Gå til innhold

2 Herkules i formasjon over Scandiline båten


Sondre Aabø

Anbefalte innlegg

Dette er ikke værdagskost for en stakkars Haldenser.

Jeg skulle til Arendal for å se på båt sammen med pappa, vi bestemte at vi skulle dra over med Scandiline båten fra Strømstad til Sandefjord og i det vi runner inn til Sandefjord kl 11:57 så kommer 2 C-130 i tett formasjon over båten. (Lurer egentlig på om jeg satt ny rekord på å komme seg opp på dekk). Noen som så det samme som meg ? Så ut som de kom fra ENTO og skulle til ENRY.

 

 

Beklagær skivefil.

 

Hælsen

Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en flott dag, i dag! Har fått med meg mange fly i dag. Fikk med meg et TUI fly. regner med at det var Britannia. Fikk med meg Norwegian. Og en hel haug med 737er fra SAS! "" Var vel en ganske vanlig dag, men jeg har holdt øye med himmelen idag. Er ikke alltid jeg gidder å se opp. Er så vant til synet vettu! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg skvatt til da jeg hørte en voldsom dur utenfor vinduet idag formiddag. Da jeg så ut, kom to stk. av disse flotte og rykende Herkules'ene i rett linje, ca 6-700 fot over meg, her på Fjellhamar. Etter 20-30 sekunder, svingte begge to i elegant formasjon mot styrbord over Ahus og inn mot Karihaugen. Så ble de borte en stund. Etter en times tid, så jeg de i formasjon igjen på veg mot ENGM. Tok bilder av de for et par uker siden, da de landet på ENGM RW 19 R, etterfulgt av en Pegasus 737-800 med flotte vinglets, som også taxet inn på samme oppstillingsplass som Herkules'ene. Det er den eneste gangen jeg har sett at det er litt "folksomt" utenfor hangaren deres...

Men dagens opplevelse var kjempeflott og spesiell.

Honnør til karene som tydeligvis har vist seg frem over store deler av østlandets flyinteresserte.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""""

Aldri sett to stk. C-130 i formasjon før?

 

Har sett C-130 men ikke i formasjon.

Og her i Halden så er det mere helikoptere en fly. Men det er bare når det er Haldendag eller noe spesielt de bestiller helikopter til sån rundflygning. Vi ser jo fly som flyr høøøøøøøøøøøøøøøøøøøyyyyyyyyyyyyyyyyyt oppe da men det er jo ikke så velding rart. Så jeg misunner dere som bor nær en flyplass.

Når jeg flytter fra redet så vet jeg hvor jeg skal se etter hybel værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...