Gå til innhold

Spotting på Schiphol


Ishtiaq Khushi

Anbefalte innlegg

Schiphol har en glimrende observasjonsterasse.

Tilgang til denne er kun fra Schiphol Plaza, på landside av passkontrollen.

Det er skiltet vei til denne, men det enkleste er å gå opp i øverste etasje, og ut forbi restaurantene over Avgang 2.

 

Er usikker på om denne er åpen eller om de har stengt den av sikkerhetshensyn i forbindelse med situasjonen i midt-østen.

 

Er det noen som vet om den er åpen? Regner med at eg reiser til Amsterdam om ikkje så altfor lenge ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg skal ha et 5-6 timers stopp på Schiphol i påsken (skal til Nice). For det første jeg glerder med SYKT!!

 

For det andre, Er det lov å bruke scanner i Nederland og Frankrike? Og hvor finner jeg isåfall frekvensene? Jeg er veldig inressert i å høre commen i Frankrike, siden de ikke bruker engelsk som standard.

 

Ellers, er det noen som vet om spotteplasser i Nice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice - Côte d'Azur ligger ute på et nes og det er litt vanskelig med gode spotteplasser. Det er mulig du kan finne et egnet sted langs veien mellom flyplassen og Nice sentrum, men det er veldig avhengig av vindretning.

Også mulig du kan finne et sted vest for flyplassen, mot Cannes.

 

Anbefaler at du får tak i et kart over området og ser der, eller lei en båt og nyt det gode liv på Middelhavet og ta unna litt spotting samtidig ""

 

Spottemulighetene er vel bedre på Vaksinen, men det er jo ikkje så mykje "heavy metal" der ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Vaksinen har vel verdens beste spotteplasser, kan jo gå ut på stripen om jeg vil ""

 

Uansett, takk for infoen. Vi skal bo i Cannes, Mamma og søsteren tar seg av shoppingen, mens jeg og pappa spotter fly!

 

Er det soen som vet om dette med radioscanner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice - Côte d'Azur ligger ute på et nes og det er litt vanskelig med gode spotteplasser. Det er mulig du kan finne et egnet sted langs veien mellom flyplassen og Nice sentrum, men det er veldig avhengig av vindretning.

Også mulig du kan finne et sted vest for flyplassen, mot Cannes.

 

Jeg var ved Nice for et par år siden og fant et flott sted for å spotte. For det første er det mange muligheter på veien fra Nice mot Monaco, det er også en fjellandsby med navn Eze som ligger ganske høyt oppe. Kommer du deg opp dit, med scanneren så tenker jeg at du vil kunne høre noe fra Nice og se mye. Men OBS; det er ganske langt ifra så du får nok ikke med deg alle detaljer ""

 

Men kanskje en kikkert kan være tingen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...