Gå til innhold

Identifisering av flytyper


M.Steen

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at noen av dere er eksperter på forskjellige

flytyper, så jeg tar sjansen på å spørre om hjelp her. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg har en rekke bilder av fly på airpics.com, der jeg har selve flytypen, men ikke helt eksakt hvilken type det er..

Sånn som f.eks en Boeing 737, men ikke noe nummer bak.

Det jeg skulle likt å vite, er hvilke typer det er.

Her er noen URL'er for de ukjente.

(Og Dag, tilgi meg hvis du synes sånn URL pasting er upassende)

Dette er ikke ment som reklame, snarere bare et spørsmål om hjelp så sida skal bli best mulig.

Div. Airbuser.

http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A310-X00'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A310-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A310-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A310-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A319-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A319-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A319-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A321-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A321-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A321-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A330-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A330-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A330-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A340-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A340-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A340-X00

Boeing'ere

http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+707-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+707-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+707-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+727-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+727-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+727-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+737-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+737-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+737-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+747-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+747-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+747-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+757-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+757-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+757-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+767-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+767-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Boeing+767-X00

Så hvis noen kan fortelle meg hvilke typer noen av disse er

kan dere maile meg på mo-steen@online.no, med bildenummeret (filnavn på bildet) og hvilken type det er.

Takknemlig for all hjelp..

btw: over 500 nye bilder er på vei ut på sida.

------------------

Morten Steen

http://www.airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar til 767 bildene.

De to øverste (British airways)er ikke 767, men 757 som BA har brukt på London-Oslo ruten i flere år (se nøye på bildene).

http://www.british-airways.com/flights/factfile/airfleet/docs/757.shtml"'>http://www.british-airways.com/flights/factfile/airfleet/docs/757.shtml" TARGET=_blank>http://www.british-airways.com/flights/factfile/airfleet/docs/757.shtml

Hilsen

Hans Petter Stue

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Christopher Eriksen:

Hvordan ser du at KLM-maskinen er en 737-400?

Det klareste skillet er jo at det er fire nødutganger midtskips.

Ellers så er 400'en mye lenger en 300 og 500.

Men jeg fatter ikke hvordan du ser at det er en -400..??

Hilsen meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle de jeg nevnte over fixa.

Jeg glemte i farta å si ifra om 2 seksjoner.

Nemlig A320'ene. Og DC-9.. hvilke forskjellige typer det er.

http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A320-X00'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A320-X00"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A320-X00" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Airbus+A320-X00 http://www.airpics.com/search.php3?search=DC-9"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=DC-9" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=DC-9

Det tror jeg er den eneste jeg mangler nå.

Alle andre airbuser og boeinger tror jeg skal være kjente nå.

Hjertelig takk til alle som har hjulpet til.

------------------

Morten Steen

http://www.airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Er noen av DC-9'ene som ikke har -21 eller -41 bak.

Har hatt helvete med serveren i dag, så hvis noen har prøvd

å komme inn har det vært rot. Men det skal være fixa nå.

Håper jeg.. har lagt inn en foreløbig løsning.

Er mye kødd med den serveren databasen kjører på for tida.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,ok jeg gir meg. Hvis det står hos Boeing at det er en -300 så er det det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Arne Olav:

Det jeg pleier å se på er som du sier de to nødutgangene midtskips (dette har man forøvrig glemt i -400 modellen i FS98:rolleyes [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

På dette bildet kunne man jo ikke se dem, men jeg sjanset på at det var en -400 modell (var jo bare en modell unna [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image])

------------------

christopher eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,ok jeg gir meg. Hvis det står hos Boeing at det er en -300 så er det det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Arne Olav:

Det jeg pleier å se på er som du sier de to nødutgangene midtskips (dette har man forøvrig glemt i -400 modellen i FS98 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image] )

På dette bildet kunne man jo ikke se dem, men jeg sjanset på at det var en -400 modell (var jo bare en modell unna [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image])

------------------

christopher eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være enig i at det umiddelbart ikke er så lett å se forskjell på 300 og 500 når det gjelder lengden. 300 er strukket 2,64 meter i forhold til den tidligere modellen 200, og 200 og 500 er igjen praktisk talt like lange, 29,80 meter.

Når det gjelder 400, er denne 5,43 meter lengre enn 500, og 2,79 meter lengre enn 300. 300-modellen plasserer seg altså midt mellom 400 og 500 i lengde, men har bare to emergency exits over vingene - som på 500. Men når forskjellen blir så stor som mellom 400 og 500, ses dette av proposjonene, uten at man trenger å se nødutgangene. Vingespenn og høyde er ca lik for alle tre modellene.

Den -400 som jeg bruker i FS98 (LN-BRA) med "de nest siste fargene" har iallfall korrekt antall og utforming av nødutgangene. Dette i motsetning til den 400 som finnes i FS2000 som har "koøyer" i nødutgangene. Og mens vi er i gang - alle 737-er med moving parts har en artig løsning på høyderor. Det er bare trimflatene (bakerste delen av roret) som beveger seg. Hele rorflaten skal bevege seg - den er hengslet i bakkant og forreste delen glir i et halvmåneformet spor - ikke sant, Øystein?

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du sett 747-500?

-400 er den nyeste (kanskje den siste??) i denne modellserien - og er på mange måter et nytt fly i forhold til de tre øvrige "hundrene". 100, 200 og 300-serien blir av Boeing beskrevet som 747 Classic, inkludert den korte 747SP som fløy første gang 4th of July (!!) 1975.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by M.Steen:

Er noen av DC-9'ene som ikke har -21 eller -41 bak.


Den første DC-9 var -10-modellen (basic version), som første gang fløy og ble produsert i 1966. Den var kort - 31,82 meter, samme lengde som -20-serien (1970), og som SAS ennå har 4 stykker av. Det som skiller -10 og -20 er at 20-modellen fikk det lengre vingespennet til det som etterhvert ble brukt på 30-modellen, som vokste litt i lengde.

40-modellen er ytterligere en streched version av 30-modellen, og i tillegg fikk den nye (og kraftigere) motorer og økt fuel kapasitet. 40-modellen er forøvrig SAS'arbeidshest på kort- og mellomdistanse, men 737-600 overtar etterhvert. Så kom 50-modellen (desember -74), som ytterligere ble strukket 1,95 meter, og lengden var nå vokst til 40,23 meter. Denne modellen fikk litt kraftigere motorer fra P&W.

18. okt 1979 fløy den første maskinen som skulle bli MD-80, under betegnelsen DC-9 Super 80, og lengden var økt til 45 meter. Men det er en annen historie...

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

Jeg ser det prates en litt om B747-500. Dette flyet er kun på eksperiment stadiet og har navnet 747-500X, det er også en

747-600X. Disse flyene er ennå ikke i produksjon. Men planlegges aktivt av Boeing. Planleggingen kom igang like etter at Airbus lanserte sitt A3XX prosjekt.

Så det er nok noen år til vi for se disse nye jumboene (viss de kommer i produksjon i det hele da)

(med forbehold om feil [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...