-around N1 may be used. At approximately 80 knots, gradually reduce reverse thrust so as to be at no more than idle reverse when reaching taxi speed. Jeg skal sende hele B737 manualed til Dag så han kan legge den inn på filbiblioteket. Dere har tilgang til B777 manualen der allerede Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Ja why not Har den fra før av men jo flere jo bedre Mulig at du kan laste opp ERJ-145 også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Heisann Kristoffer. Continental Express har flere ERJ-145 enn hva man kan telle, men beklaglig vis så har de sin egen operasjon og jeg har ikke tilgang til Technical Publications deres Jeg kjenner Anders som er kaptein hos Continental Express og jeg skal spørre om han har en manual Jeg har også B757-200/-300, B767-200/-400 og MD80 manauler hvis det er noe interesse? Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 757 og 767 kunne jeg godt tenke meg.. 80 har jeg men det er sikkert andre som har lyst på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Ja, jeg har også lyst på 767 og 757. Og 737! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Da kommer B757 og B767 manualen next Jeg startet med B737 manualen denne helgen og sender den til Dag. Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Tusen takk Dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Takk for svarene! Dag, jeg er en aktiv 737 pilot, så dette høres utrolig bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Heisann Julian. Da var B737 Flight Manual filene sent til Dag... så vi får se når han har tid til å legge dem ut. Vi har en kombinert B737-300,-500,-700,-800 og -900 Flight Manual i Continental og den viser modellen i teksten.. i.e. 3,5,7 osv... Når du kan denne manualen Julian kan du jo komme og fly for oss her i Continental... Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Når du kan denne manualen Julian kan du jo komme og fly for oss her i Continental... Plass til flere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Joda Kristoffer... Vi har en hel haug med B737'er så det er nok plass til flere Det er faktisk flere normenn som flyr hos oss. Selv om det er en nedgangstid i denne industrien akkurat nå så kommer det til å ta seg opp igjen... Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 En pilot på 737 burde etter min mening vite når man skal kutte reversen... Hei du! Jeg pleier å kutte reversen på 65 kts, men var ikke 100% sikker på dette! Derfor spurte jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Heisann Julian. Da var B737 Flight Manual filene sent til Dag... så vi får se når han har tid til å legge dem ut. Vi har en kombinert B737-300,-500,-700,-800 og -900 Flight Manual i Continental og den viser modellen i teksten.. i.e. 3,5,7 osv... Når du kan denne manualen Julian kan du jo komme og fly for oss her i Continental... Dag Hehe! Takk skal du ha Dag! Det ville vært meg en glede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.